Gå til innhold

skyhøyt bensin forbruk og jager voldsom på tomgang 320ia e36


Exscalibur
 Share

Anbefalte innlegg

har en 1991 e36 320 i med automat.. har fått en del tull med jaging på tomgang og 1 sky høyt bensinforbruk som ikke ligner grisen...

noen som vet hva det kan vere som er galt.

ikke så domt og få det i orden med dagens bensinpriser.

Har en kompis som hadde samme problemet,da var det luftmasse/mengdemåleren som var ødelagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1991 e36 320 i med automat.. har fått en del tull med jaging på tomgang og 1 sky høyt bensinforbruk som ikke ligner grisen...

noen som vet hva det kan vere som er galt.

ikke så domt og få det i orden med dagens bensinpriser.

Har en kompis som hadde samme problemet,da var det luftmasse/mengdemåleren som var ødelagt :D

har skiftet den så den skal vere i orden:) har også hørt at lambasonde kan vere probleme også!

men vil den universale fra biltema passe min bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en 1991 e36 320 i med automat.. har fått en del tull med jaging på tomgang og 1 sky høyt bensinforbruk som ikke ligner grisen...

noen som vet hva det kan vere som er galt.

ikke så domt og få det i orden med dagens bensinpriser.

Har en kompis som hadde samme problemet,da var det luftmasse/mengdemåleren som var ødelagt :D

har skiftet den så den skal vere i orden:) har også hørt at lambasonde kan vere probleme også!

men vil den universale fra biltema passe min bil?

Den ville jeg ikke kasta bort penger på og prøvd..

Vet flere som har hatt lambda fra biltema, og de har slutta å funke etter et par dager.. eller uker..

Så jeg ville kjøpt orginal for å være på den sikre siden :) Men du kan vel lese ut feilkoder for å være mer sikker på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambda fra biltema er bare søppel. Bruk heller penger på en orginal en. Du finner jo ut av dette ved hjelp av en diagnose, så det er bare å sjekke. Eller - du kan la bilen stå på tomgang, mens du kobler ut lambdasonden. Endrer den gange til det værre, så er det nok ikke den, er det lik, eller bedre gange, er det nok den som er død:) Enkel jobb å bytte, men den kan sitte som faen i eksosen din. Men er vanligvis gjort på 20 min ca:) Lettest om du har grav/bukk tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får frem alle feilkoder som ligger lagret i bilens hjerne, samt alle relevante data om tilstand på diverse komponenter. Jeg betalte vel 400,- for å få lest og sletta noen feilkoder.

Men, det du kan prøve er å gjøre følgende: Koble av minuspolen på batteriet, og la den være av i ca 20 minutter før du kobler den til igjen.

Da er feilkoder som ligger i ECU slettet, og feilen bør være rettet. Hvis motor går rett inn i nødmodus igjen med hopping på turtall og høyt forbruk, bytt Lambda-sensoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...