Gå til innhold

Kjekt å bli slått ned på riksvegen...


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helt uakseltabel oppførsel av disse, men hvor vanskelig kan det være for politiet å si fra til folka sine, som bare kan stå å vente langs veien. Det har de altid gjort når når jeg har blitt annmeldt. :roll:

Når det er sagt er det sykt mange tullinger som gir gass når man kjører forbi. Når jeg kjører bil med henger, opplever jeg at mange ligger i ca 79 på sitt speedo, som er 70-75 på gpsen. Da ønsker jeg å kjøre minst 90 på stedet. Ligger dønn oppi for de kjører altfor sakte, så når jeg legger med ut gasser 50% av tillfellene på. Helt sykt å mange som gjør det.

Kjører vel ca 400-500 mil med bil å henger i året, og i hele Norge gjør dem sånt, kommer man til andre land, er kulturen å slippe forbi, sleppe opp gassen og legge seg helt ut. Vi har mye å lære i dette landet når det gjelder å holde fartsgrensene, særlig de som ligger 10-5 under, de er værst.

Mitt tips er at du kunne jo slept opp gassen litt, når du så dem begynne å kjøre forbi, da hadde alle vært blide. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uakseltabel oppførsel av disse, men hvor vanskelig kan det være for politiet å si fra til folka sine, som bare kan stå å vente langs veien. Det har de altid gjort når når jeg har blitt annmeldt. :roll:

Når det er sagt er det sykt mange tullinger som gir gass når man kjører forbi. Når jeg kjører bil med henger, opplever jeg at mange ligger i ca 79 på sitt speedo, som er 70-75 på gpsen. Da ønsker jeg å kjøre minst 90 på stedet. Ligger dønn oppi for de kjører altfor sakte, så når jeg legger med ut gasser 50% av tillfellene på. Helt sykt å mange som gjør det.

Kjører vel ca 400-500 mil med bil å henger i året, og i hele Norge gjør dem sånt, kommer man til andre land, er kulturen å slippe forbi, sleppe opp gassen og legge seg helt ut. Vi har mye å lære i dette landet når det gjelder å holde fartsgrensene, særlig de som ligger 10-5 under, de er værst.

Mitt tips er at du kunne jo slept opp gassen litt, når du så dem begynne å kjøre forbi, da hadde alle vært blide. :D

Er forsåvidt enig i det du sier ja. jeg selv lå vell 90 på speedo i 80 sona. på spooorete og opphora vei på sunnmøre er det du siste du vil ha en som ligger halvmeteren fra bakenden din :) for dem som kjenner til veien mot eiksundstunnellen fra ulsteinvik, er vell som en traktorvei med asfalt bare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha rabies, er ikke så enkelt som du tror ;)

Alltid kjekt og ha med seg noe og forsvare seg i mot med, feks hjemmelagd skikkelig balltre!

Hvis purken spør hvorfor du har det i setet, kan du bare si at broren din pleier og spille "slåball" på skolen :D

Sånne folk som dette skulle vært bura inne for lenge lenge sia, herregud for en oppførsel, ble sjokkert når jeg leste historia de.

Hehe, ikke så enkelt som jeg tror? Jeg har ikke vært mors beste barn opp igjennom når jeg var yngre og lærte fort at liten kar kan stramme opp stor mann ganske så enkelt om man bare går inn for det ;)

Ang balltre så er det noe jeg bare kan glemme å ha i bilen. Jeg blir stoppa av onkel konstant og har visstnok etter det jeg har hørt og erfart et noe suspekt utseende, men et brekkjern bak setet backer jeg greit opp med en svær verktøykasse i bagasjerommet.

Forklaring: "Jeg har hatt bilen oppe for å sjekke etter slark i foringer og bærekuler så brukte brekkjernet til å bende litt på bevegelige understellsdeler. Så slang jeg de bare inn bak setet når jeg var ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vold har en lei tendens til å avle mer vold.

Å forsvare seg er en ting,men selv det har en tendens til å skli ut - særlig om sinnet og adrenalinet er wattet opp nok.

Å sitte i ettertid etter en sånn opplevelse er jævlig irriterende,fordi det er så urettferdig, men om du nå hadde slått gutta med et brekkjern..

1: du kunne knust f.eks. tinningen på fyren og gitt ham hjerneblødning/død.

2: du kunne slått ham ned,men bolekompisen hadde pistol.

3: du kunne ha kjørt på dem og kjørt som faen,men da hadde de garantert funnet deg senere.

4: du ble nå krenket grovt,men er den med æren i behold - politianmeld dem og vit at skulle du møte på dem igjen og føle deg truet,er loven langt snillere om du går litt bananas for å forsvare deg selv ;)

Sånne drittfolk har en tendens til å være ganske farlige,men det er kun to måter å ta dem på; loven,eller vold - som da avler mer vold som oftest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk opplevd nesten det samme på E18 - en nesten ny Volvo med tre karer som drev og fulgte etter meg, så jeg kjørte av og roa tempoet helt ned og tenkte at jeg ikke skulle provosere de, men etter kom de, og dro forbi rett før en rundkjøring med midtrabatter inn mot rundkjøringen, bråbremsa, hoppa ut og gikk mot meg. Hadde ikke tenkt å prate med idiotene (eller hva de hadde tenkt å gjøre) så jeg slengte bilen i R og dro på det kjerra gikk bakover og bråsnudde - glad snuoperasjonen gikk bra. Kasta bilen ut på motorveien igjen og holdt "litt" over fartsgrensa et stykke kan du si. Glad bilen ville være med på leken da gitt.. helt flatlasta av IKEA-varer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra med deg,trøst deg med at nå vet du hva du kan gjøre om du skulle havne i en lignende situasjon igjen - og trøst deg enda mer med at sånne rasstapper som de du møtte i dag garantert har et ganske trist liv i vente - svingdører i fengsel,etc.

Folk som stopper på en riksvei og begynner å slå andre midt på dagen,over noe sånt,er garanterte kandidater for et langt liv med kriminalitet av den svette sorten,med dertilhørende fengslinger og drit.

Men aldri la noen komme sånn innpå igjen ;) neste gang kjører du dem "nesten" ned og ringer onkel mens du kjører som faen, eller ta en gunnar - mye sunnere for alle mann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stopp er vel beste rådet uansett. Finner deg gjør dem nok om de er oppmerksomme, men da kan jo du på forhånd ringe til politiet og innrapportere forholdet (som er en stor juridisk fordel i en eventuell senere tvist) og informere de om at de må være forbredt på at de kanskje må rykke ut med sykebiler om disse folkene kommer hjem til deg i etterkant. Der du selvfølgelig står klar.

Ved riktig bruk kan et våpen komme deg ut av mange problemer, men det kan også provosere motparten ytterligere, så tenk over når, og hvordan du bruker det. Noen er som sagt GALE, og tvinger deg til å ta et skjebnesvangert valg i løpet av et halvsekund. Hjelper lite å slå ihjel en person i selvforsvar i Norge, siden du blir straffet uansett. Det er ingenting som heter selvforsvar da et liv går tapt på norsk jord. Synd men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...