Gå til innhold

Chip til E32 735i Anbefallinger?


Muztang289
 Share

Anbefalte innlegg

Hylle, du besvarte ikke det første spørsmålet mitt til deg i det siste innlegget, men du klarte å si at jeg har en liten motor? Jeg synes nå en m30b35 ikke er småsaker, og det er godt over gjennomsnittet av biler som farter på veiene idag..

Hva skal jeg svare på? jeg mener alt som har med chip og gjøre på sugemotor er bullshit før det er bevist i benk.

Ja, jeg synes du har en liten motor. 3,5l med 211 hk drar ikke akkurat skinnet av pølsa, spesiellt med tanke på at bilen din veier nærmere 1,8tonn..

Sjuern din kjører vel omtrent likt med en manuell e36 320... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så motoren er liten fordi bilen er tung? 3,5 er å renge for en stor motor. ferdig med den.

og hvis du virkelig har så lite greie på bil at du mener det ikker er bevist i benk at man får mer effekt av denne ved å chippe den, ja da bør du bli litt mer bevandret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke begynn med en runde om masse tekniske greier for hvorfor ikke. jeg har allerede forklart hvorfor man får mer effekt, hva man endrer på.

sett deg litt inn i ting før du blåser ut.

forøvrig er ikke jeg heller av de som anbefaler chip på en sugemotor,men akkurat denne er av de det faktisk er ganske mye å hente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en e28 med 3.2l motor. 197hk. Som jeg satte chips i. Det skulle redusere drivstoff forbruk, og øke ytelsen.

Kan ikke si jeg merket noe til redusert forbruk, eller økt ytelse. Ca. tre mnd. etter at chipsen var satt inn måtte jeg bytte ut styringsenheten, da den sluttet og fungere. Fikk ikke start på motoren. Om det skyldes chipsen eller ikke, kan jeg ikke si. Men etter og ha skaffet ny styringsenhet. Kuttet jeg ut chipsen. Har også hørt i ettertid, at det ikke er smart og sette inn chips i en så gammet styringsenhet. De er jo ca. 25 år. +/-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da lurer jeg litt på hva slags chip du har brukt.. i tilegg så er det en helt annen motor, og motorstyring, enn den som sitter i e32 735...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det. Min motorstyring slutter på 059. Som sitter på 3.5l frem til 88 tror jeg. Og siden trådstarter har 87 mod. er det vel samme type. Om han ikke har motorstyringen 211 da. Det er vel for manuell, jeg har automat. Men motorene er like.

Men det kan jo hende han får en annen respons, enn jeg fikk. Lykke til trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så motoren er liten fordi bilen er tung? 3,5 er å renge for en stor motor. ferdig med den.

og hvis du virkelig har så lite greie på bil at du mener det ikker er bevist i benk at man får mer effekt av denne ved å chippe den, ja da bør du bli litt mer bevandret..

Du som driver med chipping.. du prøver jo bare å selge et produkt.

Jeg ser ikke noe poeng i å diskutere mer med deg om dette, jeg har sagt min mening og du har sagt din. ..

Bevis meg heller at chippen din gir mer effekt, mindre forbruk og bedre lyd"...

Gang på gang skjer det at folk chipper bort effekt fra motoren i god overbevisende tro slik du gjør her ved å selge et produkt.. Jeg har ikke sett en eneste grafe eller dynopapirer med mer effekt av chip noengang på sugemotor.

Synes du skal bli litt mer bevandret" selv enn å opptre her ved å selge et produkt som ikke har effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, blir jo bra diskusjon ang. dette ja..

Jeg har vært ute å sjekket nummeret nå, og det er 179 som er hverken noen av de E34_525tds og Positiv snakket om.. :)

Får en chip til bilen min for 1400 kr.. Frister å kjøpe for å teste når det er så mange negative folk mot dette emne, hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gang på gang skjer det at folk chipper bort effekt fra motoren i god overbevisende tro slik du gjør her ved å selge et produkt.. Jeg har ikke sett en eneste grafe eller dynopapirer med mer effekt av chip noengang på sugemotor.

Synes du skal bli litt mer bevandret" selv enn å opptre her ved å selge et produkt som ikke har effekt.

Voldsomt skråsikker du var på det da? Har du prøvd å chippe en sugebensin før, eller er du nok en forumfjomp som har lest deg til alle dine "erfaringer" ? :mrgreen: hehe, beklager om det ikke stemmer, er bare fristende å anta.

Jeg chippa min 2.0 8v opel motor, som har tålig lik motorstyring som m30'en. Jeg har ingen benkepapirer å vise til, men det var en tydelig forskjell som var langt ifra psykisk. Sammenlignet med kappkjøring mellom samme bilene som før og sammenlignet med hvor villig den var til å legge gummi og den generelle opplevelsen av drag vil jeg si det var vell verdt de 630 kronene jeg måtte punge ut på e-bay. Jeg hadde riktignok aldri gjort det med en god BMW motor (hadde heller betalt proffe folk med garantier) jeg var veldig glad i, men når det gjelder en skitten opelmotor i ett lavbudsjettsprosjekt var jeg mer enn villig til å satse de pengene og angrer ikke :D8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske skråsikker ja.. fordi jeg ikke kjøper chipper på ebay og monterer (i tugangspunktet ikke nødvendigvis noe galt med det), jeg har utstyret her hjemme, og brenner chippene selv.

til trådstarter, jeg har aldri sagt noe om noe nummer på styreenheten, jeg har snakka om årsmodell på motoren din.

angående det å selge et produkt, jeg tar så lite fortjeneste at jeg knapt har for bryet med å gjøre dette. det er mer en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske skråsikker ja.. fordi jeg ikke kjøper chipper på ebay og monterer (i tugangspunktet ikke nødvendigvis noe galt med det), jeg har utstyret her hjemme, og brenner chippene selv.

til trådstarter, jeg har aldri sagt noe om noe nummer på styreenheten, jeg har snakka om årsmodell på motoren din.

angående det å selge et produkt, jeg tar så lite fortjeneste at jeg knapt har for bryet med å gjøre dette. det er mer en hobby.

?? Skjedd noe galt her? Jeg skrev til hylle som dissa deg e34_525tds ... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om at en chip kan gi en hest eller 10 har jeg ingen problem med å forstå.

ihvertfall ikke sammen med andre mods der man burde endre map på bensin og tenning for å få full utnyttelse og\eller at det ikke skal gå magert.

er bmws map virkelig 100% optimal uten eller med enkle mods?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry Johnsen86.. my bad.. leste litt dårlig der...

takk for støtten :)

og der kommer poenget jeg ville belyse litt mer enn i forrige innlegg.

Det er ikke sånn at en ebay chip må være dårlig. De kan være bedre en flere av de som de "proffe" selger i norge. Det er bare at du ikke vet hva du får.

Husk at ofte dreier det som om "stjelte" eller kopierte filer. det er ikke nødvendigvis negativt hvis de opprinnnelig kommer fra Jim Conforti ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...