Gå til innhold

SVENSK: BMW 750iA 1995 Delebil/racebil


Raymond
 Share

Anbefalte innlegg

Om en motorvogn er importert til Norge, i den hensikt å selges/registreres i Norge, MÅ den innfortolles ved grenseovergang. Deretter må det betales MVA på bilens verdi og fraktkostnadene, som settes til minimum 2500kr. Om bilen er i Norge, med svenske skilt, kan den kjøres av personer bosatt i sverige med svensk person nr. Om den kjøres av norske statsborgere må det ved kontroll betales full engangsavgift innen 14dager.

Ergo..Om denne bilen skal selges som delebil i Norge må den føres tilbake til sverige, kjøres inn på tollsted ved grensen, norsk side, fremvises kjøpskvitteringer samt fraktkostnader. Deretter får man prøveskilt på bilen, ETTER at mva er betalt.

Om du, med svensk førerkort/personnr, har bilen i Norge og skal selge den, må du fremvise kjøpskvitteringer til nærmeste tollsted, avskilte den, og få på midlertidige tollskilter.

Så må du betale mva slik at du får den "godkjent" i Norge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum, har jo svensk førerkort men, bilen er jo ikke direkte kjørbar lengre.. hive den på tilhenger og ta båten over til strømstad :) for så og kjøre rundt og opp tolla over svinesund.. :)

Den ble lissom bare parkert etter at jeg avskiltet bilen i sweden her.. har it tenkt så mye mer over det :)

men, da er jo det en løsning.. harry tur med bil på slep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tar bilen til tolla og sier at jeg kjørte til norge og fikk stopp på bilen.. motor kilt og skal selge bilen som delebil istede for og ta bilen tilbake til sverige... kostnader på frakt o.l. er mer en ny sånn bil i sweden :) tror jeg skal ta en prat med tolla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg gjort selv tidligere.

DSV her i Arendal har tolldeklarering, og jeg kom på kontoret med alt av papirer på en svensk bil, leverte dem, og fortalte at bilen var for deler, ettersom bilen hadde motorras.

Litt frem og tilbare, førte til at alt ble stempla, og alt er i skjønneste orden.

De 2500 som wicky snakker om er en sats som legges til i regnestykket når momsen skal beregnes, det er ikke en utgift som skal betales i tillegg til momsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okok, det som er litt teit er jo at jeg ikke har kvittering på kjøpet av bilen iom at den ble byttet mot en svensk s8 jeg hadde tidligere.. som jeg igjenn byttet til med fra en supra jeg hadde før det... osvosv.. :) men, kan jo sikkert finne prisen på en 750 i sverige.. og så

legge fram motor ras osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...