Gå til innhold

CCFL ringer


toyo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørtes ut som en god idè å ha de sorte boksene inne i lykta ja, mine begynte nå å lyse igjen på ene siden etter å ha tørket.. Tipper det er den boksen som har tatt kvelden på andre siden, helt kald, mens den andre er varm når lyset er på. Så forøvrig bilen din Sjøbuse på Valle Hovin, men vet jo ikke hvordan du ser ut, he he. Fin bil :applause: Men fikk vist bmw-e36-e46 her inne org. lyktene mine, og han sa seg veldig enig i at det er større diameter på linselyktene enn på de innerste reflektorene. Synes det er helt snodig at flere nekter for dette, og at settene jeg finner har 4 ringer i lik diameter som bare passer i de indre :^o De settene jeg så i første linken i denne tråden er alle ringene av samme størrelse. Egentlig drit irriterende, for det var jammen meg en ganske betydelig jobb å få montert, har ikke lyst til å knekke noen klips heller. bmw-e36-e46

skulle også prøve å skaffe noen som passer, så vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en god idè å ha de sorte boksene inne i lykta ja, mine begynte nå å lyse igjen på ene siden etter å ha tørket.. Tipper det er den boksen som har tatt kvelden på andre siden, helt kald, mens den andre er varm når lyset er på. Så forøvrig bilen din Sjøbuse på Valle Hovin, men vet jo ikke hvordan du ser ut, he he. Fin bil :applause: Men fikk vist bmw-e36-e46 her inne org. lyktene mine, og han sa seg veldig enig i at det er større diameter på linselyktene enn på de innerste reflektorene. Synes det er helt snodig at flere nekter for dette, og at settene jeg finner har 4 ringer i lik diameter som bare passer i de indre :^o De settene jeg så i første linken i denne tråden er alle ringene av samme størrelse. Egentlig drit irriterende, for det var jammen meg en ganske betydelig jobb å få montert, har ikke lyst til å knekke noen klips heller. bmw-e36-e46

skulle også prøve å skaffe noen som passer, så vi får se..

jeg tittet på lyktene dine istad, og jeg skjønner ikke hva du prater om når du sier at ringene er for små til å rekke rundt linsa. Jeg la også merke til at du hadde montert de rimelig skjevt iforhold til hva jeg gjort på de bilene jeg har montert det på.. Også må du også huske på å montere de på innsiden av den svarte ramma, ikke inni slik som de sto på din nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kraftig fint lys på det første bildet av 7-serien :)

Så bra lys har ikke jeg i de orginale AE ringene selv med LED pærer :x

Har pærer av denne typen:

http://haugland.biz/product_info.php?cP ... cts_id=301

Finst det noen måte å få like kraftig fint lys på face-lift lyktene eller? :)

skal su ha like ringene som er på 7er`n min på første side så må du dra på biltema å kjøpe disse

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... ngel-Eyes/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kraftig fint lys på det første bildet av 7-serien :)

Så bra lys har ikke jeg i de orginale AE ringene selv med LED pærer :x

Har pærer av denne typen:

http://haugland.biz/product_info.php?cP ... cts_id=301

Finst det noen måte å få like kraftig fint lys på face-lift lyktene eller? :)

skal su ha like ringene som er på 7er`n min på første side så må du dra på biltema å kjøpe disse

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... ngel-Eyes/

Går det and å bytte ut de orginale AE ringene med disse? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en god idè å ha de sorte boksene inne i lykta ja, mine begynte nå å lyse igjen på ene siden etter å ha tørket.. Tipper det er den boksen som har tatt kvelden på andre siden, helt kald, mens den andre er varm når lyset er på. Så forøvrig bilen din Sjøbuse på Valle Hovin, men vet jo ikke hvordan du ser ut, he he. Fin bil :applause: Men fikk vist bmw-e36-e46 her inne org. lyktene mine, og han sa seg veldig enig i at det er større diameter på linselyktene enn på de innerste reflektorene. Synes det er helt snodig at flere nekter for dette, og at settene jeg finner har 4 ringer i lik diameter som bare passer i de indre :^o De settene jeg så i første linken i denne tråden er alle ringene av samme størrelse. Egentlig drit irriterende, for det var jammen meg en ganske betydelig jobb å få montert, har ikke lyst til å knekke noen klips heller. bmw-e36-e46

skulle også prøve å skaffe noen som passer, så vi får se..

jeg tittet på lyktene dine istad, og jeg skjønner ikke hva du prater om når du sier at ringene er for små til å rekke rundt linsa. Jeg la også merke til at du hadde montert de rimelig skjevt iforhold til hva jeg gjort på de bilene jeg har montert det på.. Også må du også huske på å montere de på innsiden av den svarte ramma, ikke inni slik som de sto på din nå.

jeg så også litt nermere på lyktene dine. og ringene sto jo utrolig skjevt i forhold til linsene. de var liksom ikke sentrert over linsa. de sto for langt til siden.

har noen bilde her fra jeg var med å montere i E46 xenon lykt.

først og fremst er ringen satt sentrert over linsa. så det er 55 mm fra senter av linsen og til høyre siden av ringen. og 55 mm fra senter på linsen og til venstre side av ringen. og det passet meget bra.

i din bil så det mer ut som det var 60 mm fra senter til den ene siden av ringen og 50 til den andre.

her er bildene.

0fbm5tqb9v29sejgjwpb.jpg

kanten øverst på reflektoren rundt linsa var litt skrå i forhold til slik vi ville ha ringen for og få den rett i forhold til fronten av bilen. så vi satte ringen litt lenger ut mot fronten på den ene siden.

xdewoijoe6bcwsrkj9r6.jpg

på fjernlyset gjore vi det samme. satt den litt på skrå for at den skulle stå paralellt med fronten av bilen

sq3fucmrmtvo76bnvli9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kraftig fint lys på det første bildet av 7-serien :)

Så bra lys har ikke jeg i de orginale AE ringene selv med LED pærer :x

Har pærer av denne typen:

http://haugland.biz/product_info.php?cP ... cts_id=301

Finst det noen måte å få like kraftig fint lys på face-lift lyktene eller? :)

skal su ha like ringene som er på 7er`n min på første side så må du dra på biltema å kjøpe disse

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbeh ... ngel-Eyes/

Går det and å bytte ut de orginale AE ringene med disse? :o

om du har E39 med orginale AE så går det nok ikke. da må du i såfall kjøpe pre facelift lykter og sette i disse ringene. har gjort det på en E39 pre facelift. og det ble pent på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer sånn som sjøbuse viser her. Blir skeivt hvis man skyver begge klipsa helt inntil.

Gått lei AE nå jeg. Kjører med konstant svakt lys i blinklysa istedet (backupløsning for gåene parkpærer)

Syns det ble litt tøft jeg :D

sewtrzriv2z3w1nos9a9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tittet på lyktene dine istad, og jeg skjønner ikke hva du prater om når du sier at ringene er for små til å rekke rundt linsa. Jeg la også merke til at du hadde montert de rimelig skjevt iforhold til hva jeg gjort på de bilene jeg har montert det på.. Også må du også huske på å montere de på innsiden av den svarte ramma, ikke inni slik som de sto på din nå.

Ja, har jo ihvertfall aldri ment at monteringen ble riktig, da hadde jo alt vært i orden :mrgreen: Men skjønner ikke hvordan det var særlig valg, for vi klarte ikke å få ringene innenfor den svarte ramma.., da hadde ringen knekt tror jeg. Opplevde som svintrangt, og at ringene ble liggende i press med ramma og lykteglasset, så de ble litt skjeve som du så.. Faktisk har ringene også flyttet en del på seg etter de ble montert, selv om vi festet de med litt tec7. Men når jeg på innlegget til sjøbuse, blir jeg igjen veldig usikker. Var nede nå å tittet på nytt, men mine linser ser ikke like ut som de på bildene han la ut, jeg har flat topp på av chromekransen rundt linsa? Takker for all hjelp dere bidrar med, det ordner seg vel etterhvert [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en god idè å ha de sorte boksene inne i lykta ja, mine begynte nå å lyse igjen på ene siden etter å ha tørket.. Tipper det er den boksen som har tatt kvelden på andre siden, helt kald, mens den andre er varm når lyset er på. Så forøvrig bilen din Sjøbuse på Valle Hovin, men vet jo ikke hvordan du ser ut, he he. Fin bil :applause: Men fikk vist bmw-e36-e46 her inne org. lyktene mine, og han sa seg veldig enig i at det er større diameter på linselyktene enn på de innerste reflektorene. Synes det er helt snodig at flere nekter for dette, og at settene jeg finner har 4 ringer i lik diameter som bare passer i de indre :^o De settene jeg så i første linken i denne tråden er alle ringene av samme størrelse. Egentlig drit irriterende, for det var jammen meg en ganske betydelig jobb å få montert, har ikke lyst til å knekke noen klips heller. bmw-e36-e46

skulle også prøve å skaffe noen som passer, så vi får se..

jeg tittet på lyktene dine istad, og jeg skjønner ikke hva du prater om når du sier at ringene er for små til å rekke rundt linsa. Jeg la også merke til at du hadde montert de rimelig skjevt iforhold til hva jeg gjort på de bilene jeg har montert det på.. Også må du også huske på å montere de på innsiden av den svarte ramma, ikke inni slik som de sto på din nå.

jeg så også litt nermere på lyktene dine. og ringene sto jo utrolig skjevt i forhold til linsene. de var liksom ikke sentrert over linsa. de sto for langt til siden.

har noen bilde her fra jeg var med å montere i E46 xenon lykt.

først og fremst er ringen satt sentrert over linsa. så det er 55 mm fra senter av linsen og til høyre siden av ringen. og 55 mm fra senter på linsen og til venstre side av ringen. og det passet meget bra.

i din bil så det mer ut som det var 60 mm fra senter til den ene siden av ringen og 50 til den andre.

her er bildene.

0fbm5tqb9v29sejgjwpb.jpg

kanten øverst på reflektoren rundt linsa var litt skrå i forhold til slik vi ville ha ringen for og få den rett i forhold til fronten av bilen. så vi satte ringen litt lenger ut mot fronten på den ene siden.

xdewoijoe6bcwsrkj9r6.jpg

på fjernlyset gjore vi det samme. satt den litt på skrå for at den skulle stå paralellt med fronten av bilen

sq3fucmrmtvo76bnvli9.jpg

Men linsene miner ser ikke helt like ut som de du la ut bilde av, mine har flat topp på chromelinsa rundt linsa, se også det andre innlegget jeg svarte s.arnesen på. Kan ta bilder av det. Må jo få ordnet dette, helt flaut egentlig, glad jeg hadde Bilmekanikeren fra Speedparts med på montering som kan ta litt av skylda, he he Jeg lurer nesten på om spørre deg eller s.arnesen om å komme å gjøre det mot betaling :shock: Og takker for innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...