Gå til innhold

Alpejohn's 530da Touring M-Tech 03


 Share

Anbefalte innlegg

@Saltkjelen Takk for det!
Jaa, fordelen er at ikke alle har det da, jeg går den veien de fleste andre ikke går.. 😆
Amrikanerene virker å bare ville ha euro lykter.. Men det er vel bare sånn det er, vi vil ha det dem har, og dem vil ha det vi har.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alpejohn skrev:

Fått oppgradert BM54 i england med kraftigere forsterker og linjeutganger, får no jævlig med støy i høytalerene med en gang signalkablen kobles på, uten noe i andre enden, litt usikker på hva jeg skal gjøre.. Har fått sånn ground loop adapter jeg skal prøve å se om det blir bedre. Håper det, for det var en kostbar affære!

Høyre kanal på min bm54 er defekt, koblet på en hi/lo converter for å få pre out. Kjører fram+bak på en 4kanals forsterker. Har NØYAKTIG samme problemet.. har prøvd alt utenom ground loop adapter, virker det så må jeg prøve. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fors skrev:

Høyre kanal på min bm54 er defekt, koblet på en hi/lo converter for å få pre out. Kjører fram+bak på en 4kanals forsterker. Har NØYAKTIG samme problemet.. har prøvd alt utenom ground loop adapter, virker det så må jeg prøve. 

 

Er den løsningen jeg bruker nå, til en blaupunkt PNP forsterker med ledningsnett osv. Har en svak pipelyd nå, men den får jeg vekk ved å justere ned gain, problemet da er jo at jeg ikke får spilt høyt nok.. 🙄

Så håper jeg får orden på de lavnivå utgangene så jeg får brukt de..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 3 years later...

@Ingvaldsen mente det var på tide med noen bilder her, men har ikke mye å vise til egentlig.. :-P

Etter jeg skulle fikse litt lakkrust  i slutten på juli 2021 så har den stått i garasjen. Viste seg selvsagt at det ikke var "litt lakkrust", men heller at hjulbuen var såpass rusta at det var ikke noe å lappe på. Og i mangel på skikkelig sted å holde til for å fikse dette så har den bare blitt stående i garasjen og jeg kjøpte meg en E87 som midlertidig vinterbil mens E39'en ble fiksa. Viste seg etter hvert at dette ble en større operasjon en først antatt og som nevnt mangel på sted å holde på så ble det vanskelig. Far min har utstyr for rustsveising og har gjort en del av det, men jeg selv har ikke vært borti det før. Menst jeg selv kappet bort litt for å se hvor ille det var så kjørte jeg den ut og inn av garasjen for å holde på.

På et tidspunkt fikk jeg en følelse av at jeg burde sjekke om den hadde nok kjølevann, i tanken så det noe merkelig ut, akkurat som det fløt noe i overflaten. Stakk fingeren nedi og der var det fult av OLJE.. Perfekt tenkte jeg, nå har toppakninga røket også. Viste seg å bare være pakninga mellom oljefilterhuset og blokka. Kanskje ikke så rart med 
416 000 km på nakken. Men den har ikke streifet tankene en gang og jeg var ikke klar over at dette kunne skje så den har aldri blitt byttet. Klok av skade. Har fått skylt ut mesteparten men der er jo selvsagt litt som kommer tilbake hele tiden, men jeg må nok belage meg på å skylle igjennom flere ganger når den kommer i drift igjen.


Etter hvert så bestemte jeg meg for at jeg var så glad i denne bilen at den skulle aldri se vinteren igjen og bli sommerbil for å bevare den mest mulig samt at jeg ved å ha 2 biler kan gjøre mer rep på denne ute å være avhengig å ha den i orden for daglig drift. Så da ble plutelig E87'en den nye daglige bilen. Og det er forsovidt en grei bil, liker den greit.
Den har Hifi 676 og har fått Match forsterker og ettermontert AHL facelift lykter med Morimoto prosjektorer + facelift led baklykter og takvinge. Har også bytta til professional radio med bluetooth HF og usb. Den krever selvsagt litt vedlikehold så nå er jeg i gang med utbytte av understell og diverse for å få den til en brukbar standard. Har selvsagt tatt helt av med ettermonteringer osv. Sånn det alltid gjør. 🙄 Men det er jo gøy også da! Og det var forfriskende med en ny bil etter å hatt samme bil siden januar 2010. :-) Men nok om den.

Planen fremmover er at en kompis som har skikkelig plass å holde på skal få sveise og ordne ut, forhåpentligvis slik at bilen kan få seg noen runder før vinteren! Savner virkelig den bilen, og ser virkelig frem til å få bruke den igjen!
Har flere prosjekter fremmover, bla. Så bli gøy å kunne ta seg god tid å fikse!

 


Her kommer noen bilder i rekkefølge, siste bildet jeg fant før den ble parkert først og så videre utover til sånn den står per dags dato. Lyktene står på bilen til foreldra mine da lyktene der var så dårlig og ga nesten ikke lys. :P 
 

IMG_20210605_032406.thumb.jpg.635f87c997618459e991689fb72658ca.jpg

 

IMG_20210911_141240.thumb.jpg.aa61541938717839b4eea2c272e42847.jpg

 

IMG_20210813_173736.thumb.jpg.c98d636889e363640d011a1b49931960.jpg

 

IMG_20210925_170300.thumb.jpg.6b54ba54d2aa4cf7dff3e23f3d7095de.jpg

 

IMG_20210925_173412.thumb.jpg.fa2de9f2cef87dd75489f26d058bc76b.jpg

 

 

Dette er vel etter jeg har skylt ut en del. Det flyter liksom opp mer når den står stille.
Så det vil nok være slik en stund, og slanger osv bør nok byttes etter hvert også.

IMG_0285.thumb.jpg.119eafe2757e6832ab14443d0cd0f90f.jpg

 


Sånn står den per dags dato. Starter fortsatt lett som bare det, men den har jaget ganske mye på tomgang inn i mellom. Kan gledelig melde at selv over lengre tid så er det ikke mye den synker ned bak (på lufta), så der er ikke store lekkasjene. :-)

IMG_1151.thumb.jpg.84e4a6255723052a23c2df4e5b491a94.jpg

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...