Gå til innhold

problemer med min 328. vil ikke gå over 1500omd


bullseyee
 Share

Anbefalte innlegg

heisann

ja i dag var jeg jo ute å lufta automoten i fin været, var ca 1km hjemme i fra så mista jeg gass responsen. prøvde å gi full gass med da bare baaaape det. ikke noe skjedde. da jeg slipte gassen så gikk den fint på tomgang. antispinn lampa og EML lampa lyste. brukte vel kanskje 20min på å komme meg hjem igjen. den ville ikke gå over 1500omd.

bare buldre å fjuska da jeg gå full gass.

da jeg kom hjem ble det tatt diagnose test. å fikk opp masse feil meldinger. sletta alle, å bilen gikk igjen. tok en prøve tur, å så skjedde det samme igjen. dette er feil meldingene

13 - vanos-magnetventil eksosside

75 - pedalstillingsføler 1/2 urimelig signal

A9 - signal utgang gasspjeld utkoblet

6E - gasspedal stillingsgiver 1

noen som har noe peiling på hva dette er ?

og hvor får man kjøpt dette?

har den vanos ventilen noe invirkning på effekten? syns bilen ikke går så bra som den har gjort.

håper dere kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt noe av det samme på bilen min. det ordna seg for meg når jeg "resatte" systemet via å koble fra batteriet i 10min

høres ut som bilen din har gått i nødmodus, hvis det noe veldig galt kan du dra til bmw der de kobler inn en pc med diagnoseprogram. det tar 5 min=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det gass wire eller er det elektronisk på denne motoren? er så trangt så jeg så ikke no :P

håper det ikke er noe alvorlig galt med den.

Du har gasswire på bilen din.

Kan være feil signal fra luftmengde måler. Men en diagnose test vil som oftes vise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok av lmm`en å den var helt ren. samme var innsug belgen, ikke noe støv en gang. så da tok jeg av helle innsuget, fant da en olje lekasje med det samme, var olje under oljefilteret der. noen som har vært borti dette? hvilken bil må jeg ha innsug i fra for å få på i fra 2.5? er det plug and play?

prøvd å søke litt men finner ikke eksakt svar på de tinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har drevi på litt nå, å skrudde på innsuget igjen, starta med en gang, men så kommer det skikkelig knakling noen ganger så motoren rister. kommer ikke sammenhengende, bare med mellomrom. gikk fint på tom gang noen sek, så knakla det noen ganger så gikk den fint igjen. sånn fortsette det. er redd det har skjedd noe alvorlig med den jeg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...