Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor ble det av bmw performance pedalene?:P Den blei jo helt nydelig med senk! Også så akkurat på målet 30mm ned også, hehe=) Rett og slett nydelig!!!

hehe. Ja det var det. Litt vel dyre kanskje. Og så ville jeg ha fothviler som matcher pedalene (er på vei i posten) Har jo lignende i E46en og har vært veldig fornøyde med dem. Pene er de og syns jeg.

Det ble meget pent! akkurat passe senk..! Hvor bestillte du fjærene?

Mener han bestilte dem hos Geir Ove på KOED.

Stemmer det. H&R settet er ikke listet opp på nettsiden, men sendte en mail til Geir Ove og hørt hva de kunne skaffe til min bil. Da var det enten 30mm Eibach, H&R 35mm og noen forskjellige Coilovers.

Griselekkert med senk! Og nå skal jeg være nerd. Jeg er rimelig sikker på at H&R fjærene er progressive og at de derfor ser nesten like store ut, men senker mer. Det skal i praksis bety at jo mer du drar på i svingene, jo stivere blir fjæringen. Og når du kjører vanlig, beholder du en større fjæringskomfort og slipper å bruke nyrebelte til daglig.

Hvis jeg er helt på jordet her, håper jeg noen kan irettesette meg.

Det høres jo ganske så greit ut da. For jeg merka lite og ingenting forskjell etter bytte. Får finne noen gode svinger i dag og prøve litt.

Dette ble fantastisk bra Stig! Håper eg får se denne på veiene rundt stavanger en gang eg har perm :D

Det skal du ikke se vekk i fra. Bilen brukes nesten daglig, men ikke til-fra jobb og kommer heller ikke til å bli brukt i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott høyde, men stusser på bakfjærene. De ser jo veldig like høye ut, noe som skulle tilsi at H&R-fjærene er mykere..?

Fjørene er like høye på grunn av at h&r fjørene er laget slik at de ikke skal sitte løst når man jekker opp bilen. De der er helt like som de jeg hadde på e46'n, og jeg merket at fjøringen ble ganske mye fastere kontra m tech understellet. Tør faktisk å påstå at H&r fjørene gir mer komfor også... Rart det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det enda flere mods.

I dag monterte jeg nye nyrer, alarm og litt annet dill.

Nyrebytte:

DSC_1553.jpg

Grei bilpark i hallen på gamlejobben i dag. (nylakkert M3GT)

DSC_1567.jpg

DSC_1614.jpg

Trenger sårt en hjulstillingsjustering.

DSC_1576.jpg

DSC_1592.jpg

Resultatet:

DSC_1621.jpg

DSC_1625.jpg

DSC_1622.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trua på svarte/sølv nyrer. Viktig å ha sitt eget personlige preg på bilen :wink:

Ja tror jeg kommer til å bytte.

Ble jo veldig bra med senk. Eneste er vel at den kanskje skulle vært 5 mm lavere bak, men misforstå meg rett :) Helt sykt rå denne bilen din! Gratulerer.

Huh? Vil du ha bil som er lavere bak enn framme? Synes den nesten er på grensen til å være for lav bak. Nesten altså :P

Det ble bra dette :)

Den M3GT'n, han har vel holdt på å pussa opp på den en stund? mener jeg har sett den kjøre litt rundt uten dør deksel en god stund osv^^

Ja han har holdt på med den en god stund nå. Eller lakkereren har vel brukt litt vèl god tid.

Men nå blir det så bra atte. Den blir vel å se på Våler den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo veldig bra med senk. Eneste er vel at den kanskje skulle vært 5 mm lavere bak, men misforstå meg rett :) Helt sykt rå denne bilen din! Gratulerer.

Huh? Vil du ha bil som er lavere bak enn framme? Synes den nesten er på grensen til å være for lav bak. Nesten altså :P

Originalt så er jo bilene høyere foran enn bak, men jeg vil at den skal være like høy foran og bak i hjulbuene til dekkanten :) Mulig bildene lyver litt da. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...