Gå til innhold

Hvor kjøpe Meguiars, eller kjøpe noe annet? Tips mottas!


 Share

Anbefalte innlegg

Er rookie på bilpleie, og ikke vil jeg bruke hele helga på å gnikke heller, men vil jo gjerne ha en bil som ser bra ut. Lageret med ymse produkter begynner å bli tomt så tenkte jeg skulle få kjøpt meg noe nytt, men hva skal man kjøpe?

Listen ser vel omtrent sånn ut:

- En felgbørste

- Bilshampoo

- Kanskje en ny washmitt

- Også en eller annen polering/lakkrens-ting.... Tenkte kanskje på 123 fra Meguiars.

Har tidligere brykt litt ymse, men sist en citrus shampoo fra chemical guys, og polish fra autoglym(den vanlige røde). Bruker også en enkel 2 hodet Biltema maskin.

OG, når man skal handle, hvor får man mest for penga!

Enkle råd mottas med stor takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan handle fra nettbutikk er Scandicshine et godt alternativ.

Angående børste er EZ-brush veldig bra. Mykerer enn Meguiars sin, og spruter ikke på langtnær så mye tilbake som den heller.

Når det gjelder såpe er det meste fra Chemical Guys veldig bra, samt veldig drøy i bruk. En flaske varer mange vask. Optimum Car Wash er også en god og mild såpe. Min favoritt for tiden :)

Meguiars sin vaskehanske er også veldig god, så tror ikke den er et dumt valg. Ellers kan Mothers sin i ull også være grei om du ønsker en i ull.

Handler du fra Scandicshine kan du gå for Duragloss serien i stedetfor Meguiars Deep Crystl. Duragloss sin legger igjen beskyttelse i alle steg, så den har bra holdbarhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet fra Scandicshine tidligere og synes og har god erfaring med det. Såpen derfra har vært kjempedrøy og kan porsjoneres veldig bra ettersom hvor møkette bilen er.

Men synes det kan være litt vanskelig å finne produktene jeg trenger da det er så mye der... luksusproblem sellvsagt, men likevel..

Er autoglym bare å glemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym SRP er et produkt som skjuler veldig mye småriper, såner egentlig et greit alternativ om du bare vil skjule ripene. Topper du dette med EGP vil du også få laaang holdbarhet på jobben.

Autoglym er ikke bare dårlig, de har en del bra, men prisene er noe høye på en del av produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den gule som skal poleres? Jeg syntes Autoglym sin lakkrens fungerte veldig bra på den fargen! Etter den så brukte jeg nr. 2 og 3 fra Meguiars. Da gikk bilen kjempefort!

Sweet! Blir enda bedre enn dekaltrimming da!

Det er den gule også. Er ikke så proff at jeg kjøper forskjellig utstyr til bilene mine 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Har ikke step 1 og den ScratchX ganske mye av den samme effekten? En type lakkrens begge deler?

Kan Step 1-2-3 fra Meguiars legges på med maskin, eller kun for hånd?

Step 1 er kjemisk rens.

Scratch-x har slipemidler og klarer å ta småriper.

Du kan bruke DA-maskin på step 1, 2 og scratch-x (ikkje roterende pga at den skaper varme og produktene er ikkje beregna for det)

Step 3 (voks) legges på for hånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rookie på bilpleie, og ikke vil jeg bruke hele helga på å gnikke heller, men vil jo gjerne ha en bil som ser bra ut. Lageret med ymse produkter begynner å bli tomt så tenkte jeg skulle få kjøpt meg noe nytt, men hva skal man kjøpe?

Listen ser vel omtrent sånn ut:

- En felgbørste

- Bilshampoo

- Kanskje en ny washmitt

- Også en eller annen polering/lakkrens-ting.... Tenkte kanskje på 123 fra Meguiars.

Har tidligere brykt litt ymse, men sist en citrus shampoo fra chemical guys, og polish fra autoglym(den vanlige røde). Bruker også en enkel 2 hodet Biltema maskin.

OG, når man skal handle, hvor får man mest for penga!

Enkle råd mottas med stor takk :D

Felgbørste..der anbefaler jeg Mothers sin..myk og skånsom:

177_mothers_whellbrush_1.jpg

Bilshampoo...min favoritt er uten tvil Meguiars Gold Class:

MegsGCShampoo64.jpg

Washmitt'en til Meguiars er billige og gode..jeg har 5 stk ;)

Polering og lakkrens...ja der er jo Step 1-2-3 serien meget god. Du kan også teste ut TechWax 2.0, som kan fungere som "erstatning" for step 2.

Et nytt produkt fra Meguiars nå, er Ultimate Compound og skal være meget bra på swirls og vaskeriper. Kan brukes med maskin.

meguiars-ultimate-compound.jpg

Vet ikke hva du ellers har av utstyr jeg, men en bøtte med gritguard og litt mikrofiber-snacks som tørkehåndklær og kluter til å tørke vekk voks med, claybar osv er kjekke ting å ha stående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...