Gå til innhold

Hjullager bak på e46.


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Det er veldig behjelpelig å ha en presse tilgjengelig når du skal få av hjulnavet og presse ut det gamle lageret. Går mye fortere å skifte lageret da.

dere snakker mye om presse ved skifte av foringer og lager.. finnes det små presses som man kan presse inn f.eks ett hjullager på bilen? jeg mener altså en liten presse man kommer til med under bilen.. di jeg har vært borti er store og jeg har ikke sjangs å komme til under bilen med.

hvor selges evnt like presser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har billige presser til foringer og lager (1800kr ca). Vet ikke om noen små presser, da alle jeg har vært borti har vært montert på bord osv.

Nå er det jo ikke mulig å presse på hjullageret mens navet og det sitter på bilen, så det er jo greit... hehe Men jeg savnet en presse til bruk på fremre svingarms foring i går ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hei, slenger meg på denne..

Skal skifte hjullager bak på høgresiden på min 320d e46.

Har ikkje verktøy sjølvvtil å presse ut lageret, og vill helst sleppe å sette bilen på verksted :P

Er det mulig å skifte heile "huset" som lageret står i? er det enklere?

Og er det dette?

https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1

For å gjøre det enklest og mest økonomisk så anbefaler jeg å skru av hele svingarmen selv. og levere den på et verksted og få de til og sette i et nytt lager.

Da vil jeg tro du kan komme ganske billig ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...