Gå til innhold

Kjekt å bli slått ned på riksvegen...


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ta med deg en stor lommelykt istedet, balltre o.l blir tatt som slagvåpen av politiet, mens en stor lommelykt er .. ja, en stor lommelykt.

Jeg er desverre redd for at du ikke klarer å møte situasjonen like rasjonellt dersom du bevisst har med noe for å påføre det andre individet skade. Mitt råd er å la både balltre og maglight ligge hjemme- prøve å stikke fra situasjonen, og heller ta utfallet som det kommer.. Eventuelt gå ut av bilen for å forsvare deg selv bedre, først med et psykologisk verbalt angrep, og eventuelt selvforsvar etter dette, HVIS situasjonen skulle gå så langt. Da har du i det minste ditt på det tørre. Jeg vil hvertfall ikke ha dom på meg for unødvendig voldsbruk osv bare fordi jeg ville prøve å leke tøff nok til å ha med balltre i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en episode der jeg så inderlig skulle ønske jeg dro inn revers. Sto en kar midt i et overgansfelt i Bergen sentrum en kveld, hadde vært å henta noen venninder som hadde vært på fylla. Stopper opp som vanlig for fotgjengere og står å venter, tydeligvis bestemt seg for å være rævhøl. Før jeg vet ordet av det har passasjeren kommet med en arm over på rattet og fløyta, idiotiske fyllasvin. Da snur fyren seg raskt og stirrer på meg, tydelig pissed off, låser dørene raskt og tenker å komme meg fort unna. Fler biler bak også nå, så velger å prøve å kjøre forbi fyren, dårlig valg. Idioten hoppet i bilen på siden, lager en fin ripe og speilet henger igjen kun i ledninger. Lett skremt og med hysteriske jenter i bilen drar jeg bare på videre. Hadde jeg bare rygga og kjørt andre veien, og om passasjer bare hadde hatt noe i hodet og ikke fløyta så hadde de sure pengene for nytt speil ikke vært nødvendig :(

Passasjeren skulle betalt iallefall halvparten av reperasjonen her,synes jeg.

Iallefall unødvendig med slike folk som klikker i vinkel for ingen/liten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, etter å ha lest alle sjokkerende historier i denne tråden kan jeg lett si at dagen jeg får lappen blir dagen jeg tar med et balltre eller en hammer i bilen. Har hatt problemer utenfor trafikken med slike psykopater det snakkes om her selv, enten det er gærne bergensere eller en gjeng tullete utlendinger fra midt østen så veit du aldri hva folk plutselig kan finne på å gjøre for å virke litt tøffe. Og om du er en liten fyr på under 60kg så vil jeg tørre å påstå at å kline til en fyr med balltre er bedre en å lige rett ut på asfalten med en jævla påse med steroider over deg :P

Min mening i hvertfall :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg en stor lommelykt istedet, balltre o.l blir tatt som slagvåpen av politiet, mens en stor lommelykt er .. ja, en stor lommelykt.

Jeg er desverre redd for at du ikke klarer å møte situasjonen like rasjonellt dersom du bevisst har med noe for å påføre det andre individet skade. Mitt råd er å la både balltre og maglight ligge hjemme- prøve å stikke fra situasjonen, og heller ta utfallet som det kommer.. Eventuelt gå ut av bilen for å forsvare deg selv bedre, først med et psykologisk verbalt angrep, og eventuelt selvforsvar etter dette, HVIS situasjonen skulle gå så langt. Da har du i det minste ditt på det tørre. Jeg vil hvertfall ikke ha dom på meg for unødvendig voldsbruk osv bare fordi jeg ville prøve å leke tøff nok til å ha med balltre i bilen.

Enig her, vil heller ha vondt i tryne i noen dager enn å sitte med samvittigheten at du (i VERSTE tilfelle) har drept en person med å treffe på rett sted i hodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta med et våpen "i selvforsvar" er jo faktisk å tilrettelegge at situasjonen kan bli styggere enn noen ville trodd - dessuten er svært ofte "selvforsvarsvåpen" noe som ender med å bli et angrepsvåpen pga enten frykt,sinne eller adrenalincocktail.

Men litt spøkefullt; Hadde du dratt frem denne her og begynt å fekte med,tror jeg de hadde løpt i ren avsky og skrekk;

w8qvx77f7tvgh3k2dsv4.jpg

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter, vold trenger ikke å løse "kampen"

Hvorfor ikke ha pepper spray liggans i bilen eller lomma? prøver de på noe så tøm boksen på de og evt ta bilskilt nr og stikk av ;) Tror man betaler 200spenn for pepperspray med lukt og maling og det :)

men jeg er enig at de skulle hatt seg en omgang :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste som skriver i denne tråden egentlig er enig i at det greieste er å la balltre, hammer, dildo, motorsag, kniver og alt annet som er ment som formål å skade andre personer i denne settingen være igjen hjemme. Det er kanskje større sannsynlighet å provosert, eller yppet med på byen, men du tar vel ikke med våpen på byn heller for beskyttelse? Problemet er som sagt at straks du har har med slike ting, blir du desverre "tøffere" psykisk før situasjonen har blitt voldelig- og du kan også være medvirkende til at situasjonen eskalerer. Når da du blir stilt ovenfor et slikt valg hvor du må handle (forhåpentligvis i selvforsvar) blir du også nødt til å bruke våpenet du har med. Alle forstår at et lite slag med balltre kan volde mye større skade enn de fleste boksere osv klarer. Fram til du blir nødt til å ta dette valget, kan det sikkert hjelpe deg i noen situasjoner- men du blir desverre den store taperen selvom du skulle komme seirende ut av slagsmålet. Blir litt som flere mot 1-slosskamp. Med taper mener jeg da hvor mye du angrer på at du i det hele tatt hadde med balltre fordi angriper ligger hardt skadd, og du sitter til avhør..-Desverre er det du som må betale oppreisning og får dom på deg. Finnes mange slike eksempel hvor offeret har utøvd for mye vold enn hva som krevdes i situasjonen. Jeg gidder ikke å gå inn på denne diskusjonen her, da vi har hatt den mange ganger tidligere- og ber andre om å gjøre det samme. I tillegg blir du stemplet blant venner, familie og bekjente. Det er flere jeg har truffet som jeg har fått et godt inntrykk av, men har blitt "advart" av venner i ettertid om å involvere meg med disse i ettertid pga voldshendelser. I mer seriøse jobber må du også avlegge politiattest, og du kan glemme svært mange yrker. Du blir desverre aldri kvitt et slikt rykte. BcRichard har et viktig poeng om at det er bedre å bli "taperen" i slagsmålet, ha litt vondt i noen dager, og slippe unna konsekvensene bruk av slagvåpen kan gi i ettertid.

Jeg registerer i andre tråder at Zibiri kun er 17år gammel, og sånn sett ikke har særlig mye erfaring med avvikling av truende situasjoner. Det handler desverre rett og slett om modenhet. De aller fleste går an å snakke til fornuft hvis du snakker til dem på måten det krever..(De fleste føyer seg dersom du kun reagerer med en rolig og behersket stemme.. Så kan du heller plutselig "klikke" dersom de ikke ser ut til å gi seg..)

Hva som angår kropssvekt og størrelse kan jeg fortelle deg at alle som er større enn deg, selv har vært mindre en gang i tiden- og størrelsen gjør ikke at de tåler noe mer som en over her poengterer. Overtaket er kun psykisk. Du kan heller begynne å trene litt med vekter, så tar det ikke mange år før du begynner å få en grei størrelse selv hvis du spiser og trener rett.. Selv har jeg lagt på meg ca 40kg muskelmasse (og 10kg fett) på ca 5år uten bruk av steroider, noe som er nok til å være større og sterkere enn de fleste med en vekt på ca 110kg/195cm. Jeg vet ikke om det er pga jeg har blitt større eller ungår 18års plassene, men frekvensen med folk som ypper har falt betraktelig. Det er heller fler som hilser på meg, inkl dørvakter..

Hva som angår størrelse/attitude er det lett å se at små hunder som bjeffer mye faktisk skremmer vekk hunder med over dobbel kroppsvekt.. Det er ikke noen grunn til at det skal være noen forsjell blant mennesker. Kanskje greit å passe seg litt for de som ser ut som fengselsfugler i utgangspunktet.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg lo av forslaget om å trekke fram en monster dildo.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...