Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

På 12.9.2021 den 9.41, Skulebollen skrev:

😁

Fin bil! Men hva er det du har foliert på fremfanger 🤔? Markeringslys?

 

Takker. Det er reflekser. Roadster og coupe (ikke M) fikk disse i 2006 da de forandret på fangerne. Rimelig stygge og fremtredende. Skal lakkes neste gang fanger skal av da folien begynner å bli sliten. Da skal også tåkelysene som også er foliert byttes ut med rødlakkerte deksler jeg har liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det skjedd litt på bilfronten her. 

Dagligbilen skulle inn til både service og PKK i oktober/november, så da var planen å få på hjul som var innenfor kravene samt godkjenne disse pluss senken samtidig. Alltid styr med PKK og senkefjærer og hjul som ikke har blitt skrevet inn i vognkortet. GS-felgene mine er ikke innenfor kravene, så da var utgangspunktet å få tak på noen brukte 19" (helst originale)som var innenfor godkjent spec, og få dette i orden. Lite interessant lokalt på hjulfronten for en gjerrigknark. Men så hadde jeg hatt  @danskiii sine felger fra gamle F10en hans i kikkerten en liten stund. Problemet var at disse lå i Ålesund.

Disse var en halv tomme bredere fremme og bak i forhold til de originale Style 400 18"ene, samt kun et par mm lavere innpress. Så innenfor 7,5mm endring. Helt strålende. Fikk ordnet med frakt fra Ålesund til Stavanger raskere enn forventet og veldig tilfeldig via via kjentfolk. Takker så mye Torje for at du gadd å levere til befrakteren seint på kvelden. 

51618401530_74bc31ae22_h.jpg

 

Så var det å få satt sammen dette da... Tiden nærmet seg veldig til service og PKK. Tiden strakk plutselig ikke til pga dagjobb og stort trykk på bilpleiefronten. Jeg bestemte meg da for bare å sette på originale fjærene samt godkjenne denne gangen også med vinterdekkene som tidligere. 

Men så ble det visst enda flere endringer. Det dukket plutselig opp en bil på finn. Hmm... interessant. Maile maile. Avtale prøvekjøring og reservere siden den stod 4 timer unna. Avtalte med selger at jeg skulle gjøre F30en innbytteklar. Passet veldig fint i planene mine uansett. Avtalte også at jeg skippet både service og PKK da de kunne ta det selv. Servicen var forøvrig min selvplanlagte mellomservice siden jeg kjører dette en gang i året i stedet for annenhvert år som bilen sier den vil ha (stakkars). 

Godt i gang. Inn på bukken på jobb. Av med fjærer. Ooops. Der var det jammen en knekt H&R fjær! jaja. Rett i metallcontaineren med det settet :( 

På igjen med original diffuser som passer til eksosen siden 328 potten jeg hadde på ikke ville henge skikkelig på lenger tidligere i vår. Samt på med tåkelyktene fremme igjen.

51616698902_1f15cc8d00_b.jpg

 

 

En kompis har dekkomleggingsutstyr, så han ordnet med å bytte over dekkene jeg hadde på GS felgene til de "nye" Style 332 felgene. 

51616698892_f2dc233e49_b.jpg

 

Style 332 fra F10 på F30 funker meget perfekt i mine øyne :D

51618190879_ef55882f0b_h.jpg

51618190934_6e64b8802a_b.jpg

51617533336_9ee40906d2_b.jpg

51617763628_006cffce15_h.jpg

 

Stappet vinterhjul baki og så var det klart til å dra til forhandler i Arendal. Fruen ville være med på tur og kom innom jobben til lunch. Av gårde mot det blide sørland.

Ren bil ikke lenger så ren ved ankomst etter 28 mil :^o Det var i grunnen ikke bilen som stod og ventet på meg for prøvekjøring heller :lol: Jaja. Endte jo uansett med å bytte og ta med meg Klementinen hjem :D Enda skitnere ble den

51618403865_850fab981c_h.jpg

 

Farvel F30 etter fem og et halvt år eierskap. Utrolig god bil dette har vært. Beste brukisen jeg har hatt til nå.

God dag til ny fargeklatt :D 

51617766028_af63806ef1_h.jpg

51617765983_3b07b93b64_h.jpg

51618403825_777f2ac1d7_h.jpg

51617535486_a81571a240_b.jpg

 

Helt fantastisk farge 🤩🍊

51618193169_b7cea9acd2_h.jpg

 

Siden jeg var hjemme i 22-tiden i går kveld så har jeg ikke flere bilder enda. Men litt inntrykk til nå har jeg fått. 

- Meget behagelig å kjøre, stramt understell og ok lydnivå i kupeen. 

- Sprek i aks, stabil i svinger og føles i grunnen ikke så tung.

- Sportsetene er kanskje litt hardere enn de i F30en. Spesielt sitteputa. Den føles også litt breiere enn i F30en. Men nå har jeg ikke fått justert sittestillingen min skikkelig enda.

- Laserlysene er bare helt magiske. Fikk testet skikkelig hjemover på smale, svingete veier uten gatelys. Fascinerende å se hvordan de jobber gjennom kurvene og endrer seg ved motgående biler. En var hissig på lyshornet dog. Mulig de ikke lystrert helt pga han dimmet ned veldig tidlig og hadde halogentelys på sin bil. Kanskje ikke nok lys til at de ville dimme ned. 

- Bilen står på Bridgestone dekk. Helt sikkert runflat. ikke sjekket. Men var lite og ingenting sporing. 

- Mye lys og skjerm i dash. Så uvant med såpass juletre. Men ser at man kan justere ganske individuelt. Har mye å sette meg inn i her merker jeg. 

- Ladeplaten passet telefonen min. Det gjør de IKKE i frøkna sin X2 eller fatterens F34. Der er de alt for korte slik at telefonene ikke smetter nedi. 

 

Et par ting som gjerne kunne vært av utstyr som ikke er krise: HK anlegg (er HiFi), adaptiv cruise og Comfort access.  

Et par bilder fra annonsen:

447_1105435310.jpg

447_2093896701.jpg

447_1334536418.jpg

447_2041768025.jpg

447_2004738817.jpg

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasje. E86 Z4 Coupe & ny bil. 330E G20.
38 minutter siden, sveigis skrev:

Gratulerer med kjempefin bil Stig .😀

Ser denne er solgt der min datter jobber dvs ,hun jobber på Mekonomen butikken under der .

Fargen var jo fin som bare det ,denne blir du nok fornøyd med .😎

Takker Jan :) Er det der hun jobber ja? Artig :)  Ja fargen her kan jeg virkelig like. Gleder meg til den skal stigles og få opp glansen 🤩

 

 

27 minutter siden, Mikael-B skrev:

Gratulerer med flott bil!

Til info så ser jeg ikke bildene i posten din, kun de siste av nye bilen fra annonsen.

Mange takk :) Da skal bildene fungere. Prøvde å legge de direkte fra Google Photo. Men ser ikke ut til å fungere for alle. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første vask tre dager etter kjøp 😄 En grundig håndvask pluss full innvendig støvsuging, vask av ruter og rens/tørk av dash, paneler, kunstskinn og alcantara. Kan ikke si det akkurat var Stig-nivå på rengjøringen fra forrige eier/selger. Mye klissklass på seter og masse sand i sømmene. 

IMG_20211024_142851.thumb.jpg.e9eb7d4e61580d474730b062accd5e55.jpg

IMG_20211024_142831.thumb.jpg.4b00281e1fd4b2aac409c80f86d5be89.jpg

Første mod ble helsorte skiltplater, men jeg skal hverken ha dobbeltsidig tape eller borrelås. Synes det er penest med ramme rundt skiltene jeg. 

IMG_20211024_161013.thumb.jpg.b14fb5f7240d7ea0faf508b9a3cd69e5.jpg

Bilen fortjener ikke Swissvaxplatene mine enda. De kommer på etter den har fått en 2-stegs polering for å fjerne masse smågrums jeg har funnet. Ser ut til at forrige eier har katt 😅 Litt riper både på panser og bakluke. Lakken i dørkarmer/terskler ser heller ikke ut.  Så her må det også korrigeres og poleres opp. Men ikke funnet noe graverende jeg ikke får bukt med. 

Men fargen er jo bare helt elsk! 😍🍊

IMG_20211024_153422.thumb.jpg.78f38145565adc2b7b06ece6e0967f3d.jpg

IMG_20211024_153431.thumb.jpg.fd6604062e1f024fb2c78283b87eec00.jpg

 

 

Meeeen jeg fant noe jeg definitivt IKKE liker og heller ikke aksepterer å ha på min bil! 🤯

Så enten finner jeg superlimen eller så må jeg få byttet med vinterhjulene sporenstreks! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvor arendalbilskiltholderen tok veien :D de lever videre i Arendal :D 

Ang. skiltholdere, denne tråden... https://www.detailersclub.no/forums/topic/29106-feste-skilt-uten-skruer-og-skilholder/ og dette bildet

image.png.d25330fd9d0b2c3f85228a268a4819a3.png

..tipset meg om disse: https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/sikkerhet/skilter-og-dekaler/skiltplate-svart-pa281832no

Ganske så tynn men fin ramme rundt kontra de monstrene du har hengt på bilen :D men Swissvax'ene er jo kanskje enda bedre igjen.
Verdt å sjekke ut, tenkte jeg skulle kjøpe et sett til 4-eren å prøve. 

Ellers ser det ut som et ganske så bra eksemplar dette Stig! Noen videre planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, papertiger skrev:

Nå skjønner jeg hvor arendalbilskiltholderen tok veien :D de lever videre i Arendal :D 

Ang. skiltholdere, denne tråden... https://www.detailersclub.no/forums/topic/29106-feste-skilt-uten-skruer-og-skilholder/ og dette bildet

image.png.d25330fd9d0b2c3f85228a268a4819a3.png

..tipset meg om disse: https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/sikkerhet/skilter-og-dekaler/skiltplate-svart-pa281832no

Ganske så tynn men fin ramme rundt kontra de monstrene du har hengt på bilen :D men Swissvax'ene er jo kanskje enda bedre igjen.
Verdt å sjekke ut, tenkte jeg skulle kjøpe et sett til 4-eren å prøve. 

Ellers ser det ut som et ganske så bra eksemplar dette Stig! Noen videre planer?

Helt riktig. Og selger kommenterte de også :lol: Så jeg måtte forklare at de ikke fikk de sjeldne Swissvaxplatene mine, og arendalplatene kom fra en kundebil :P

 

De så litt slankere ut enn de jeg har ja. Jeg handler de sorte jeg har på Bilxtra da jeg har fått sneket til meg en ok avtale der. Har noen ekstra liggende hvis jeg skulle knekke fester på plater på kundebiler eller de selv ønsker noen mer anonyme. Jeg fjerner jo alltid skilter og plater når jeg tar nedvask før polering. 

Swissvaxene er i grunnen litt klumpete, men de skal uansett på ;) 

 

Har noen planer ja. Som du allerede vet så skal spinnerne av så fort om mulig. Så skal jeg prøve meg på uoriginale skvettlapper fra Ebay. Så tenker jeg at det nok vil komme litt senk og noen spacere på. M-merkene på framskjermene ryker når den skal poleres. 

Har allerede også sjekket med ombygging til 340i frontgittere som ikke har tåpelys. Det står også på listen. 

Sa noen Touchhendler? 🤔 @Saltkjelen hvilke passer denne tralla? :D

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Helt riktig. Og selger kommenterte de også :lol: Så jeg måtte forklare at de ikke fikk de sjeldne Swissvaxplatene mine, og arendalplatene kom fra en kundebil :P

 

De så litt slankere ut enn de jeg har ja. Jeg handler de sorte jeg har på Bilxtra da jeg har fått sneket til meg en ok avtale der. Har noen ekstra liggende hvis jeg skulle knekke fester på plater på kundebiler eller de selv ønsker noen mer anonyme. Jeg fjerner jo alltid skilter og plater når jeg tar nedvask før polering. 

Swissvaxene er i grunnen litt klumpete, men de skal uansett på ;) 

 

Har noen planer ja. Som du allerede vet så skal spinnerne av så fort om mulig. Så skal jeg prøve meg på uoriginale skvettlapper fra Ebay. Så tenker jeg at det nok vil komme litt senk og noen spacere på. M-merkene på framskjermene ryker når den skal poleres. 

Har allerede også sjekket med ombygging til 340i frontgittere som ikke har tåpelys. Det står også på listen. 

Sa noen Touchhendler? 🤔 @Saltkjelen hvilke passer denne tralla? :D

 

 

Nye eksoshaler også, kanskje? :D M340i-haler og ny diffusor. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fupsaker skrev:

Nye eksoshaler også, kanskje? :D M340i-haler og ny diffusor. 😛 

Det har jeg også sett på og sjekket litt priser :^o Men det kommer i så fall lengre ned på listen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...