Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja der har du den jaggu, du har kontroll 👍 Han var sikkert på vei hjem med ny bil 😀

Har kontroll på de fleste Z4 coupeene i Norge 😁 Laget meg et godt Excel-ark med norske Z1, Z3 roadster/coupe 2,8 3,0 og 3,2, Z4 roadster/coupe 3,0si og 3,2, samt Z8 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du aldri vil selge denne :) Kompis av meg hadde Z4 med 2,2 literen, 190 hk tror jeg det var om jeg husker riktig. Var vel der jeg skjønte at én dag så må jeg ha en BMW og det med rekkesekser. Kan tippe din er en liten rakett sammenlignet med min kompis sin. 
 

Forøvrig så står en Z4 coupe ganske høyt oppe på ønskelista :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 2.4.2022 den 17.30, Dusy skrev:

Skjønner godt at du aldri vil selge denne :) Kompis av meg hadde Z4 med 2,2 literen, 190 hk tror jeg det var om jeg husker riktig. Var vel der jeg skjønte at én dag så må jeg ha en BMW og det med rekkesekser. Kan tippe din er en liten rakett sammenlignet med min kompis sin. 
 

Forøvrig så står en Z4 coupe ganske høyt oppe på ønskelista :D 

Er 170hk i 2,2en. Kunne gjerne hatt en sånn også som finværsbil om jeg skulle hatt noe uten tak. Men får sikte på en av siste versjon Z4 om noen år. Blir vel siste Z4 BMW kommer til å lage etter hva jeg har fått med meg.

Ja bilen er kvikk den. Går ca likt som E36 M3 3,2. 

 

Nå er skilt hentet ut fra tilsynet for aller siste gang. Skal bli herlig å slippe det styret der. Bilen hentes ut rett over påske tenker jeg. 

Snapchat-845793475__01.thumb.jpg.d7433dc5ba8c2f1a67ecbd5d5c4cc8bf.jpg

 

Og påskevasken ble tatt på G20en med resultat i nesten like skitten etter en natt ute i regnet 🙄

IMG_20220412_151458.thumb.jpg.4b7d8ea225430252734060fdfda5022f.jpg

 

Og så fikk jeg sett M240i for første gang i levende live. Synes den var veldig stilig rett forfra. Gadd ikke gå ut av bilen og se den bakfra. Den sjansen får jeg nok ved en senere anledning.  Registrert på Bavaria, så sikkert demobil. 

IMG_20220412_123904.thumb.jpg.df0d4bf2b36a7ae08ede7ae1291a13aa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja såg den M240’en stod på utsida av salgslokalet (under taket der) hos Bavaria på mandag når jeg kjørte forbi i lunsjtider. Råstilig forfra, klarer ikke å like den bakfra. Holder en knapp på forrige generasjon der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Mandag denne uken ble Z4 hentet ut fra vinterlagring :wub:

IMG_20220425_184553.thumb.jpg.e5fc05912b280a9efbe49ca52ea80c40.jpg

Så får vi se hvor mange kilometer vi klarer å dra på den i år. 

IMG_20220425_190834.thumb.jpg.eb83a16a51f4172ddb56bb9c4f09829f.jpg

Deilig å få den på tunet igjen. Og spesielt når det er så fint vær.

IMG_20220426_200044__01.thumb.jpg.5fb10fe979d210dac18ecfd1aadb5c67.jpg

 

Så blir senkefjærer, spacere og hjulbolter fra H&R bestilt i løpet av dagen til G20en \:D/ Valgte H&R rett og slett grunnet pris. Kvalitet vet man jo det er selv om den ene fjæra på F30en knakk :lol::stupid:IMG_20220420_202743.thumb.jpg.d8887a561f389751bdf33fb14a4a90eb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, papertiger skrev:

Nais! Blir kjekt å få beskuet Z4'en igjen. 

Er H&R så mye billigere enn Eibach altså? 

H&R er i utgangspunktet dyrere, men med rabatten jeg fikk så ble det noen hundrelapper billigere. Tenkte det da var like greit siden jeg ønsket spacere som jeg vil prøve å få godkjent samtidig. @danskiii fikk godkjent H&R spacere på en av de forrige bilene sine med OEM og senk så da tenkte jeg å prøve selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, StigJ said:

H&R er i utgangspunktet dyrere, men med rabatten jeg fikk så ble det noen hundrelapper billigere. Tenkte det da var like greit siden jeg ønsket spacere som jeg vil prøve å få godkjent samtidig. @danskiii fikk godkjent H&R spacere på en av de forrige bilene sine med OEM og senk så da tenkte jeg å prøve selv.  

ja det skal nok ikke bli noe problem det når det følger med TÜV-sertifikater. Vurderte det selv på 4-serien, men slipper det med felgoppsettet nå. De 19" du har er jo veldig fine å se til, men trenger litt lavere innpress ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, StigJ said:

H&R er i utgangspunktet dyrere, men med rabatten jeg fikk så ble det noen hundrelapper billigere. Tenkte det da var like greit siden jeg ønsket spacere som jeg vil prøve å få godkjent samtidig. @danskiii fikk godkjent H&R spacere på en av de forrige bilene sine med OEM og senk så da tenkte jeg å prøve selv.  

Var ingen problem å godkjenne, samt stas å ha mer i vognkort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, danskiii skrev:

Var ingen problem å godkjenne, samt stas å ha mer i vognkort :P

Håper det går smud her også. Måtte bla i gamle tråden din og se hva det var du hadde satt på :) 

 

Så får vi se om jeg for en gangs skyld bare leverer hele sulamitten til Moe Auto for både montering og justering eller om jeg monterer fjærene selv som jeg har pleid å gjøre på de andre bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, StigJ said:

Håper det går smud her også. Måtte bla i gamle tråden din og se hva det var du hadde satt på :) 

 

Så får vi se om jeg for en gangs skyld bare leverer hele sulamitten til Moe Auto for både montering og justering eller om jeg monterer fjærene selv som jeg har pleid å gjøre på de andre bilene.

Her ser det ut som det blir Moe på både bytte av bremser rund baut sammen med PPK på 1-serien. Han nevnte også på at topplageret høyre side foran bør byttes, så da må vel venstre tas samtidig? Og da kan vel like så godt demperne tas samtidig, når bilen snart har gått 150 000 km? Kan vel ikke regne med at de holder så mye lenger? Det blir fort kostbart, men billigere å ta alt i samme slengen enn å ta litt her og litt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...