Gå til innhold

Sentrallås E36 - lys i coupe funker...


Etterlid
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt problemer med dårlig batteri, og etter at bilen hadde stått en stund uten strøm sluttet sentrallåsen og virke, just like that..

Sender er det ikke noe galt med, jeg kan skru lyset i kupeen av og på med nøkkelen, det er bare dørlåsene som er helt døde.

Når jeg bruker nøkkel så får jeg åpnet/låst førerdøren, uten noen reaksjon på den andre døren, tanklokket eller koffertlokket. Har ikke nukkelhull på passasjersiden, får derfor ikke åpnet den døra på noen måte...

Er det en koding som må til?

Hvor sitter mottaker?

Hva er "sentrallås" på tysk? (Lurte på om det kunne være sikringa til sentrallåssystemet, men finner den ikke).

Hva er "comfort releet" folk snakker om?

Noen som sitter på koblingsskjema??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for alle svar!

Til de som måtte lure så har jeg funnet feilen.

1 Røket sikring (det er vist tre sikringer som går på sentrallåsen) --> Enkelt, hadde vært enklere med kursoversikt på engelsk.

2 Kabelbrudd i overgang til koffertlokk, spørr om dere lurer på feilsøking.

Fant forøvrig kun ett relè inne i bilen, dette satt på venstre side i førerbrønn. Ingen relèer var montert på passasjerside.

Noen som aner hva det relèet kan være til? Det var merket med nummer 611...

Håper folk får fikset problemene sine, det er jo så sinnsykt irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har samme problem som du hadde. batteriet gikk helt tomt, byttet ut med et nytt batteri. Etter som jeg kan huske så har ikke sentrallåsen virket etter det. Dørlåsene her helt døde, kan låse dørene manuelt, men sentrallåsen til dørene, bensinlokk og bakluke funker ikke. Jeg har også instruksjonsboka på tysk. Har sett over sikringene på venstre side under panser, her ser allt helt og fint ut. kabel til bagasjerom ser også fin ut, den er armert med beskyttelse og virker ikke som den ligger i klemm siden jeg har en 318 compact e36 95 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...