Gå til innhold

E36 M3 bakstilling og M3 3.0 fjærbein framme med bremser .


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Har en nesten komplett 3.0 bakstilling som er lite kjørt. Selgeren sa at bilen var kjørt 140.000 km. Diffen har ingen slakk og kjennes ut til å være i topp stand. Sportsskiver bak som er borret og slisset og som er lite kjørt. Rammen og diverse deler har noe rust, med det kan slipes vekk. Er jo solid gods i metallet. Dempere bak har jeg ikke. Bakstillingen selges som nevnt da med topp diff og bremser for 7.500 kr.

Har også M3 3.0 fjærbein med calipere og skiver. Det ene topplageret er borte og festet til stab.staget på den ene demperen er revet av. Regner med at det er standard fjærer. Caliperne

ser ut til å være i ok stand. Skivene holder en god stund til. Her er jo de attraktive spindlene som gjør at disse bremsene kan brukes på en vanlig 3 serie fra 316 til 328. Det er jo spindlene og bremsene som er verdt noe her. Selges for 4.500 kr + frakt.

M3 3.0 mellomaksling har jeg til salgs for 1.500 kr + frakt.

Nesten som nye Eibach fjærer framme og bak til 3.0 M3 selges for 1.200 kr + frakt.

Husk at andre som selger M3 bremser framme ofte ikke har spindlene. Spindler er dyre å kjøpe og sjelden til salgs brukt. Og da kan ikke bremsene brukes uten at braketter blir laget. Det samme gjelder hvis en kjøper M3 bremser bak til en standard E36. Da virker ikke håndbrekket. Her får en omtrent hele bakstillingen for samme pris som diffen og bremsene normalt blir solgt for. Inklusiv kraftigere drivakslinger og bærearmer og bedre stab.stag som tåler hard kjøring.

Skal kjøre strekningen Stavanger - Hamar i løpet av de nærmeste dagene. Kjører da E39, E18 og E6. Kan levere bakstillingen hvis du ikke bor så langt unna kjøreruten min. Eller at du møter med med kassebil eller tilhenger. Begynner kanskje kjøreturen på søndag, så da er det best å ta kontakt raskt. En bakstilling er altfor dyr å sende med spedisjonsfirma. Sikkert 2.000 kr minst, selv med 50% rabatt som jeg har.

Kjenner en sjåfør som kjører transport tur-retur Stavanger - Trondheim. Han kan frakte deler for en rimelig pris .

Har også 328/M3 kasse med svinghjul/clutch og M3 mellomaksling til salgs i en annen annonse.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter planen blir det avreise på onsdag og retur på fredag. Siden bakstillingen er så tung og stor, lønner det seg ikke å sende den. Nå har du sjanse til å få levert bakstillingen på døren hvis du ikke bor langt unna kjøreruten. Den veier sikkert over 120 kg.

Kan legge til at håndbrekkvaierne er på, og det sparer en for mye arbeid.

Er du interessert begynner tiden å bli knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mulighet for at diffen kan selges løst. Trenger du diffen som en M3 diff som den er nå? Eller siden du har 320 trenger du sikkert 320/325 stikkakslinger og inngående flens med 4 hull? Jeg har disse fra en 325 diff uten baklokk. Vet ikke om det går å bytte om fra 6 hulls til 4 hulls flens.

Jeg vil helst kunne bruke bakstillingen i et av mine prosjekter, og da vil jeg helst ha stikkakslingene fra M3 diffen slik at drivakslingene passer.

Hvis diffen selges løst koster den 4.500 kr + frakt. Hvis vekten på selve diffhuset går under 35 kg, og baklokket og stikkakslingene kan sendes i annen pakke koster frakten ca 400 kr.

Hilsen Eiriik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger diffen med 325 eller 328 stikkakslinger og flenser. Skal i 320/328 bærearmer. Så hvis jeg kjøper den av deg, så skal du få lov til å bytte ut stikkakslingene og flensene til 325 eller 328. Usikker på hva slags flens jeg trenger mot mellomakslingen da jeg driver og leter etter en mellomaksel som passer mellom en 6-trinns girkasse fra M3 3,2 og en M3 3,0 diff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hvis jeg får tak i ramme til en M3 3.2 diff kan kanskje en 3.0 diff selges løst. Diffen kommer fra en USA M3 bil med bare 240 hk, og er i meget bra stand med lav km. Den vil i tilfelle salg koste 5.000 kr + eventuell frakt.

Er for tiden i Østerrike og kan ikke gjøre noe før jeg er hjemme ca 10. mai.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...