Gå til innhold

- Code13's e46 touring - senket bilen s.8 og vakumpumpeskift


code13
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takk eirikl :) spruddel: nei har ikke sett e92'n, men gul bil + sort tak har streifet tanken. også matt-blå + svart tak + svarte detaljer. Liker bilen i gul, men redd for at det blir for flashy flashy-look-at-me. Litt ambivalent her angående fargefalg. men men, dette tar sin tid.

Angel Eyes er installert, ble ganske fornøyd med kvaliteten. Men ser at jeg trenger nye lykteglass.

Captainslog, end of june 2010: Gs slutter med kampanjen neste uke, og det kommer nok en del utgifter i barnevogn, barnestæsj og diverse maling og beis til hus og hjem så har jeg valgt å droppe GS LM kopier i 19 for i år. Har heller handlet små ting som mattesett, frontlykeglass, Mtech2 front alene. Det klør å bli ferdig med planen for bilen, og begynne å foliere. Men ser ut som dette kan ta lang tid :(

noen som kan hjelpe meg å finne dele nr til ny plastikkgummi-strikken til tanklokket på GS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er resultat av polering med amatør stæsj som fås i nærheten hos deg.

Min fremgangsmåte:

1.Vask med høytrykkspyler + skumkanon (scandicshine) + vaskemitt (bilxtra)

2.Clay - (bilxtra)

3. Meguiars ScratchX + step1 og step 2 (bilxtra)

4. Meguiars Nxt sealer (bilxtra)

5. Meguiars Sealer igjen etter 20 timer

6. Autoglym HD (bilxtra)

Brukt polermaskin fra biltema 350kr.

Vet at dette er langt fra det beste produktene man får tak i, men det fungerte veldig greit! Fått vekk småriper og den er blank nok til å være billigprodukter.Veldig fornøyd! En dag så får jeg oppgradere megselv til pro stuff og pro maskin. anyways her er bilder:

SNV38801.jpg

SNV38798.jpg

SNV38792.jpg

ja, ser at jeg har glemt å ta av litt ved sideblink :/

SNV38794.jpg

SNV38790.jpg

SNV38788.jpg

SNV38811.jpg

SNV38789.jpg

SNV38810.jpg

også vasket litt innvendig + interiørshine meguairs (bilxtra)

SNV38808.jpg

SNV38804.jpg

SNV38803.jpg

nye stoffmatter, litt finere enn gummi.

Så sett igang folkens, koster ikke all verdens med penger eller tid.

Ellers skal bilen inn på verksted til uka og få seg:

Nye foringer rundt

Nye bremser foran og bak

Nye bremserør beggesider

Ny Startmotor

42 000 kr koster arbeidet + deler! BMW er ikke billig å eie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er sinnsykt dyrt for reprasjonene hvis det var det dere mente. (poleringen kom jeg ganske billig unna med billige produkter (i forhold til proff/entusiastene) ville bare fortelle at det går ann å polere hjemme også til en billig penge istedet for å sende vekk bilen på polering eller hoppe rett på roterende og proff produkter o.l., men kvaliteten og glansen deretter seff)

1dfh9a9zhw68o4jxw2c8.jpg

hele lista

rojus6appuvuenzxpk65.jpg

total sum

unormalt høy pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hans: Poppet av listene, pusset ned fra grovt til fint, grunning, våtpussing, grunning, lakk,våtpuss, lakk, klarlakk x 2. Fort gjort! Dama syns det er harry, jeg syns at det ble fint når jeg tok body-color. Koster deg 300 kr i lakk, 100kr i klarlakk, og 100kr i pussepapir og ett par timer. Bare prøv, før du kjøper nye. Jeg hadde tenkt til å kjøpe nye i sølv fordi det gamle var stygt og ripete, glad at jeg prøvde.sølv hadde ikke passet inn uannsett. tapte ingenting på det. jeg ble fornøyd og "sparte" litt penger i forhold til nye lister som jeg ville ha blitt bare ok med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk. syns den ikke er superblank, men greit nok. lurer på om jeg har gjort noe feil i forhold til sealern og voksen. Jeg brukte en pad og smørte det tynt utover bare og tok det av med mikrofiber kluter. Syns det ikke ble WOW effekt etter sealer/voks. Blir det bedre om man legger på med DA maskin som går i litt hastighet på både sealer og voks? At man "polerer" det inn? Noen som har peil, eller må jeg spørre på Detailersclub?

ja syns det er skremmendes høye priser for såpass lite arbeid.BMW brages tar seg godt betalt for timene. Jeg må ut med ca 8,5 (if bruktbilgaranti)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro den rusta i døråpningen vil koste en del mer enn 400 å fikse... for 400 kroner så blir den nok bare pusset bort og lagt i flekklakk..

vil anbefale deg å få pris på lakkering inni der da flekklakk ikke er tett, og det vil begynne å ruste ganske kjapt.

ellers ser det ut til at bilen kommer til å bli ganske fin med de planene dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble jo blank og fin:) Det hørtes jo helt sykt ut å betale over 40000 for de reparasjonene. Jeg hadde sjekket hos andre enn merkeverksted når de presenterer slike summer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42000kr for det arbeidet?

Tror jeg ville fått det spesifisert litt mer forståelig(arbeidstimer istedet for disse periodene med ulike priser) Om man så regner 2000kr/t så er det fortsatt 21timer.. og SÅ lang tid bruker ikke en proff mekaniker på dette her..

Blir litt feil å si kanskje, men for 5000kr så skulle jeg med glede byttet alle bremsene, de aktuelle rørene samt startmotoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roald: Har pusset ned med sandblåser, lagt på rustgrunning og lakk og klarlakk. Tror det holder?

EirikL: Ja, hadde det vært jeg som betalte. så hadde jeg tatt bremsene selv og eksosoppheng. og resten på bilxtra verksted. BMW tar jo 660 + evnt moms oppå for å sette på noe oppheng. Kan ikke ta mange minutter når de heiser opp bilen.

Men det er IF som skal betale for dette, og jeg må ut med egenandel 1000kr pr arbeid + noe deler som de ikke dekker. Så summen hadde blitt ca det samme hos alle andre verksteder for min del tenker jeg. Takk gud for IF bruktbiltest, hadde kostet meg dyrt å fikse denne bilen. og PS ikke stol 100% på bruktbiltest/tilstandsrapport.

Superbeetle: :) kanskje jeg kan spørre IF om å få pengene tilsendt på konto, og sende bilen til deg istedet :) Da får jeg råd til resten av planene for bilen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...