Gå til innhold

Service intervaller e90 - gjøre som iDrive sier?


iEksil
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...

Har byttet oljer, bremsevæske og slikt etterhvert som det kommer opp i iDrive (olje oftere) men ser at en eller gang i 2015 skal bilen inn på vehicle check. Hva innebærer dette?

Bilen har hatt service i følge servicehefte på 35 og 65 k, nå er den gått 90 k.

Savner informasjon om servoolje, bensinfilter , plugger, kjøleveske, kupefilter og den type ting. Når skal egentlig bilen på den type service? I 2015 på vehicle check det da?

Finnes det en to do list der det er listet opp hva som bør gjørest på 70-80-90-100 km liksom ett sted? :-)

Ringte BMW og det sa at jeg skulle følge idrive bare, men savner som sagt info om en del punkter.

Og når skal servicehefte stemples liksom, vehicle check det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle kjøpt meg bil, og det hadde stått mellom to likeverdige der den ene hadde fulgt serviceintervallene slavisk, og den andre hadde tatt minst ett ekstra oljeskift imellom, vet jeg hvem jeg hadde kjøpt hvertfall...

Tittet på mange biler rundt 2000-2002 når jeg kjøpte bil nå, og flere som hadde serviceheftet helt korrekt utfylt, men kun skifte olje annenhvert år. Til å få frysninger av! Jeg er mekaniker til daglig, og til folk som spør når de skal skifte olje, så sier jeg to ganger i året UAAVHENGIG av kjørte kilometer. Småkjøring sliter MYE mer på olja en langkjøring.

To ganger i året uavhengig av kjørelengde er tullete. Selv kjører jeg 8000 km i året og bytter olje hvert år, oljen er like fin som da den kom fra flaska. Jeg syns du gir et dårlig råd som er bortkastede penger for kundene. Kunne jo sagt at en gang i uken var bra også?

Ingen grunn til å overdrive heller, det overrasker meg at en mekaniker gir en slik anbefaling.

Ellers mener jeg også at 30.000 km er for mye og ville lagt inn ett mellom der, da er det passe med riktig olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet oljer, bremsevæske og slikt etterhvert som det kommer opp i iDrive (olje oftere) men ser at en eller gang i 2015 skal bilen inn på vehicle check. Hva innebærer dette?

Bilen har hatt service i følge servicehefte på 35 og 65 k, nå er den gått 90 k.

Savner informasjon om servoolje, bensinfilter , plugger, kjøleveske, kupefilter og den type ting. Når skal egentlig bilen på den type service? I 2015 på vehicle check det da?

Finnes det en to do list der det er listet opp hva som bør gjørest på 70-80-90-100 km liksom ett sted? :-)

Ringte BMW og det sa at jeg skulle følge idrive bare, men savner som sagt info om en del punkter.

Og når skal servicehefte stemples liksom, vehicle check det og?

Servoolje er det ikke intervall på, drivstoffilter er hvert 3 oljeskift, plugger er på 100k, kjølevæske hvert 4 år, bremsevæske hvert 2 år, kupèfilter er alltid sammen med motoroljeskift.

Vechicle check er helt enkelt en fullstendig kontroll av bilen.

Serviceheftet skal stemples på enhver service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har byttet oljer, bremsevæske og slikt etterhvert som det kommer opp i iDrive (olje oftere) men ser at en eller gang i 2015 skal bilen inn på vehicle check. Hva innebærer dette?

Bilen har hatt service i følge servicehefte på 35 og 65 k, nå er den gått 90 k.

Savner informasjon om servoolje, bensinfilter , plugger, kjøleveske, kupefilter og den type ting. Når skal egentlig bilen på den type service? I 2015 på vehicle check det da?

Finnes det en to do list der det er listet opp hva som bør gjørest på 70-80-90-100 km liksom ett sted? :-)

Ringte BMW og det sa at jeg skulle følge idrive bare, men savner som sagt info om en del punkter.

Og når skal servicehefte stemples liksom, vehicle check det og?

Servoolje er det ikke intervall på, drivstoffilter er hvert 3 oljeskift, plugger er på 100k, kjølevæske hvert 4 år, bremsevæske hvert 2 år, kupèfilter er alltid sammen med motoroljeskift.

Vechicle check er helt enkelt en fullstendig kontroll av bilen.

Serviceheftet skal stemples på enhver service.

Takk skal du ha, god hjelp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...