Gå til innhold

Skal kjøpe meg en ny bmw E36 eller E46! Importere?


madinho
 Share

Anbefalte innlegg

ingen automatikk i at det ikke er rust på en bil fra tyskland.. sannsynligheten for at du får en bil som har vært kraftig kollisjonsskada er også større enn i norge..

anbefaler at du setter deg litt mer inn i import først... da får du en litt bredere plattform når du skal ta avgjørelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg heller kjøpt en ok 320, byttet motor til hva du enn måtte ønske, pusset ned og fått den hellakkert og stylet den selv. Da er du trygg på at km stemmer, ingen skjulte skader og rust og du kan style den selv. Det vill nokk bli billigere pluss at du får den store glede av å "forme" bilen selv, istede for å kjøpe en ferdigstylet bil, som i mine øyne blir veeldig kjedelig.

Mangler du kunnskaper på hvordan å gjøre alt dette, så husk at det er bare en måte å lære på;D

Men såklart, hvis du ikke liker å skru og har endel penger så er jo tyskland en mulighet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ALDRI til å lønne seg å importere en E36 hvis det ikke er snakk om en org M3 eller Alpina utgave.

Enkelt regnestykke på siste bil du linket til her: (98- E36 323)

Kjøpssum: 7999euro = 65,000.- nok

Avgifter/mva: 82,800.-

Sum: 147,800.- i tillegg kommer årsavgift, fraktkostnader og div til visning, skilt osv.

Dette er en syk sum for en E36 323 og som du sikkert da forstår så må bilen ha en ganske høy verdi her i Norge for at det skal lønne seg å importere.

Det finnes ikke en eneste org E36 323 i Norge priset så høyt som det vil koste deg å importere en selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen automatikk i at tyske biler ikke ruster. De har vinter og saltede veier i Tyskland også, men i noe mindre grad enn i Norge. Det er heller ingen automatikk i at det lønner seg økonomisk å importere en bil fra Tyskland. Sjekk avgifter og det norske prisnivået på tilsvarende biler grundig. Et annet poeng er at det ikke kun er nordmenn som kjøper brukte biler i Tyskland og det påvirker både prisen og tilbudet når det gjelder brukte biler i Tyskland. Folk valfarter til Tyskland fra Polen, Sverige, Danmark, Frankrike, Tyrkia og tidligere østblokkland som f.eks Romania og Bulgaria. Eksport av brukte biler og bildeler er big business i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...