Gå til innhold

Hvor kjøpe Meguiars, eller kjøpe noe annet? Tips mottas!


 Share

Anbefalte innlegg

Autoglym SRP er et produkt som skjuler veldig mye småriper, såner egentlig et greit alternativ om du bare vil skjule ripene. Topper du dette med EGP vil du også få laaang holdbarhet på jobben.

Autoglym er ikke bare dårlig, de har en del bra, men prisene er noe høye på en del av produktene.

Har sett tester som viser at Autoglym SRP er den som tar mest riper ved polering for hånd. Ultra Deep Shine (eller hva den heter for mørk lakk) derimot var en av de som tok lite, men bare skjulte.

Bruker SRP for polering og Chemical Guys Pete's 53 for voks (Meguiars Tech Wax om vinteren) og er veldig godt fornøyd med den kombinasjonen.

Clay, er jo noe prater så mye om, men det synes jeg virker meningsløst. Sitter ikke igjen noe på kittet når jeg går over bilen, og ikke kjenner jeg noe forskjell på lakken heller. Nå må jeg legge til at det er sjelden bilen er så veldig møkkete da så det kan hjelpe :) Tar en runde med AutoGlym Intensive Tar Remover på våren ifbm. polering da.

Kjøper også på BilXtra siden det er lett tilgjengelig. Har derfor ikke fått testa ut så mange andre såper etc siden BilXtra ligger 20m fra jobb og Meguiars sin såpe gjør en tilsynelatende god jobb. Felgbørste og vaskehanske(vasker på 40 grader uten tøymykner) fra Meguiars er jeg også veldig godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clay, er jo noe prater så mye om, men det synes jeg virker meningsløst. Sitter ikke igjen noe på kittet når jeg går over bilen, og ikke kjenner jeg noe forskjell på lakken heller.

Clay er overhodet ikke meningsløst. Det som er meningsløst, er å begynne på en polering uten først å ha brukt clay. Clayen fjerner asfaltnupper og piggstøv som sitter grodd fast i lakken din og som ingen såpe eller avfetting klarer ta. Hvis du begynner polere uten å først ha fjernet disse, risikerer du å gjøre vondt verre ved at du drar disse partiklene med deg rundt på lakken når du polerer.

Mulig det ikke er så ille på din bil, man kan jo faktisk til en viss grad føle det med fingrene hvis lakken har mye forurensninger i seg.

Felgbørste og vaskehanske(vasker på 40 grader uten tøymykner) fra Meguiars er jeg også veldig godt fornøyd med

40 grader er for lite, jeg anbefaler deg minst 90 grader hvis du skal få ut gammel voks og skitt fra fibrene. 40 grader er det man vasker bomullskjorter med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi clay et nytt forsøk når jeg snart skal ta vårpussen. Bilen er ganske glatt i lakken så ikke noe særlig med prikker å snakke om annet enn nå til vårpussen (som jeg synes ITR fra AutoGlym har tatt bra og er enkel å bruke). Har ikke blitt noe skitt i clay'en som jeg ser andre legger ut bilder av. Mulig jeg bare har vært heldig å ikke hatt behov for den.

Da skal jeg skru opp tempen på vaskehansken jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekst fra Krefting (som er importør av Autoglym i Norge etter hva jeg har skjønt):

"Super Resin Polish er et ideelt middel til alle typer billakk. Inneholder ikke slipemiddel, men en kjemisk rens. Kan brukes på plast og plexiglass."

Clay brukes jo hovedsakelig til å fjerne dritt som henger skikkelig godt, så er du flink med vask og vedlikehold av bilen skal det ikke være mye igjen. Bruker du i tillegg en tjærefjerner før clayingen bør det hvertfall ikke sitter mye igjen til clayen. Er egentlig bare et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars er generelt svært billig i USA, men med frakt over fjorden så tror jeg at man må handle en del for at det skal lønne seg.

Meguiars.com sender ikke til privatpersoner i Norge, med mindre du har amerikansk adresse f.eks via Jetcarrier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...