Gå til innhold

E36 m42 lugger ved rolig kjøring.


Bluum
 Share

Anbefalte innlegg

Har i det siste lagt merke til at luggingen forekommer selv ved høye turtall.

Lå for eksempel i dag i 2. gir og akselererte. Hver gang jeg slapp opp trykket på gassen lugga det så jeg var sikker på at andre i trafikken la merke til det. Kjørte litt på 3-4500 rpm og det lugga like ille der oppe.

Fellesnevneren virker å være konstant gassmengde. Altså at du ikke aksellererer, men bare holder gasspedalen inne for å opprettholde farten.

Sjekke pluggene mine her om dagen, og de så helt greie ut, men jeg har som sagt problem med dynamoen/ spenningsregulatoren. Skal får fiksa dette så snart eksamensperioden er over. Hvem vet om dette kan hjelpe. Ellers har jeg ingen andre observasjoner å komme med annet enn at spjeldet i LMM pulserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan svare meg på om spjeldet inne i LMM åpnes av vakumet som oppstår når motoren suger luft, eller om det er elektronisk styrt for å regulere mengden luft som slipper videre inn til motoren.

Spjeldet pulserer som sagt de gangene jeg har problemet med at bilen lugger, og lugginga har samme frekvens som pulseringa til spjeldet i LMM.

Og hvilke sensorer "styrer" mengden bensin som skal inn i syllindrene?

Mistenker at et eller anna i forbindelse med tilførselen av bensin til syllindrene plutselig bestemmer seg for å endre mengden bensin tilført, og at det fører til rykkinga når jeg kjører. Når motoren får mer/mindre bensin, vil også effekten øke eller synke. Så selv om bilen holder konstant turtall, slik det er i mitt tilfelle, vil bilen lugge fordi den mister motoreffekt og bilen ikke lengre klarer å opprettholde den farten den holder. Og når det plutselig kommer mer bensin, øker hastigheten igjen.

Noen som har noen flere tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...