Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

I grunnen ikke så mye spennende som skjer her av bilrelatert stoff for tiden. Z4en luftes fra tid til annen. Trenger en polering da det er to år siden sist :^o

F30en trenger en god vask, polering og nye ventiler som er kjøpt inn. Har kjøpt inn avtagbart hengerfeste og prøver å finne tid til å få montert det. Også handlet inn skvettlapper som skal monteres etter den er polert. Når det skjer er jo meget usikkert. 

Men bilder liker man jo. Var innom på Bimmers.no treffet som @danskiii dro i gang forrige uke. Tok en del bilder, men er ikke helt ferdig med å redigere alle enda. Disse kommer nå etterhvert. Men har selvfølgelig redigert et par av egen tralle :p Godt oppmøte var det i alle fall, og rimelig høy standard på bilparken. 

29686231338_8c34da272d_k.jpg

42652404375_9bb74455eb_k.jpg

 

I samme slengen hadde @magneten vært grei og vært Postmann Pat og kom med krus og klistermerker jeg hadde bestilt som @fxslin har fått laget som merchs til facebooksiden BMW Z Norge. Tommel opp til begge! Kruset er godt innviet allerede :)

29686225918_e064f234b9_k.jpg

 

 

Det supergode mobilkameraet...

28695119577_f9c3f0ed8c_k.jpg

 

Ellers går det veldig seint fremover i huset. Stua og kjøkken er nå isolert, plastret igjen med dampsperr og lektet ut for enda mer isolasjon. Har nå begynt å legge opp trekkerør til ledninger og punkter til stikk, lys og brytere. Så når det er gjort skal jeg isolere litt og så etterpå er det endelig dags for plating. Håper å være ferdig med alt til jul :p Gikk enormt med tid å få rettet av et meget urett tak og ikke minst vegger. Men nå er alt ca. snorbeint :)

43535962772_da142f8295_k.jpg

 

Ja, og så må jeg ha nytt yttertak før høsten setter i gang. Tar ikke sjansen på en ny vinter med det gamle taket nå siden alt blir nytt innvendig. Har hatt lekkasje en gang allerede og fått tatt en provisorisk tetting av det. 

Garasjen er like full... :stupid:

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

:lol: Eller omvendt :P Skal ut og rydde litt i garasjen nå til uka for å få gjort litt plass til å starte å polere. Har flere som sitter på vent som ønsker litt blankere lakk på bilene sine. 

 

Ser forøvrig sånn ut i stue/kjøkken for øyeblikket. 

30135691438_a5f773fa71_h.jpg

30135691398_09f45be852_h.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra arbeid med huset! Håper virkelig at du får litt hjelp underveis, for det der er knall hardt arbeide! Snakker av egen erfaring her. Uansett, skal sprette en liten øl for deg den dagen du kan sitte i sofaen å tenke "Nå er jeg ferdig!". 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker @fxslin :) Har selvfølgelig hyrt inn folk som har tatt det som kreves fagfolk på. Men utenom enormt god hjelp av min far og et par timer fra noen kompiser har jeg gjort mesteparten selv. Har nå gått alene i halvannen måned og lektet ut, isolert, trukket el-rør, montert punkter for stikk, belysning etc. samt gipset og sparklet alt. Nå blir det pussing og mer sparkling i sikkert et par måneder fremover før jeg skal male alt. Det skal jeg ihvertfall gjøre selv så nazi og pirkete som jeg er på det meste.

Kjenner jeg gleder meg veldig nå til jeg kan slenge beina på bordet med fjernkontrollen til TVen i hånda og se bort på et nytt, og skikkelig kjøkken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg endelig fått spadd nok plass til å jobbe bil i garasjen. Litt lakkprep før helgens treff med BMW CCN og Opelklubben.no

Har noen stygge steinsprut på panseret jeg har lagt i lakk og høvlet klar til våtsliping og polering. Tar kun panseret nå da det er knapt med tid til å gjøre klar to biler på to kvelder. 

DSC_2995.thumb.JPG.2f6c8e87c1f17632b95e8adbef921a4e.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Frode D skrev:

Det der må være en gledens dag! :D

Betyr det at oppussingen nærmer seg slutten også? 

 

Ja det var godt dette her! Endelig etter mye om og men så kan det jobbes litt der.

Har satt meg deadline at jeg skal være ferdig med etasjen til jul. Da skal jeg roe ned litt med renoveringen og gjøre mer garasjearbeid :) Det faller seg naturlig å bremse litt med husprosjektet da det har kostet mer enn forespeilet.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Du får gi en heads up når du er klar til å ta i mot, så får jeg sendt avgårde min røde fare på overnattingsbesøk til deg :D 

Så kjekt!  Det blir kos å pleie MINI igjen :wub:  Har noen i kø så blir nok ikke før uti oktober. Tenker jeg får startet opp i midten av september.  Det er jo ikke lenge til :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, ahj skrev:

Er så morsomt å følge med på slike prosjekter. Ingen som har noe likt og alle vi har forskjellig smak :D 

Hvordan belysning skal du ha til polering? 

Kjekt at det følges med på :)
Nå er oppgradering av garasjeinventar satt på hold. Så jeg får ta til takke med stativlamper. har vanlige arbeidslamper pluss kofferten til Scangrip med 3 stk lamper/lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...