Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

@sveigis Ja ikke sant :) Du finne faktisk samme instrumenteringen i første generasjon X3. Ble selv klar over det for kun kort tid siden. Deler også radio/navisystem. 

Ja veldig kjekt lokale. Ikke lett å se at det har stått masse kyr i båser her før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg endelig fått montert på hengerfestet etter å ha ligget å samlet støv i garasjen i en drøss måneder...

Ikke koblet opp det elektriske enda dog. Kun dratt kablene inn i bagasjen. 

46100583112_e2608629f5_k.jpg

 

Var kjempekjekt å borre et 40mm hull med kun et trinnbor som gikk opp til 30mm til kabelgjennomføringen (den nederste)... Pluss batteriet som satt rett på innsiden. Så det ble å borre masse små hull rundt hele og pusse ned taggene som stod igjen slik at proppen ble tett og fin. Skitjobb... 

46100583492_84fe8acb6c_k.jpg

 

Jaja. Fikk nå alt på plass igjen uten å ødelegge noe. 

31211678107_b7f07b731c_k.jpg

 

Kroken klemmer på den ene finnen til diffusoren slik at den blir litt skviset litt opp på midten. Har lite lyst å trimme av den da den ikke vil bli flush med de andre. Skal jo ikke kjøre rundt med kroken montert på mer enn når jeg drar en henger, så går vel greit. 

45427300884_5d4f2ed21a_k.jpg

 

Det jeg må sjekke ut litt mer er siden jeg måtte kappe ut spor i varmeskjoldet er å få dekket til noe. For kabelen er nå farlig nær potta synes jeg. 

46150918141_72eae669b3_k.jpg

 

 

Noen som har avtagbart hengerfeste på sin F30/31 som kunne tatt et bilde slik som det siste bildet her? Må finn ut hvordan det egentlig skal se ut og hva jeg mangler. 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å se på bildet. Men er nok varmeskjold til at du kan bøye ned foran ledningene? Slik at den står immellom?

Kanskje best å hvordan det er originalt før du begynner å høre på Reodor tipsene mine :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fxslin Hele delen som selve kroken er festet i står på innsiden av det originale varmeskjoldet. Det går over potta og buer bakover og ned mot nedre kant av diffusor hvor det er skrudd fast. Hadde jeg bøyd det hadde det bare hengt og slengt i nedre kant. Ser nå at GS har en tilleggsdel som er et mindre varmeskjold hvis det ikke kun er illustrasjonsbilde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja så hva skjera? Ikkeno på bilfronten i alle fall. Eneste bilrelaterte jeg har gjort er å spyle av bilen for første gang i år :rolleyes:

46926022511_0e2e2cbe4a_o.jpg

46926022521_7484c7c63d_o.jpg

 

Kan ta en liten statusoppdatering på huset kanskje. Det går bare tregere og tregere. Har endret på en del og ting har da tatt lengre tid enn normalt. men har nå sagt til meg selv at innen utgangen av februar så skal stue og kjøkken være ferdig. 

Nytt tak kom på plass etter om og men. Ikke så enkelt for en snekker som helt alene skal rette opp et tak som hadde 9cm høydeforskjell! I storm og regn. :lol: Og når jeg i tillegg hadde valgt takplater som ikke tålererte slingringsmonn :P

Er i alle fall veldig fornøyd.

45520384255_04eef23b0a_o.jpg

46432907771_cd66ec8fac_o.jpg

 

 

Demonterte den gamle varmepumpen og fikk en billakkerer til å lakke den blank sort.

46011999895_e17d5c9b35_o.jpg

Kjøkkenet begynner å komme på plass. Her er det blitt en del endringer. Heldigvis så er IKEA såpass supre på servicen at det ikke var problem å bytte inn varer som nesten er to år gamle så lenge jeg hadde kvittering og eskene var uåpnet. Det har jo bare ligget urørt og tørt hele tiden etter det ble levert til meg.

46011999925_30a8b2b9d9_o.jpg

 

Holder nå på med siste innspurt av forarbeidet til elektrikeren skal komme og koble straumen :D

 

Skal bli godt å snart kunne slenge seg ned i sofaen og plante beina på bordet :P

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Saltkjelen skrev:

Dette ser jo like strøkent ut som bilparken, dette! IKEA er helt topp når det gjelder service. Selv retur av ferdigmonterte skuffer, stammer og tilsvarende tas i retur uten problemer. :)

Blir bra til slutt ja. Tar sin tid men så er jeg blitt kjent for å være en smule pirkete :rolleyes:

Alle frontene gikk i retur i går ettermiddag. Sånn er det når man kjøper kjøkken litt på impuls og i løpet av to år endrer smak :P

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...