Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
På 26.12.2021 den 12.26, ogee1 skrev:

Tror jeg lærte det begrepet i detailermiljøet for mange år siden. Rart at du ikke har hørt det før. :-)

Nei dette har jeg ikke snappet opp 😅

 

Litt Klementin-oppdatering (G20en):

Problemer med speil på førerside oppstod rett før jul ved at det ikke ville felle seg ut da jeg låste opp. Kjørte til jobb med speilet innfelt. Etter 10 minutters kjøring kjørte det seg ut mens jeg var på veien. Skrudde da av autofold slik at det ikke skulle skje igjen. Dagen etter da jeg skulle hjem fra jobb virket ikke følgende: justering av begge speil, varme i speil, ingen vinduer ville opp og ingen lys i bryterpanelet i døra. Vinduer og lys i panel fungerte igjen dagen etter. 

Stakk innom Bavaria Bryne for reklamasjon. De kunne ta bilen inn morgen etter 👍🏻

Leverte på kvisten og bil ble sjekket i løpet av dagen mens jeg var på jobb. Veldig greit å ha en kollega som er nabo til bavaria og kunne være privatsjåfør.

Fikk beskjed at ny del var hastebestilt og bilen fikk overnatte hos dem. Fikk da med meg hjem en sølv F30 330e lånebil. 

Her fikk jeg bekreftet det jeg mente jeg savnet fra min gamle F30. Jeg sitter bedre i sportsetene til F30. Sitteputa er smalere og passer meg bedre. Rett og slett mer snug fit 😄 I tillegg er de jo i stoff og alcantara og ikke i kunstskinn og alcantara som i G20en. Skinn/skai er kaldt på vinteren... Og rattet synes jeg er nettere i eikene på F30, enklere betjening uten å flytte for mye på hendene ved betjening av/på av CC, volumbetjening samt vel så godt å holde i. Minuset og deal-breaker for meg med F30 330e da jeg vurderte ny bil er rett og slett at jeg ikke kommer med til og fra jobb kun elektrisk på vinteren i en F30. 

Så kunne jeg velge ville jeg hatt maskineri fra G20 i F30 outfit. 

Snapchat-1644982700.thumb.jpg.b29a70f2d2b71b3cae17cabec6e80ce6.jpg

 

Dagen etter var det inn igjen etter jobb for å høre om de var ferdige. Nesten. Så da ble det en liten runde i butikken for å ta en mys og litt drøs med den ene selgeren. 

Fikk da studert en mineralhvit iX. Denne kledde fargen meget godt. Veldig stilig med alle sorte elementene som kom mye bedre fram.  Fronten synes jeg også passer godt til bilen. Totalt sett veldig tøff bil!

IMG_20220105_153309__01.thumb.jpg.a3228aa38ce02b650e5baaf19440c1e4.jpg

IMG_20220105_153407__01.thumb.jpg.24a7bbf73289eb7c9a3dce05f24880b3.jpg

 

Utenfor hovedinngangen stod denne her sikkert klar til prøvekjøring.  

Meget flott bil i meget feil lakktype. 

IMG_20220105_154702.thumb.jpg.5ab0bb82ac7d6d49df166bc634e0fc32.jpg

 

Så var min ferdig reparert og jeg kunne takke for jobben og vende nesa hjem. 

Tommel opp for rask behandling av reklamasjon og meget hyggelige folk hos Bavaria Bryne 👍🏻👍🏻

 

Trygt parkert igjen i garasjen med beste utsikten 😁

IMG_20220105_165323__01.thumb.jpg.c641dda560a3ef8633f1d5fdb23802ce.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk det fikset :) Hva var det egentlig som var feil?

Bavaria Bryne har et godt track record hos meg også - rett og slett en jærsk, jordnær måte å drive butikk på, enkelt å prate med og diskutere problemer og løsninger med teknisk personell, både teknisk leder og tekniker på verksted.

Ang. seter så føler jeg det er forskjell på skinn og alcantara/stoff-setene i F2/3x også. Men det er nok bare stoffet som gjør det. Setene i F20'en er bedre å sitte i enn skinnsetene i F36'en.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger Faktisk litt usikker på hva de byttet. Om det ligger elektronikk i speilet er det nok noe inni der som er byttet. Vet at speil har vært demontert fra bil da kundemottaker sa i forbifarten at tekniker hadde akkurat vært inne og hentet nye dørklips. Og det var kladdemerket på speilkåpen. 

Ja har aldri vært noe negativt med de. Vært mer oll med de i Stavanger. Føler ikke den samme gode behandlingen fra kundemottak Stavanger. Kjølig dialog er vel den beste beskrivelsen.

Vedr.  salgsavdelingene (ny, brukt og MINI) så synes jeg dialog med selgerne der er bra.     

 

Akkurat samme erfaring sitter jeg også med vedr. F2/3x setene. Sportsetene i F2/3x i alcantara gruser alt jeg har testet av seter i BMW.  (her kommer det sikkert masse motkommentarer :lol:)

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte setene i G20. Veldig flink til å bruke forvarming, så kjente sjeldent at det var kaldt. Men jeg er nok litt breiere enn du er ;) Men jeg synes jeg sitter lavere i F30 enn G20? Prøvde stadig vekk å få setet i G20'n lavere. 

Forsvåvidt kunne jeg tenkt meg å sitte litt lavere i i4'n også. Men der har jeg el seter, så letter å få justert bra posisjon likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, mslello skrev:

Jeg likte setene i G20. Veldig flink til å bruke forvarming, så kjente sjeldent at det var kaldt. Men jeg er nok litt breiere enn du er ;) Men jeg synes jeg sitter lavere i F30 enn G20? Prøvde stadig vekk å få setet i G20'n lavere. 

Forsvåvidt kunne jeg tenkt meg å sitte litt lavere i i4'n også. Men der har jeg el seter, så letter å få justert bra posisjon likevel.

Føler forvarmingen stjeler for mye kilometer. Eller så kan det jo bare være at jeg ikke vet hvorda ndette skal brukes optimalt :lol:

Første jeg reagerte på da jeg prøvde bilen før jeg kjøpte den var følelsen av mye lavere dashbord i forhold til F30en. Den skrår jo mye mer nedover. Kanskje derfor man føler man sitter høyere i G20? Men utseendemessig liker jeg dashen på G20en. Liker i grunnen utseendet på hele interiøret. Men en annen liten ting som jeg synes kunne vært mer som F30 er armlenet i døra. Det er mye lavere i G20 slik at jeg har måtte endre vanen med rattgrep til kl. 9 i stedet for kl. 10-11 når jeg har "hvilestilling".

Rart hvor mange vaner man har lagt seg til som man plutselig legger merke til :lol: 

Photo-Oct-01-10-35-28-AM-830x830.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, StigJ skrev:

Føler forvarmingen stjeler for mye kilometer. Eller så kan det jo bare være at jeg ikke vet hvorda ndette skal brukes optimalt :lol:

Første jeg reagerte på da jeg prøvde bilen før jeg kjøpte den var følelsen av mye lavere dashbord i forhold til F30en. Den skrår jo mye mer nedover. Kanskje derfor man føler man sitter høyere i G20? Men utseendemessig liker jeg dashen på G20en. Liker i grunnen utseendet på hele interiøret. Men en annen liten ting som jeg synes kunne vært mer som F30 er armlenet i døra. Det er mye lavere i G20 slik at jeg har måtte endre vanen med rattgrep til kl. 9 i stedet for kl. 10-11 når jeg har "hvilestilling".

Rart hvor mange vaner man har lagt seg til som man plutselig legger merke til :lol: 

Photo-Oct-01-10-35-28-AM-830x830.jpg

 

 

Ja, det er sikkert dashbordet som gjør det. 😊

Forvarming må gjøres når bilen er plugget i. Det gjør du sikkert. Men helst på en lader som gir mer enn 10 ampere. Jeg hadde en ladekladd som jeg kunne justere til 13. Da får du forvarmet uten å ta strøm fra batteripakken. Nå har jeg skikkelig lader,  bare for å ha sagt det 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi problemet der. Bruker enn så lenge den standard laderen med Schuko som følger med bilen. Planen er å få opp en Easee lader. Men siden strømregningen suger tørr kontoen så får jeg utsette litt til....  Må få inn litt flere biler i garasjen som er med på at jeg bruker enda mer strøm :lol: Evig runddans det der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja de er kjempetøffe de Performance hjula der. Hadde ikke vært feil. Men beholde de jeg har enn så lenge. De får ny gummi nå om et par måneder, samt det skal på noen spacere etterhvert sammen med senk. Synes 19" passer fint på G20, så hadde uansett gått for den størrelsen igjen om jeg skulle hatt nye felger. 

Denne her har jeg siklet på lenge. 

new-bmw-330i-m-sport-has-m-performance-parts-and-sunset-orange-paint-134043_1.thumb.jpg.2b86c84cd77cd50d08ffe6492d494e7f.jpg

Lippa gjør seg veldig synes jeg. Er jo i utgangspunktet ikke noe lippefan, men denne liker jeg.  Liker i grunnen hele looken på denne bilen utenom M-stripene i grillen. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var jo helrå. Enig, det var diskrete endringer, men legger samtidig merke til de. Spacere og senk på din så kommer det nok seg betraktelig - synes G20 sliter med litt det samme som F36/F30: originale hjula sitter hakket for langt inn i hjulbuen og «ødelegger» looken til bilen som jo egentlig er utrolig lekker. Såvidt jeg har forstått er det en smal sak å få de skrevet inn i vognkort også om en kjøper noen som har TÜV papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2022 den 16.36, StigJ skrev:

Da har vi problemet der. Bruker enn så lenge den standard laderen med Schuko som følger med bilen. Planen er å få opp en Easee lader. Men siden strømregningen suger tørr kontoen så får jeg utsette litt til....  Må få inn litt flere biler i garasjen som er med på at jeg bruker enda mer strøm :lol: Evig runddans det der.....

Få deg fastpris, kanskje vrient akkurat nå. ;) Vi gikk på det i desember, burde gjort det allerede da vi overtok i oktober. Endte på 0,77,- pr kWt. Men det er gull med formvarming fra strømnett og ikke batteri. Dog oppgit både i3 og iX3 at rekkevidde strammes inn selvom de for det meste er koblet til før avreise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fupsaker skrev:

Få deg fastpris, kanskje vrient akkurat nå. ;) Vi gikk på det i desember, burde gjort det allerede da vi overtok i oktober. Endte på 0,77,- pr kWt. Men det er gull med formvarming fra strømnett og ikke batteri. Dog oppgit både i3 og iX3 at rekkevidde strammes inn selvom de for det meste er koblet til før avreise. 

Fastprisavtale nå om dagen er nokså dødfødt med bindingstid på tre år og en pris på 1,50kr per kWt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Fastprisavtale nå om dagen er nokså dødfødt med bindingstid på tre år og en pris på 1,50kr per kWt. :P 

😂 Skjønner jeg var smart som bandt i desember. Men hvis enkelte får det som de vil så låses vel fastprisen under det. Men for å dra politikk inn i dette: Det er mange av oss vanlige folk (les: den gemene hop) som nå har fått nok av regjeringen og krever ditt og datt. Og det uten å forstå hva det koster å produsere strøm på ene eller andre måten, som også inkluderer enkelte regjeringspartier. Beklager avsporingen. 😂🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å bli noe binding av fastprisavtale i disse tider nei. Tidligst til sommeren om det skulle vært aktuelt i det hele tatt. 

Har for øvrig Topp 10 garanti på 149,90 øre/kWh i dag (uten e-fakturagebyr :lol:)

Men sitter og vurderer Tibber pluss kjøp av Easee....

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...