Gå til innhold

bmw`n koker på tomgang..... humf


tittigulle
 Share

Anbefalte innlegg

har endelig fått tak i girkasse,satt i den,sleit litt med lufting av clutchen og etter å ha stått nesten et år,er bmw`n klar for å strekke på beina(trodde jeg :cry: ).. den startet lett,men tomgangen ble ganske høy etterhvert og den ville ikke roe seg....bilen stod og gikk i ca 15-20 min mens jeg prøvde å finne ut hvorfor turtallet ikke ville gå ned litt...

syntes litt synd på bmw`n der den hørtes ut som han skulle ut og fly så jeg stoppet den.. og kjente litt på slanger og sånt... jeg syntes det var mye trykk i den ene slangen til radiatoren så jeg skrudde av lokket for å sjekke vannet og det bare fosset..

termostaten ble byttet for ca et år siden.....

det er en bmw 525,1990 mod..E34

er det noen som har noen forslag? [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du luftet kjøle systemet?? Er det varme i varmeaparatet?

Sett bilen i en slak oppoverbakke, med fronten opp. åpne lufte skruen men motor sviver på ca 2000 RPM. varmen på varmeaparatet må stå på full varme.

Vis den fortsatt blir varm så er nok viskose koblingen i radiator viften dårlig (den skal være seig å vri).

Tomgangen kan være falsk luft, spray med startgass rundt alle vakumslanger. Vis den ruser seg så er det falsk luft.

Lykke til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale å bytte vannpumpe og termostat om den har stått ei stund. greit uansett å vite at dette er nytt. hiv på ny kjøleveske og luft i vei. kjedelig å ta knekken på toppen iaff...

bra driv i vifta når den blåser varm luft igjennom radiatoren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...