Gå til innhold

datasprut?


stefan88
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ferdig kobla ms av han fra flisa som nevnt lenger opp her.

Var bare å plugge i orginale ledninga til hjernen, og bytte føler på veiva.

Veldig enkelt.

Fungerte helt utmerket. Dro ut imponerende mye effekt tross oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms er et greit sprut men ikke å anbefalle for nybegynnere. Det er mye tilpassing som må gjøres og bygges for å tilpasse til forskjellige motorer. Man bør ha en viss grunn kunskap for å drive med ms.

Det er bedre å kjøpe et ferdig merkesprut som alt gjøres i softwaren. Enklere og bedre.

Det er jo nevnt noen gode alternativer lenger opp her men jeg må selvfølgelig også nevne Adaptronic. Sprut fra 6990kr. Har ferdige oppsett til både 4 og 6 sylindra bmw motorer.

Skal også begynne å tukle med en m5 v10 motor etterhvert med Adaptronic E280s. Skal kjøres fullsekvensielt og styre alle orginale funksjoner. Pris 12990.

Hvilken tilpasning er det snakk om, når man får kjøpt ferdig tilpasset ms til m50 f.eks? ms innebygd i orginalhjerneboksen. plug and play!

Jeg viste selfølgelig ikke at man fikk ferdige ms til bmw som er pnp.

Jeg refererte til standard levert fra feks diyautoyune.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med det adaptronic sprutet da?

Er flere i drifting miljøet som begynner å få litt erfaring og pbc auto begynner å bli gode.

Adaptronic er jo nytt i Norge men stort spesielt i Australia. Mye gode erfaringer på nettet rundt i verden. Søk litt på google.

Vi kommer til å legge ut bilder og prosjekter på våre hjemmesider. Her vil det komme alt fra bmw til volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PBC auto (christer) er absolutt å anbefalle.

PPF i sverige mappet en bil til 334 hjul hk 450nm, mente det var alt som gikk.

Christer PBC brukte 3 timer i benken og vips så var det 450hjul hk og 605 nm på samme bil..

Så det er forskjell på folk som mapper, ikke minst service. Chirster er en meget hyggelig kar som kan sakene sine!

Bare med forandring på mappen ble resultatet fra 334hk til 422hk og med 0.2 bar ekstra ble det 450 :)

Jeg er ikke i tvil mere hvem som jeg skal til med kommende prosjekter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PBC auto (christer) er absolutt å anbefalle.

PPF i sverige mappet en bil til 334 hjul hk 450nm, mente det var alt som gikk.

Christer PBC brukte 3 timer i benken og vips så var det 450hjul hk og 605 nm på samme bil..

Så det er forskjell på folk som mapper, ikke minst service. Chirster er en meget hyggelig kar som kan sakene sine!

Bare med forandring på mappen ble resultatet fra 334hk til 422hk og med 0.2 bar ekstra ble det 450 :)

Jeg er ikke i tvil mere hvem som jeg skal til med kommende prosjekter..

PBC auto har ikke samme benk som PPF så det er jo litt spesielt å dra slike konklusjoner..!

Er INGEN benker/ruller som er like

Litt enkelt å skylde på folkene slik..

Benken til PPF er veldig streng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PBC auto (christer) er absolutt å anbefalle.

PPF i sverige mappet en bil til 334 hjul hk 450nm, mente det var alt som gikk.

Christer PBC brukte 3 timer i benken og vips så var det 450hjul hk og 605 nm på samme bil..

Så det er forskjell på folk som mapper, ikke minst service. Chirster er en meget hyggelig kar som kan sakene sine!

Bare med forandring på mappen ble resultatet fra 334hk til 422hk og med 0.2 bar ekstra ble det 450 :)

Jeg er ikke i tvil mere hvem som jeg skal til med kommende prosjekter..

PBC auto har ikke samme benk som PPF så det er jo litt spesielt å dra slike konklusjoner..!

Er INGEN benker/ruller som er like

Litt enkelt å skylde på folkene slik..

Benken til PPF er veldig streng.

Slapp nå av.. Jeg sier ikke ppf ikke er dyktige, og veit ingen er benker er like..

Men første test i benken til Christer viste 332hk på hjula uten noen justeringer, altså samme mappen som ppf fikk 334hk med.. Så konklusjonen min er at christer gjorde en bedre jobb..

Og med resulatatet som ble, kan jeg si med gode ord at effekten var betraktlig MYE bedre.

Tallene sier sitt eller gjør de ikke?

Begge hadde dynopack

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappe av?? Jeg er ganske rolig! Må jo tåle litt diskusjon uten at folk plutselig er hissige(Typisk Bimmers)

Tallene man får ifra en slik rulle er bare tall på et papir siden det er ganske umulig å måle hk nøyaktig, slik er det bare..(skryte tall)

120hk bare med en ny mapping synes jeg høres litt for godt til å være sant, men men..

Med så mye ekstra hk så burde den gå sykt mye bedre også.. Men seff, det kan jo godt være den gjør det også..

Den mest sikkre måten(den er ikke helt sikker den heller) er å sammenligne mot originale biler som er bremset i akkurat den benken du bruker..

I PPF sin benk så bremser en original E39M5(400hk) 300hk.. Min S50 bremset 266hk i samme benk. Dette er på hjula. På svinghjulet så blir det ca 356hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappe av?? Jeg er ganske rolig! Må jo tåle litt diskusjon uten at folk plutselig er hissige(Typisk Bimmers)

Tallene man får ifra en slik rulle er bare tall på et papir siden det er ganske umulig å måle hk nøyaktig, slik er det bare..(skryte tall)

120hk bare med en ny mapping synes jeg høres litt for godt til å være sant, men men..

Med så mye ekstra hk så burde den gå sykt mye bedre også.. Men seff, det kan jo godt være den gjør det også..

Den mest sikkre måten(den er ikke helt sikker den heller) er å sammenligne mot originale biler som er bremset i akkurat den benken du bruker..

I PPF sin benk så bremser en original E39M5(400hk) 300hk.. Min S50 bremset 266hk i samme benk. Dette er på hjula. På svinghjulet så blir det ca 356hk..

Ettersom jeg ser utropstegn, så er vel det en måte å utrykke heve stemmen/rope ut eller understreke (hissig).. Derfor slapp av :) Må få lov til å si min mening/erfaring mellom PBC og PPF uten at jeg skylder på folk eller drar konklusjoner som du mener ikke er konkrete

Jeg kan godt diskutere dette, men da på en normal måte.. Kansje også på pm slik at det ikke blir mye OT i tråden.

Det at du sier at det er helt umulig å måle effekten nøyaktig er greit men dette er så nærme vi kommer.

Men vi er ganske enige om ting her, så ser ikke vitsen å diskutere. Jeg ville bare legge frem min erfaring om hva som har skjedd. Og litt skryt til Christer :)

Og bilen går mye bedre, den skal på bane til mandag sammen med en del andre biler så da får vi se om effekten kan stemme.. M3 yngve skal sikkert prøve den en tur og, så da kan jo han sammenligne effekten med hulken som han hadde tidligere siden effekten er ganske lik.

Før slapp ikke bilen på tørr asfalt i 3 gir uten at man proveserte den godt, nå river den løs bare med å gi gass. Så effektøkning er det blitt :)

For at vi skal få et riktig svar på dette, blir jo evt å dra bilen opp til PPF igjen å kjøre en test.

Noe som desverre er uaktuelt å kjøre 50mil for en vei :)

Beklager OT. Send meg gjerne en pm Øyvind.L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...