Gå til innhold

Skal si folk satser!


painkiller
 Share

Anbefalte innlegg

De fleste som har kjørt litt spenstige biler har vel sikkert prøvd å dra ut 3. gearet? På mange biler har man da passert 150-160. Etter man har gjort det en del ganger, så kan det jo være fristende å prøve 4. gearet når man er helt alene på veien og det er oversiktlig og bra forhold, og da tar det ikke veldig lang tid før man er oppi 200. Sier ikke at jeg gjør det, men at i Norge har nesten en følelse av at 200 er noe så sinnsykt fort. Ja, det er fort, man beveger seg nesten 60 meter i sekundet og jeg vet at man er livsfarlig med alle de kreftene som er i fart. Men flere av veiene i Tyskland som er fri fart er ikke noe bedre enn de beste veiene i Norge. Og de aller fleste ligger i ca. 130-140 som en vanlig hastighet. I venstre felt er det ganske ofte folk kommer i omtrent 170-180, men det er veldig sjeldent at folk kommer i hastigheter langt over 180, fordi man da har et objektivt ansvar og det ofte blir skylddeling ved ulykker. Men om man ligger i 170-180 en stund, så føles ikke 200 noe spesielt fort. Er mange jeg vet om som nesten aldri kjører på motorvei, bare by og ringvei. De synes jo det er fort å kjøre i 100 km/t.

Men at det er dumt og uforsvarlig å kjøre i 200 km/t i 80-sonen er jeg enig i, selv om det (sikkert) er gøy.

Burde også vært høyere hastigheter på motorveier/ringvei om kveldene. Merker det når jeg kjører alene på ringveien om kvelden og sånn. Vanskelig å holde 80 da liksom. Og finnes ikke uforsvarlig om det hadde vært 100 der om kvelden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd å kjøre i over 200 km/t nei, og ikke noe stort behov for det heller. Om jeg gjør det, så skjer det nok i utlandet.

Høyere fartsgrenser hadde vært greit på noen veier i Norge, men 200 km/t grense hadde ikke vært forsvarlig på veier med kun 4 felt. Hadde blitt veldig stor hastighetsforskjell mellom feltene.

Spesielt om natten kunne en noe høyere motorveifartsgrense kanskje vært greit, altså at skiltene endres etter tid på døgnet.

Med tanke på at vi har 2 km motorvei i Norge, så tror jeg ikke det har så mye å si for hvor for man kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd å kjøre i over 200 km/t nei, og ikke noe stort behov for det heller. Om jeg gjør det, så skjer det nok i utlandet.

Høyere fartsgrenser hadde vært greit på noen veier i Norge, men 200 km/t grense hadde ikke vært forsvarlig på veier med kun 4 felt. Hadde blitt veldig stor hastighetsforskjell mellom feltene.

Spesielt om natten kunne en noe høyere motorveifartsgrense kanskje vært greit, altså at skiltene endres etter tid på døgnet.

Med tanke på at vi har 2 km motorvei i Norge, så tror jeg ikke det har så mye å si for hvor for man kommer hjem.

http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_motorveier

Bitteliten differanse på 2 og 350 km, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det positive her må være at han har valgt å gjøre det på vei med egnet underlag / 100 sone. Ikke uvanlig at det ligger folk i 140-150km/t i 100 sona, så at noen strekker det enda litt til er ikke rart. Er nok mange av disse tilfellene der ute.

Hvis alle hadde fulgt med kunne man fint hatt 200 i 100 sone, men dessverre er det å følge med en folkesjukdom når det gjelder nordmenn i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...