Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Nye skiltet som er modden? ;)

Grattis igjen da, her må.du da ha en egen bod til pokaler snart!

Må nesten få deg en opel også å kun ta den ut til disse treffene, så kan du vinne det merket også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, danskiii skrev:

Nye skiltet som er modden? ;)

Grattis igjen da, her må.du da ha en egen bod til pokaler snart!

Må nesten få deg en opel også å kun ta den ut til disse treffene, så kan du vinne det merket også 😅

Takker :)

Nei det er ikke skiltet. Har fjernet blingstaget i motorrommet. Var lei av det og det begynte å bli stygt. Mindre tid å demontere det enn å shine det opp. Og så vil jeg etterhvert se om jeg finnet originalt stabstag fra E46 M3 slik som det @magneten har. Dette skal passe rett i min. Ligger et par for salg i Statene, men de blir for pricy akkurat nå. 

Kunne gjerne hatt en strøken Manta A ja :wub: Men etter et par kilometer med meg bak rattet på denne så er jeg rimelig solgt... Satt og gliste hele turen :D

19023647_1565620620129333_430411928744330774_o.thumb.jpg.b4e497a565d2dc109508426d8637ec5e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, StigJ skrev:

Takker :)

Nei det er ikke skiltet. Har fjernet blingstaget i motorrommet. Var lei av det og det begynte å bli stygt. Mindre tid å demontere det enn å shine det opp. Og så vil jeg etterhvert se om jeg finnet originalt stabstag fra E46 M3 slik som det @magneten har. Dette skal passe rett i min. Ligger et par for salg i Statene, men de blir for pricy akkurat nå. 

Kunne gjerne hatt en strøken Manta A ja :wub: Men etter et par kilometer med meg bak rattet på denne så er jeg rimelig solgt... Satt og gliste hele turen :D

19023647_1565620620129333_430411928744330774_o.thumb.jpg.b4e497a565d2dc109508426d8637ec5e.jpg

Jaaa!! Få deg en gammel veteran :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, fxslin skrev:

EHM ikke lenge til en Z3 Coupe er veteran.......:headbang:

Så sant så sant. Vil vel passe godt det. 10 år er et fint tidsperspektiv på å få spart opp litt grunker og få ferdig huset :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skulle ha lyst på så har jeg plukket ut stabstaget (3 deler) og kan gi det videre til en heldig en for en 1000-lapp. Perfekt som pokalholder! :D

Koster nytt 2300,- i elektronikkbukta pluss frakt og mva. 

14994890266_3a553322e0_k.thumb.jpg.158595d23dee2aa9547c0af4960491bb.jpg

DSC_0285_zps9xmgv9bn.thumb.JPG.695e8345ee0db8763f65b84837e7a4c9.JPG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man gå aldri tom for arbeid her hjemme :lol:

Hadde ikke nerver til å utsette bytte av yttertak lenger så da fikk det bare stå til. har hatt en lekkasje mens jeg har holdt på, og nå når det er platet igjen inne så er det bare best å få på noe som er garantert tett. 

Så da var det bare på med støvmaske, vernebriller og overall og gyve løs på eternitten... 3,5 timer brukte jeg og en kompis på å fjerne alle platene og legge dem i en pen haug. Så lørdag og søndag ble brukt til å klargjøre for snekkeren som skal legge nytt tak. 

42698910670_de1ee3e01b_k.jpg

 

Kan noen si siiiig?! Sånn går det når man fjerner stendere i yttervegger for å sette inn skyvedør på den ene siden og river yttervegg for å bygge ut på på den andre siden....

43789697004_eeec79e669_k.jpg

 

Slik står det nå mens det høljer ned. Fin mulighet for å teste om dette supermaterialet snekkeren skryter uhemmet av holder tett.

44457945292_64bc2bd643_k.jpg

29569860507_55bab25e5d_k.jpg

 

Glasstua må bøte med livet siden den lå oppå og var festet i taket, men den var uansett i så dårlig forfatning at den skulle ned uansett. punkterte glass og råte i masse treverk. 

44507387781_7de288943d_k.jpg

 

Har jeg ikke før fått ryddet opp og kastet masse så er det ny runde :rolleyes: Godt jeg bor en liten kilometer fra bossplassen. Ligger rett bak trærne oppe i venstre hjørnet i bildet over. Så med en god henger så blir det mye billigere enn på leie inn container. mer arbeid, men det har jeg jo bare godt av :lol: 

43789697064_eefe52e2e9_k.jpg

44507387761_b6b97f48c9_k.jpg

 

Og Stig liker selvsagt å ha så stramme og rene linjer som mulig at han har valgt seg ut dette som nytt tak:

plattak-quadro.jpg

Dette er da aluplater fra Icopal modell Quadro. Veldig lette til mitt heller underdimensjonerte tak. Dette blir nok veldig bra. :)

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger det seig sikkert i 1980 da de bygget på. Så det har satt seg og vi ville ikke begynne å fikle med det siden planen var å beholde taket i alle fall til neste år. (Men som du ser så gikk det i vasken :P ) Så jeg har rettet taket innvendig og snekkeren skal rette av ute. For å si det sånn så vil det ikke sige mer med de tiltakene vi har gjort. Det er nå stålbjelker i hver ende av de segne taksperrene. Tidligere var det 4x4" trebjelke som var godt bøyd som er erstattet med en 3m HEB140 stålbjelke samt vi har satt opp en 6m HEB180 i tillegg til den gamle IPE140 hvor gamle ytterveggen var før utbygging. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, StigJ skrev:

 

plattak-quadro.jpg

Dette er da aluplater fra Icopal modell Quadro. Veldig lette til mitt heller underdimensjonerte tak. Dette blir nok veldig bra. :)

 

#offtopicalert

Har du en formening om hvordan kommer disse platene ut prismessig sammenliknet med stein? (Standard betong eksempelvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@humpfy Ingen anelse. jeg har ikke vurdert betongstein da mitt tak er underdimensjonert så det holder. Synes også at dette er milevis mye finere enn bølgete tak :P  her har du altså en stakkar som skal prøve å få et hus fra 1960 til å se moderne ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn til info for slike som meg som har stålallergi. Så er icopal sitt tak en kopi av betongstein 😛  Zanda Minster heter den, la denne på mitt tak og er meeget fornøyd 😊 ( 209kr. Pr m2 på tilbud )

Men skjønner argumentet ditt med underdim. Tak @StigJ

Det som er uhyre viktig med disse takene er at lekter er rettet 100%. Alt av ujevnheter i sluse osv. Må vere perfekt da alt av ujevnheter syner. Noe som for en godt over snittet pirkete tømrer ødelegger hele taket 😅

 

Ellers artig med ett husprosjekt innpå her 😁

 

IMG_20180606_192718776_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...