Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Her har du gjort en kjempejobb Stig ,det må jeg si .😀

Så jo ut til å være mye jobb og dette .

Men bra feil er funnet og når alt er på plass ,er det bare å glede seg til sommer og kjøring igjen .

Og ja fint med rødt tak igjen .😀👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 19.02, papertiger skrev:

Imponerende! Redusering av vekt Becauseracecar? 🤔 alltid like spennende å se om det er en skrue og to til overs når du er ferdig 😂

Haha! I wish 🤪 Hadde vært kjekt å gjort det, men da ville jeg hatt et litt mer slitent utgangspunkt tror jeg. For fin å ødelegge denne. 

Skal bruke lang tid og være veldig nøye  med monteringen. Både for å få brukt opp alle skruene, men ikke minst å sette det sammen skikkelig for å unngå knirk og knak. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 19.07, sveigis skrev:

Her har du gjort en kjempejobb Stig ,det må jeg si .😀

Så jo ut til å være mye jobb og dette .

Men bra feil er funnet og når alt er på plass ,er det bare å glede seg til sommer og kjøring igjen .

Og ja fint med rødt tak igjen .😀👍

Er jo litt jobb ja, men gikk overraskende greit. Blir kjekt med rødt tak igjen ja 👍🏼

På 19.1.2020 den 8.30, Carlsius skrev:

Imponerende arbeid og synes det ble bra med mer av den fine rød fargen! :D

Kjekt å skru 😁

 

Helgens sysler har en rask vask av F30en og ca 3 timer med vask og spyling av teppet til Z4en. Dynket begge sidene med SurfexHD 1:25 og sauset godt inn med Autofoam. Lot det stå en god stund. Gnikket litt over det hele og begynte med avspylingen. Spylte og spylte og spylte. Både med høytrykk, slange og tømte sikkert over 100 liter kokvarmt vann over de områdene det lukter. Men merker i grunnen ikke mye endring på lukta. Og nå klarer jeg jo ikke få ut all skummet heller 😂 Skal gi det en ny runde med varmt vann før jeg setter det til tørk. Etter tørk skal jeg låne meg en Ozongenerator for å prøve det som siste utvei. Hvis det ikke blir bedre kjøper jeg nytt teppe 🙄 SKAL ha det 100%. 

IMG_20200119_160537.thumb.jpg.542e31f472c287a04d0c848e1fcca2f8.jpg

IMG_20200119_163713.thumb.jpg.04b51f021ec923ccb712279304ccac56.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eystein Ose skrev:

Bra jobba! Deilig å se det er helt strøkent under teppet også😊

 

Hva er størrelsen på garasjen din?

Ja rent og ryddig under teppet heldigvis :)

Mener å huske at jeg målte garasjen til 7,5m brei og 5,5 lang innvendig. Burde vært andre veien da jeg alltid må ha inn biler på skrå når jeg skal polere. Blir vel trangt hvis ikke. Og da er det litt kranglete med to smale porter i stedet for en dobbel.

Planen er å bytte ut de to med en stor. Drømmen er også å forlenge den ca to meter i bakkant. Men det kommer til å koste da mesteparten av enden ligger under bakken. 

37807486281_b9cc6aee22_b.jpg

 

Ikke så veldig mye jobbeplass rundt når bilen står parkert beint :P 

31116129097_cdd12a2f9d_k.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vondt lukt. Hvis du hadde hadde hatt stabil minus grader hos deg (kanskje du har en stor fryseboks?), så kan det hjelpe å la teppet ligge til "frys" i et par dager.  Dette funker ofte veldig bra med klær som har blitt litt "sure" (f.ek bållukt). 

Ellers så minsunner jeg deg ikke denne jobben, vært igjennom noe tilsvarende selv. Men det som overrasket var hvor enkelt en slik jobb er bare man tar tiden.  Er riktig nok mye skruer, klips og andre duppeditter, men holder man tunga rett i munnen så det ofte greit. 

Liker at du bytter litt ting når du først er i gang, slik alt er på 110%.  

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2020 den 10.08, fxslin skrev:

Ang. vondt lukt. Hvis du hadde hadde hatt stabil minus grader hos deg (kanskje du har en stor fryseboks?), så kan det hjelpe å la teppet ligge til "frys" i et par dager.  Dette funker ofte veldig bra med klær som har blitt litt "sure" (f.ek bållukt). 

Ellers så minsunner jeg deg ikke denne jobben, vært igjennom noe tilsvarende selv. Men det som overrasket var hvor enkelt en slik jobb er bare man tar tiden.  Er riktig nok mye skruer, klips og andre duppeditter, men holder man tunga rett i munnen så det ofte greit. 

Liker at du bytter litt ting når du først er i gang, slik alt er på 110%.  

Skal godt gjøres å ha stabile minusgrader i Rogaland en liten kilometer fra strandlinja :lol: Har dessverre ikke stor nok fryseboks heller. Men nå etter at teppet har vært vasket og spylt både av meg og regnet, står det rigget til i garasjen. Presenning over og en kupevifte innunder som varmer opp. Skal ha det litt tørrere før jeg tar det inn i huset og fortsetter der med full rens med rensemaskin og så videre tørking. Når det er helt tørt skal jeg låne meg eller kjøpe en ozongenerator og kjøre denne i noen timer på det. Så kjører jeg samme prosess i kupeen på bilen mtp dempemattene som enda henger i som jeg ikke får ut uten å demontere absolutt alt. Så om en måned eller så kan jeg skru alt sammen :P 

Planen samtidig med at alt er demontert er å montere inn en skikkelig DAB-adapter og en USB-adapter. har kjøpt meg en DAB-antenne som er identisk av utseende som den originale som jeg tenker å prøve. Og mulig hvis jeg tar meg råd så bytter jeg ut høyttalerne. Legger i alle fall opp ledninger til ekstern forsterker. Har en eskeny liten Alpine 4-kanals forsterker jeg har hatt planer noen år å få inn...  

Jeg må uansett få bilen start- og flyttbar da jeg får inn kundebil for full polering i uke 8. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da kan jeg rett og slett feire 10-årsdag i dag 🙂

25/5-10 plukket jeg opp min kjære Z4 fra han som fikk den hjem fra moderlandet for meg. 

Husker det var en meget stor dag for meg etter flere lange uker å vente. 

Blir bare mer og mer glad i den selv om den ikke har det så godt akkurat nå. Har enda ikke montert den sammen igjen etter lekkasjefixen. En kombinasjon av lite timer i døgnet til dilling med egne biler, alt av treff som er kansellert og ellers generelt travel med alt annet så har jeg ikke stresset med å få det sammen igjen. 

Fra annonsen på mobile.de

2020-05-25_03-50-25.jpg.1de3d3152a699abdf1953e8e120ea71e.jpg

 

Fra dagen jeg hentet den2020-05-25_03-50-38.thumb.jpg.d82cd70e1af775e6b3734ccc6eb0ccfe.jpg

 

Et av de senere bildene

2020-05-25_03-51-38.thumb.jpg.0abc16b8d989c85287b2c43b8b570942.jpg

 

Og ett av hvordan det ser ut nå om dagene 🙈

IMG_20200210_215535.thumb.jpg.77f9c7d2957803a56bcc220dc0b82239.jpg

IMG_20200210_215349.thumb.jpg.16390f0fdb76a43a436ad2908aabe9ce.jpg

 

Har nå i alle fall nye hjul som står og venter på å bli montert 🙂

IMG_20200430_175524.thumb.jpg.62da9f8a0df2bf566f9ff30cae7e7aea.jpg

 

Og fått litt bedre plass på tomta til flere biler 😅

IMG_20200522_162449.thumb.jpg.7790c295ce57d2e8f3f51d92f7f810a6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, hanssae skrev:

Gratulerer med jubileum :beer:

Forstår godt at du beholder den , aldeles nydelig 🤩

Takk for det Hans :) Kjekt med litt spesielle biler. Og det kan jo du skrive under på ;)

 

12 timer siden, A.A skrev:

De nye felgene 🤩

Få på dem før du gjør ferdig interiøret 😁

 

Plutselig er de på ja, men må gi de en omgang vask, polering og beskyttelse først. 

 

11 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med jubileum Stig😀

Er ikke alle som har bilene så lenge .

Kult du fremdeles har denne perlen .👍

Takk for det Jan :) Denne skal jeg ha leeeenge.

9 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med 10-årsjubileum 🥳 har hevet denne noen hakk siden innkjøp, gleder meg til å se den med 313’ene på. Tror det blir mint 👌🏻

Takk takk :) Ja synes selv den har blitt bra. Burde fått noen flere nye deler etterhvert, men ikke noe kritisk. Lyst på coilovers. 

Håper 313 blir bra ja. Nå er det jo på tide å bytte litt på utseendet. Har jo hatt felgene jeg har på nå siden våren 2011.

 

7 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med tiårsjubileet. Er også spent på hvordan Style 313 blir! :) 

Takk for det :) Me too :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...