Gå til innhold

Nostalgisk ?? :)


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

se her ja masse gromme 80-talls utstyr 8) jeg liker best slik "80-talls styling" på gamle biler

slik er det ikke idag dessverre :cry:

men lurte på når "døde" disse sjalusien osv på 90-tallet eller før "the fast and fourious styling" kom på markedet i 2001?

men idag er det Gatebil som har "tatt over"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempestas med slike eldre kataloger og blader. Jeg kom over en ordentlig gullgruve i lokalavisen for 5 år siden - en 85-åring skulle tømme loftet for bilblader og ga det bort til den som ville bære det ut av huset. Jeg fyllte en Nissan Prairie varebil stappfull helt opp til taket og i alle kriker og kroker. Så lav hadde den nok aldri vært...

Sorterte ut fem esker som jeg ville beholde, resten av eskene ga jeg bort til en eldre kar fra Telemark som fyllte opp sin E60 535D, en bil som var rimelig hårete da (type 850-900k).

Jeg beholdt for det meste blader fra 1968-1994, da det er den tidsepoken som er mest interessant. Men har også noen blader fra 50-tallet...

Det som er så utrolig fascinerende med gamle bilblader, gjerne amerikanske, er at de viser samtiden veldig godt med fantastiske bilder og mange artige reklameannonser for både bil, bilrekvisita og ikke minst tobakk og alkohol. Massiv bruk av pene jenter i disse annonsene er ren bonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...