Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, StigJ skrev:

Lurt :)

Nå har jeg jo ikke kjørt F34en din mer enn et par hundre meter for å ta bilder, så der kan jeg ikke si noe på. MINIen derimot... :D Er bare at erfaringen min med F30en har jeg ikke lyst å få i G20en også. Den er jo høy som et fjell, som også F30en var originalt. Så heller mot å finne et komplett sett på denne sånn at jeg er sikker ting passer sammen og er laget for hverandre. Vet ikke om jeg gidder å kjøre coilovers på denne også. Får sjå.

 

For stivt blir det nok ikke. For jeg er vant til stive biler. Det er mangel på samstemthet mellom fjærer og demper jeg er redd for. Det at den "spretter" ved f.eks kjøring over krappe fartsdempere/puter. Disse plastikk i sort/gult var et mareritt med F30en. Z4en som er stivere og med komplett H&R coiloverkit taklet disse mye bedre. Stivt ja, men ingen sprettballeffekt.  

Ok, da forstår jeg litt mer. Slik var min første bil, E36 med alt for mye senk hvor alt var slitt. Helt forferdelig å kjøre med! 
 

G21 var bare nydelig, så da tør jeg og anbefale det :) G21 er vell en del tyngre en G20 og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra å lese @Snagg30 👍 ACS er jo seriøs aktør. Vel, det er jo H&R også :P Den skal i alle fall ikke få TA Technics eller FK understell :blink:

Alt skal vurderes og sjekkes nøye på dette i forhold til tidligere. God erfaring på en bil behøver ikke bli det samme på annen bil. Ref. Z4 og F30en. Hadde forøvrig H&R fjærer på en MINI Paceman tidligere. Den var også gøy å kjøre hvis man så bort fra at den sporet noe helt hinsides. Men på fin vei var den veldig kjekk.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del synes jeg ACS fjørene med standarddempere på F36'en er utrolig bra avstemt - når jeg sammenligner med F20'en med M sport som jo deler mange komponenter og vel har litt samme grunnarkitekturen i understellet så vil jeg si at F36'en er en mer solid kjøremaskin på svingete vei, krenger noe mindre og er mer "satt", og er bedre i fartshumper enn F20'en, som fort kan ta nedi dersom jeg kjører litt for fort over en fartshump, selv om F36'en er lavere. 

Så har jo dekk og innpress noe å si. PS4S-dekkene jeg har, som jo i utgangspunktet ble laget for G20/21, gjør mye positivt med kjøreopplevelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med tilbakemeldinger og deling av erfaringer @papertiger  Skal bruke vinteren på å finne ut hva jeg vil gå for. 

Må prioritere litt også ser jeg. For jeg får jo  ikke medregnet utgifter allerede på G20en. Nedslitte bakdekk... :stupid:

Jeg tenkte aldri tanken på å sjekke dette da jeg var å så på bilen. Jeg tenkte jo at bilen nok hadde blir pent behandlet og det meste var på G. Men neeeeiii da. 0,8mm igjen på begge bakdekkene. Og dette er målt på midten. 4,5mm igjen fremme. Viser jo at noen har herjet litt. Om det er forrige eier som har tatt en siste dag med smultringproduksjon eller noen som har "prøvekjørt" bilen da den stod for salg vites ikke, og skal ikke spekulere i det. Jeg må uansett ha nye bakdekk. Og siden det står på Bridgestone RFT så tror jeg rett og slett jeg river i nye fremme også. Sannsynligvis blir det Michelin PS4 eller....  

Så må Z4en også få seg nye bakdekk. Den skal få Michelin PS4S da jeg har dette fremme og de er det en del mønster igjen på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde adaptivt understell på min da. Ble litt mer stump over de dårligst bygde fartshumpene. Rakk en langtur til Ålesund (100 mil) før jeg plutselig skulle ha i4 M50 😂 Var helt nydelig på langtur! :) 

(La svaret mitt her også)

Jeg må bare gnu det inn, ble veldig pen høyde! ;) 

image.thumb.png.3e0a1057fe9d47e7c7fa0ac08e1df90d.png

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E
  • 3 weeks later...

Siden BMW ikke lenge tenker på oss som vil passe best mulig på bilen sin, og ikke lenger lager skvettlapper til flere biler, så tyr man til uoriginale fra eBay.

Kjøpt inn både til G20en min og F39en til fruen. Så langt ser dette meget lovende ut. Helt kurrant passform ser det ut til. 

IMG_20211223_184407.thumb.jpg.6abb2ed0a0101a3100e20438ebe1516b.jpg

Fremme. Får ikke lagt den helt inntil siden skruer og plugger enda står i. 

IMG_20211223_184453.thumb.jpg.4cf2edd95d962e2f8f34c52a5c1a1883.jpg

 

Og bak 👍🏻

IMG_20211223_184518.thumb.jpg.6a96bdc2f6ee0e5b8e4b19bc1c08635a.jpg

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ogee1 skrev:

Det så bra ut. Klistrer du beskyttelsesfilm på de lakkerte flatene, eller monterer du bare skvettlappene rett mot lakken?

Jeg tenker jeg monterer de likt som originalt. Dvs dobbelsidig tape pluss da de originale plassene med plugger og skruer. Setter de på når jeg polerer opp bilen slik at jeg får polert området de skal ligge inntil og de får godt feste. Mulig jeg legger folie under også ja. Ingen dum idé 👍🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, StigJ skrev:

Jeg tenker jeg monterer de likt som originalt. Dvs dobbelsidig tape pluss da de originale plassene med plugger og skruer. Setter de på når jeg polerer opp bilen slik at jeg får polert området de skal ligge inntil og de får godt feste. Mulig jeg legger folie under også ja. Ingen dum idé 👍🏻

Den dobbeltsidige teipen beskytter nok mot det meste, men med et lag helikopterteip eller lignende først er det jo helt bombesikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ogee1 skrev:

Den dobbeltsidige teipen beskytter nok mot det meste, men med et lag helikopterteip eller lignende først er det jo helt bombesikkert.

Helikoptertape faktisk 😄 Den var ny for meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...