Gå til innhold

s50b32 EWS2 startsperr


egniii
 Share

Anbefalte innlegg

Viss motoren er koblet rett bortsett fra EWS, så skal den starte. Men den starter bare sånn med et vromm i to sekunder så stopper den igjen. Så viss du ikke får noe som helst liv i motoren så har du flere feil inne i bildet.

Det var ikke slik hos meg når EWSII systemet mitt sluttet å fungere. Det som skjedde var at starteren gikk rundt samt den fikk bensin men ingen gnist og ville derfor ikke starte.

Så fikk jeg byttet til en motorhjerne som har koblet ut/programert bort EWSII systemet og da startet den helt fint igjen. Så jeg er sikker på at det kun var EWSII problemet som var feilen på min bil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ettersom starteren din ikke går og bilen opprinnelig hadde automatkasse.. er det kanskje mulig at du må koble sammen noen ledninger får å "lure" tenninga til å tro at den står i Park?

Sikkert noen andre her som vet dette bedre en meg?

hmmm, det kan ligge noe der ja ! skal prøve meg litt på det nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig start på motoren i dag ;) bilen min var er 320 automat, så jeg tenkte selvfølgelig ikke på at den måtte stå i park for å få start... Så da jeg koblet opp boksen som gir signal om hvilket gir bilen er i så starta den med en gang :P hærlig ;) men kjipt at en slik tullefeil har holdt meg tilbake i snart en uke :P

Takker alle som har svart her ! Og spesiellt Magnus M ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tar opp denne igjen. Har byttet motor i min compact nå. Har komplett 328i donorbil, med EWSII, det samme har compacten. Jeg har nøkler og alt. Hvis jeg bytter over hjerne, EWS-boksen, og chipen i nøkkelen skal det fungere? Noen som kan si noe om hvordan man finner og får byttet denne chipen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du behøver bare å flytte over de to ews boksene og nøkkelringen samt bytte chipen i nøkkelen.

Hvilke 2 EWS bokser? Trodde bare man trang å flytte "hovedboksen" som satt under hanskerommet jeg? Hvilke annen boks tenker du på? Den lille svarte under rattstammen?

Hvis du tenkte på ECU'en skal den salvsagt flyttes.

Trenger man nøkkelringen? Trodde denne bare sendte signalene og at det var uviktig hvilke bil denne kom fra jeg...

Hvordan får jeg åpnet nøkkelen og byttet chipen på en god måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan du åpner nøkkelen vet jeg ikke :P får prøve deg litt frem :P med de to boksene så mener jeg den lille svarte også. den som nøkkelringen er tilkoblet. mulig du kan bruke den du har fra før, det vet ikke jeg. men tar deg 2 min å flytte det over, så er du på den sikre siden. lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...