Gå til innhold

Bilpleie - Test av felgrens


Ad|oS
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dr_S:

Har ikke skrevet noe sted at jeg synes at den var elendig, bare litt lite effektiv. Diablo tok heller ikke så fantastisk mye på den felgen der den ble testet mot Muc-Off, så i såfall må du kalle Diablo også for elendig hehe

Det som er verdt å merke seg med Muc-Off er at den ikke reklameres med å være ekstremt effektiv og skal kunne fjerne alt, men mer for hverdagsvask og felger som ikke er skitne. Spørmålet er nok heller da hvorfor man skal velge denne fremfor en annen sterkere variant som du kan blande ut 1:3 og kanskje få like bra resultater.

Du kan eventuelt velge å slå et slag for miljøet ved å kjøpe denne, da den er nedbrytbar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke testet den enda tror jeg (om jeg ikke har brukt den i mine pre-DCN dager), men står på lista over produkter som skal testes ut i fremtiden. Har sett den får en del skryt i England

Her er en "test" fra USA mellom Sonax og P21. Virker som de liker Sonax'en godt. Men hvis det er den samme som jeg kjøpte for et par år side her i Norge, så lukter den jo død og fordervelse, men virker bra.

http://www.e90post.com/forums/showthrea ... ight=sonax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er verdt å legge merke til er at det er forskjell på P21S felgrens og P21S Power Gel felgrens. Jeg brukte sistnevnte i denne testen, og den er etter hva jeg har forstått en videreutvikling av den "gamle" som er i testen du har linket til, og den er en god del sterkere.

Da P21S selges i et begrenset antall land, er nok det noe av årsaken til at den ikke har så mange fans som den kanskje burde ha hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Syke mann :)

Espuma og Meguiars er greia du anbefaler altså? Var jo så omfattende at vi "normalt interesserte" ikke får tid til å lese en gang det her ;)

Du må kjøre en tilsvarende test på avfetting :) En for skikkelig avfetting før vask og polish og en for "vinterbruk" (sprut på avfetting, spyl av med høytrykk på nærmeste bensinstasjon og kjør. Altså en som kan brukes uten fare for å skade voksen som er lagt :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke mann :)

Espuma og Meguiars er greia du anbefaler altså? Var jo så omfattende at vi "normalt interesserte" ikke får tid til å lese en gang det her ;)

Du må kjøre en tilsvarende test på avfetting :) En for skikkelig avfetting før vask og polish og en for "vinterbruk" (sprut på avfetting, spyl av med høytrykk på nærmeste bensinstasjon og kjør. Altså en som kan brukes uten fare for å skade voksen som er lagt :) )

Espuma Revolution er tingene å velge, etter min mening. Er hvertfall den neste jeg kommer til å kjøpe nestegang. Meguiars Wheel Brightner er utrolig effektiv den også, og er vel litt diskusjon om den egentlig er syrebasert. Er hvertfall god den også, men holder meg til de jeg er sikre på :wink:

Er mer tenkt som et slags oppslagsverk om du lurer på hvor effektiv en felgrens er i forhold til å være noe du leser over fra ende til annen :lol:

Er ikke like lett å kjøre en skikkelig test på avfetting, men det har vært under vurdering.

Har prøvd litt ulike avfettinger, og syns at Mac124 er utrolig god, og i tillegg er den billig. Den tar en del asfalt og møkk generelt sett. I tillegg er den ganske mild mot LSP, så kan brukes ved vask gjennom vinteren. Bilt Hamber er også effektiv mot trafikkfilm og slikt, men ikke like bra på asfalt akkurat. Desverre er den veldig sterk mot LSP, så etter en, kanskje to påføringer av denne ser du ikke mer til beskyttelsen.

Skal du ha noe som virkelig tar mye er Scholl Crack9000 bra. Tar ekstremt mye asfalt, men er ikke akkurat billig. Tardis er også bra til å ta asfalt og slik før en korrigeringsjobb. Begge disse tar nok alt av LSP også

all avfetting er jo skadelig for voksen da.......................................

Er nok ikke noe avfetting som er bra for voksen akkurat, men det samme gjelder jo såpe (sett bort fra de som inneholder voks). Likevel kan det jo være lurt å tenke litt over hva man velger så man tar mer LSP enn man må

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...