Gå til innhold

::-E87 ///M Le-mans blå-::


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Flott bil du har fått der! Få mer bilder av den:)

Har selv en hvit E81 118D med full M-teck og er storfornøyd!:D

Tenkt å skifte felger på den?

Ser du leter etter antenne, jeg fant en fin liten en på BilXtra, 5cm lang eller noe sånt til en billi penge:)

Jeg var en liten tur på bilxtra igår, og gjett hvem som har lik antenne som deg! Oui, c'est moi! Ble jo helsnygt, og nå fikk jeg rulla bilen inn i garasjen også!

Igår fikk den også total polering og masse extra gloss protection, ble kjempefin! Noen swirls er det, har kjøpt paint renovator, men ikke turt å begynne på den ennå... :roll:

Fått montert ny dørlist også, måtte få meg baufil på Clas Ohlson... Og oppdatert navien nå, så da har vi fått brukt noen kronasjer :mrgreen: Og nå ser jeg at jeg ikke har betalt stor regning på forrige bilen, og fikk samtidig faktura på omregistrering av nye bilen! #-o Blir å stagge litt med deler noen uker, men har bestilt m-tech pedaler 8)(M-tech pedalsett hentet fra GS 2010-08-18! Fikk aldri SMS, tilfeldig at jeg var innom)

Edit: liten leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glassfirma ordner dette :) Altså de som bytter bilglass osv.. Og noen Reklamefirmaer :)

Så en helt lik 1-serie her om dagen! Trodde jeg, for når jeg oppdaget at den hadde fargede ruter og måtte se nærmere på den (solfilm + le mans blå er knallfint!), ser jeg at den har glass helt fram til førerdøren, ikke de brede panelene jeg har, og at bakruta ikke er delt av en vertikal list, som min.

Lurte først på hvorfor den hadde annerledes ruter....Så oppdager jeg at dette er en tredørs! #-o Men søren, solfilm blir jo ikke like fint på min...(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappet av litt ikveld og lært meg litt photoshop. Kom gjerne med deres kule triks?

Et enkelt halftone-bilde:

5yb25nomrwhvwocskruk.jpg

Og ett enkelt lomo-bilde:

0ictrzmc25jxmqbwywj4.jpg

Har testa pl-filteret på kameraet idag også, så jeg fant ut hvordan det virker,hadde vært bra med en vask og noen bilder av nye grombilen etter hvert:) Må finne noe bra steder...

PS: j77h85pdv9poww4oh4go.jpg Originalen...DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei!

Flott bil du har fått der! Få mer bilder av den:)

Har selv en hvit E81 118D med full M-teck og er storfornøyd!:D

Tenkt å skifte felger på den?

Ser du leter etter antenne, jeg fant en fin liten en på BilXtra, 5cm lang eller noe sånt til en billi penge:)

Jeg var en liten tur på bilxtra igår, og gjett hvem som har lik antenne som deg! Oui, c'est moi! Ble jo helsnygt, og nå fikk jeg rulla bilen inn i garasjen også!

Igår fikk den også total polering og masse extra gloss protection, ble kjempefin! Noen swirls er det, har kjøpt paint renovator, men ikke turt å begynne på den ennå... :roll:

Fått montert ny dørlist også, måtte få meg baufil på Clas Ohlson... Og oppdatert navien nå, så da har vi fått brukt noen kronasjer :mrgreen: Og nå ser jeg at jeg ikke har betalt stor regning på forrige bilen, og fikk samtidig faktura på omregistrering av nye bilen! #-o Blir å stagge litt med deler noen uker, men har bestilt m-tech pedaler 8)

Edit: liten leif

Det ble til det ja?:D Gjør sei d! Så en 1er med orginal antennten, så ikke helt bra ut nei..hehe:)

Jeg har noen 19" hartge felger på hånd som jeg lurer litt på, kunne også tenkt meg noen med svart senter:)

tråd til min foresten: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=6&t=144444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg er igang med å planlegge dinitrol på bilen, var innom på Ensjø for å få en god pris og høre litt her om dagen. Prøvde å bestille fra nettsiden ikveld, men man skal legge inn sin egen bil, og 1-serie finnes ikke i listen.....! :stupid: må vel ta en telefon, eller dra innom igjen...

Uansett, når jeg likevel var forbi GS-bildeler gikk jeg innom for å høre om det var noe nytt vedrørende m-tech pedaler jeg har bestilt før sommeren( :!: ), og det skal jeg si det var:

vy38xtl5osok7ak6eite.jpg

De hadde visst ligget der en ukes tid alt og ventet, uten at jeg har fått noe sms! Så monterte de på fredag, var grei skuring, og jeg ble meget fornøyd med resultatet, ikke minst sammenlignet med de originale fra bayern :stupid:

20f1c7cyuxxfrp7zujym.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du, jeg har bare skrudd av pisken og satt på en kort antenne, med samme gjenge, det er gjort på ett minutt. Jeg har med andre ord ikke haifinne.

Jeg har imidlertid sjekket hvordan haifinne monteres. Og ja, da må man løsne en bolt under festet for antennen, og denne er over taktrekket... Det betyr at man må løsne taktrekket nok til at man kommer til, visstnok en del plunder og heft. Skal være haifinne fra E91 som passer. Ellers finner du tutorial på babybmw.net. Jeg har en pdf jeg kan sende deg også evt :)

Hadde vært gøy å prøve å gjøre dette sammen evt., hvis du finner noen som har verktøy og kjennskap til interiør etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har bare skrudd av pisken og satt på en kort antenne, med samme gjenge, det er gjort på ett minutt. Jeg har med andre ord ikke haifinne.

Jeg har imidlertid sjekket hvordan haifinne monteres. Og ja, da må man løsne en bolt under festet for antennen, og denne er over taktrekket... Det betyr at man må løsne taktrekket nok til at man kommer til, visstnok en del plunder og heft. Skal være haifinne fra E91 som passer. Ellers finner du tutorial på babybmw.net. Jeg har en pdf jeg kan sende deg også evt :)

Hadde vært gøy å prøve å gjøre dette sammen evt., hvis du finner noen som har verktøy og kjennskap til interiør etc. :)

Jobber på lakkverksted i Skien, så er nok av opprettere som har løsnet og hatt ut taktrekk før så burde nok ikke bli noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Idag var det skikkelig høstrengjøring av biler med en kompis. Det ble MG nxt, intensive tar remover, paint renovator, super resin polish og extra gloss protection! Alt som vanlig for hånd. Så får vi se om det blir noe fast glass og bumper care imorgo...

Merker det trengs kursing på fiksing av lakk, er litt små riper rundt omkring det hadde vært artig å fikse. Synes ikke paint renovator har noen effekt?? Kanskje det er en som har peiling som kan holde meg i hånda til en liten ditæiling til våren? Med maskin og ordentlig puter, det hadde vært moro.

Beklager ubrukelige bilder, kanskje jeg får tatt noe bedre imorgen, hvis det ikke blir regn allikevel...

ya35nfu75rh1wpo5x7c2_thumb.jpgva13kqg706fznoix9vtk_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paint Renovator og SRP har lite slipende effekt, og mer rensende effekt. Dvs. at de heller legger seg i ripene og fyller igjen, og renser lakken klar for LSP (last-step/voks).

Maskinpolering løser enkelt ripene på denne bilen, og det er null problem å skaffe deg noe hjelp i Oslo. Sjekk ut detailersclub.no, og spørr etter detailere i oslo-området. Noen av de beste er blant annet fra Ås.

Et lite tips er å tenke på detaljene, f. eks. dekkfornyer, vinylfornyer, rensing og fornying av hjulbuer, nyrer etc. Det løfter inntrykket av bilen betraktelig!

Men dette er en flott 1-serie, med en utrolig fin farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, kommentarer og tips!! Detailersclub er en kjempefin side, har fått en del info derfra, til gode produkter etc. Har mye AG nå, så bruker opp litt av det, pluss at det er lite penger til nytt... Så våren kan bli spennende.

Godt tips mtp dekk, og nyrer. Bruker plastfornyer, og det hjelper veldig!

Ser forresten ut som din er blank herfra til evigheten, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

101008 var bilen på Dinitrol, nå er den godt forberedt for sørpete veier. Lukter 'godt' gjør det også :D Lukten slår mot meg fra garasjen hver morgen, hadde litt hodevondt og leamus på det ene øyet de første dagene, så tviler ikke på at det er skikkelige saker...

mxsl1xyfqq57jwg17lja_thumb.jpgmjkmwvblh1u5akoj469x_thumb.jpg

Samtidig har den fått nye Falken vinterdekk, kostet det grønne ut av lommeboka å skifte, men så vil den se bra ut også i vinter :mrgreen:

3ywd7u5xfl45egkojz5g_thumb.jpg

Et dårlig mobilbilde i fint høstlys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...