Gå til innhold

Alpejohn's 530da Touring M-Tech 03


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, takk for bilder :)

Dobbel rute? Hva er det,Hvordan ser du det, og har jeg det? :?

Ser at det er veldig svart på bakerste siderute, kontra blankere på bakdør og forrdør? :)

Doble ruter har man i sidedørene, det er altså dobbelt glass i ruta.

For å få mindre støy i kupeen.

Som du ser på bildet, så er det altså blankere (pga. gjenskinn) i de rutene som er doble..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for bilder :)

Dobbel rute? Hva er det,Hvordan ser du det, og har jeg det? :?

Ser at det er veldig svart på bakerste siderute, kontra blankere på bakdør og forrdør? :)

Doble ruter har man i sidedørene, det er altså dobbelt glass i ruta.

For å få mindre støy i kupeen.

Som du ser på bildet, så er det altså blankere (pga. gjenskinn) i de rutene som er doble..

Akkurat, men så finst det enda tykkere ruter, som er doble med gass imellom, har jeg sett, double glazing heter det vel, for ekstra lyddemping..

Så egentlig er det bare og skippe toning for syns skyld? :-/

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15496d1140929272-double-glazed-windows-e39-dsc_1319-large-.jpg

Det er dette du/jeg som er double glazing. Neste "steg" i delekatalogen er panserglass;)

Ser det på bildene dine at du har litt speilskinn i dørene. Og det blir som du ser jævlig synlig med toning.. Men har prata med han som tok mine ruter, kosta forøvrig ikke mer enn 2500kr:p, og han mente han skulle klare å finne film til bakrutene som matcher.

Kjør ned vindu ditt så ser du. Litt over 1cm tykt;)

Hos Bmw/GS så koster disse ca 4500kr PER dør kontra ca 1500kr for vanlige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15496d1140929272-double-glazed-windows-e39-dsc_1319-large-.jpg

Det er dette du/jeg som er double glazing. Neste "steg" i delekatalogen er panserglass;)

Ser det på bildene dine at du har litt speilskinn i dørene. Og det blir som du ser jævlig synlig med toning.. Men har prata med han som tok mine ruter, kosta forøvrig ikke mer enn 2500kr:p, og han mente han skulle klare å finne film til bakrutene som matcher.

Kjør ned vindu ditt så ser du. Litt over 1cm tykt;)

Hos Bmw/GS så koster disse ca 4500kr PER dør kontra ca 1500kr for vanlige:)

Jeg har den tynne sorten på bildet der :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... rektig. Så så veldig ut som du hadde de andre når jeg så på bildene dine. Så litt mer gjenskinn i dørene. Men da beklager jeg, og da er det bare å tone i vei. Men for all del ta alle rutene. Hvis ikke ser det bare teit ut..

Ta den lyse på alt sammen. Blir knall da:)

Moro at jeg har noe utstyr på min som du ikke har da :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... rektig. Så så veldig ut som du hadde de andre når jeg så på bildene dine. Så litt mer gjenskinn i dørene. Men da beklager jeg, og da er det bare å tone i vei. Men for all del ta alle rutene. Hvis ikke ser det bare teit ut..

Ta den lyse på alt sammen. Blir knall da:)

Moro at jeg har noe utstyr på min som du ikke har da :P hehehe

Hehe!

Vurderer og droppe det, da jeg nettopp har fikset fukt sperra i begge bakdørene, og da må jeg rive av alt igjen osv osv :lol: Og det frister ikke så VELDIG!

Har faktisk tenkt på og sjekke om det er mulig å ettermontere disse rutene 8) Syns du bilen din er mye stillere inni i forhold til andre E39'er? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke ut vinduene for å tone de. Lenge siden man slutta med det;)

Iforhold til svogers 540 var det forskjell. Nå er det jo bare dørene som har tykke ruter, så blir jo litt halvveis..

Men er såvidt jeg veit bare å bytte til de. Må skifte den lista som ligger oppå dørtrekket bare..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke ut vinduene for å tone de. Lenge siden man slutta med det;)

Iforhold til svogers 540 var det forskjell. Nå er det jo bare dørene som har tykke ruter, så blir jo litt halvveis..

Men er såvidt jeg veit bare å bytte til de. Må skifte den lista som ligger oppå dørtrekket bare..:)

Må bytte lista rundt hele døra, den har annet delenummer i forhold til med standard ruter. Og det blir for dyrt, fant et sett i tyskland med ruter, 4500 + moms og frakt, hver list i døra koster 500 stk, fant ingen brukt i farta, og om man må ha list også, tipper jeg man fort bikker 7500-8000 totalt. Og det er ikke vert det. Har mange andre mer spennende ting jeg heller ville kjøpt da :lol:

Synst dem sa på riis bilglass at dem måtte ta ut ruta i døra jeg, for jeg tilbydde meg og ta av dørtrekk og alt det der for at det skulle bli mindre arbeid og billigere for dem :? hmm.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt e-Light modul! Blir spennende og se hvordan dette funker! :)

det har jeg lyst på også. Så det blir spennende ja:)

Tok du den med alt eller?

Nei,

Jeg konkluderte med at jeg ikke hadde bruk for noe av det. At speila legger seg inn kunne vært tøft, men tror ikke det hadde vært noe jeg hadde brukt. bending light, altså grøftelys som tender den veien man svinger, jeg har xenonlys, så hadde ikke funket så bra, slukket før det begynte å lyse skikkelog osv. låsing og opplåsing, det kan bilen gjøre fra fabrikk, men den låser ikke opp. dette er bare irriterende.. follow me home light har jeg fra før, og er ikke interisert i at det skal komme på hver gang jeg stopper bilen og det er mørkt ute.. osv.

Så ble den billigeste, kun for og styre lysa med lys sensoren. Da de funker dårlig til Norsk lov i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt e-Light modul! Blir spennende og se hvordan dette funker! :)

det har jeg lyst på også. Så det blir spennende ja:)

Tok du den med alt eller?

Nei,

Jeg konkluderte med at jeg ikke hadde bruk for noe av det. At speila legger seg inn kunne vært tøft, men tror ikke det hadde vært noe jeg hadde brukt. bending light, altså grøftelys som tender den veien man svinger, jeg har xenonlys, så hadde ikke funket så bra, slukket før det begynte å lyse skikkelog osv. låsing og opplåsing, det kan bilen gjøre fra fabrikk, men den låser ikke opp. dette er bare irriterende.. follow me home light har jeg fra før, og er ikke interisert i at det skal komme på hver gang jeg stopper bilen og det er mørkt ute.. osv.

Så ble den billigeste, kun for og styre lysa med lys sensoren. Da de funker dårlig til Norsk lov i utgangspunktet :)

skjønner skjønne:) moro å se hvordan den funker da hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...