Gå til innhold

Amatørphootoshot Mini Cooper S


316
 Share

Anbefalte innlegg

Billedmessig er det er litt for mye bakgrunn på bildene, etter min smak. Jeg liker bedre når bilen ikke må "slåss" om oppmerksomheten med andre ting, som f.eks en elg eller en traktor, osv :lol: Også liker jeg bedre bilder der hele bilen er med, men det er en smakssak :)

Ellers er bilen blitt flott med felger, og bildene er fine og klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ikke så alle værst ut ;)

Bildene er noe overeksponert. Du ser at mange detaljer rundt skjermer og lykter osv er helt hvite. Bruk en raskere lukkertid, evt større blendertall når du ser bildene blir slik, så vil detaljene komme frem. Litt etterbehandling på kontrast og farge hadde også gjort seg. Jeg får ikke til å se noe exif-info her så jeg ser ikke hvilken lukkertid og blenderåpning osv du har brukt her.

Hvilket kamera bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ikke så alle værst ut ;)

Bildene er noe overeksponert. Du ser at mange detaljer rundt skjermer og lykter osv er helt hvite. Bruk en raskere lukkertid, evt større blendertall når du ser bildene blir slik, så vil detaljene komme frem. Litt etterbehandling på kontrast og farge hadde også gjort seg. Jeg får ikke til å se noe exif-info her så jeg ser ikke hvilken lukkertid og blenderåpning osv du har brukt her.

Hvilket kamera bruker du?

Takk. Du har helt rett i det. Canon EOS 500D. Bildene ble tatt i all hui og hast, og orginalene var ALT for lyse. De har fått en gjennomgang av lysstyrke, kontrast, skygge, highlights og histogram.

1r6126z8anziqoy9mjr7.jpg

Dette ble jo litt oldschool! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det noen kjente og bra locations :) Fiat Spesialverksted er vel bare et symbol for denne "spesielle" bygningen, der det levde en "noe" unormal bilselger en gang..

Av den ørlille fotoerfaringen jeg har ser det ut som du kunne hatt stor nytte av polariseringsfilter på noen av bildene, slik at du får endret speilområdet vekk fra panseret/chassiet, slik at det ikke blir så lyst. Som du sier, noen av bildene er litt lyse, og man ser mindre konturer.

Tatt med stativ?

Man skal jo heller ikke helt avskrive objektiver osv, med motlys egenskaper.

Fulgte med et smart program til mitt Canon apparat, Canon Photo Pro tror jeg det heter. Kjapp og enkel justering av konstrast, lysstryke og skarphet. Et veldig fint program for å foreta små endringer på bilde, uten den store tids (og kunnskaps) bruken. Bare flytte på noen visere til ønsket bildestil, og vips -ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i de tingene som går på lyseksponering osv. Du har også en jobb å gjøre i forhold til plassering av objekt i forhold til omgivelsene. Du må tenke på at bildet blir "flatt". Det ser ikke spesielt bra ut når du har en halv elg på taket, noen orange pinner over taket, klipper fronten i to, kun en halv felg osv. På siste bildet hvor ræven til elgen er halve bildet, ser det også ut som om lyktestolpen er en jævlig stor radioantenne. Det kan være kult å gjøre slike ting, men då krever det desverre litt planlegging. Fokus på detaljer kan være kult det, men krever i mange tilfeller at du går litt nærmere og gjerne setter ned "f" tallet, og får de tingene som ikke står i fokus mer uskarp slik at du framhever de detaljene i bildet du vil ha på den måten.

Pen bil, men krever etter mine øyne litt senk, og lakkering av hjulbuer. At de er ulakkerte er nok sikkert stilig in real life, men på bildene blir det ikke kontraster nok til at det blir særlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmml7f0o256hxg4bll6ljm2.jpg

ehrnst: Ble fargene mer behagelige nå?

Hawkon88: Senk er påkrevd utseendemessig, men jeg har allerede dundra bunnpanna mi nedi et par ganger, og bilen er ikke spesielt høy.

Når det gjelder lakkering av hjulbuer tror jeg det er penere på mørkere biler, det blir for lite kontraster på en lys bil.

[space]: Jo, jeg har veldig lyst på sota baklys! Tror de selger det på bs... :)

oddis: Bildene er ikke tatt med stativ, jeg er en frihåndsfotograf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...