Gå til innhold

Noen vasker bilen litt bedre enn andre


Tom K
 Share

Anbefalte innlegg

Altfor ekstremt spør du meg!

Greit hvis man skal ha bil på utstilling etc, og moro å se hva man faktisk kan få til innen bilpleie, men sånn til vanlig ser jeg ikke vitsen med slik "overdreven" pleie, den blir jo "møkkete" så fort bilen er ute av garasjen.

Men bilen var jo sprek da, til å være en Opel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor ekstremt spør du meg!

Greit hvis man skal ha bil på utstilling etc, og moro å se hva man faktisk kan få til innen bilpleie, men sånn til vanlig ser jeg ikke vitsen med slik "overdreven" pleie, den blir jo "møkkete" så fort bilen er ute av garasjen.

Men bilen var jo sprek da, til å være en Opel! ;)

Bilen min blir ikke møkkete så fort den er ute av garasjen?

Hvis du har en korrigert lakk med en god voks på toppen ( SV Shield, SV Concorso osv.) tar det en god del lenger tid før bilen blir like skitten som før.

Dessuten er det en drøm å vaske, og bilen er en drøm å se på.

Hvorfor skal man ikke ta vare på den nest største investeringen man har etter hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt noe av det der jeg også! Jeg er ekstermt pirkete når det kommer til bil, samma gjelder båten også i grunn! Jeg har en sånn fetisj om at bilen skal se så ny ut som mulig, gjerne som den nettom kom fra forhandleren så jeg drar bilvaskinga ganske langt til tider jeg også :wink: Har en kammerat som er proffesjonell bilpleier så han tar bilen min noen ganger i året han også, i tillegg til min egen vasking! Tror nok nummerto bilen vi nettopp solgte var en av Norges mest strøkene 93 Audi 100 for å si det sånn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min blir ikke møkkete så fort den er ute av garasjen?

Hvis du har en korrigert lakk med en god voks på toppen ( SV Shield, SV Concorso osv.) tar det en god del lenger tid før bilen blir like skitten som før.

Dessuten er det en drøm å vaske, og bilen er en drøm å se på.

Hvorfor skal man ikke ta vare på den nest største investeringen man har etter hus?

+1 :)

Jeg gikk over bilen min med Swissvax Cleaner fluid og Swissvax Concorso i sommer, og merket etterpå at bilen ikke blir like fort skitten og at det er mye enklere og vaske den :applause: Helt sinnsyk blankt ble det også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor ekstremt spør du meg!

Greit hvis man skal ha bil på utstilling etc, og moro å se hva man faktisk kan få til innen bilpleie, men sånn til vanlig ser jeg ikke vitsen med slik "overdreven" pleie, den blir jo "møkkete" så fort bilen er ute av garasjen.

Men bilen var jo sprek da, til å være en Opel! ;)

Bilen min blir ikke møkkete så fort den er ute av garasjen?

Hvis du har en korrigert lakk med en god voks på toppen ( SV Shield, SV Concorso osv.) tar det en god del lenger tid før bilen blir like skitten som før.

Dessuten er det en drøm å vaske, og bilen er en drøm å se på.

Hvorfor skal man ikke ta vare på den nest største investeringen man har etter hus?

Så bilen er fortsatt like ren og pen etter en kjøretur? (jeg mente ikke bokstavelig talt bare ut av garasjen) 8)

Selvfølgelig får man et mer langvarig resultat etter en grundig bilpleie-behandling, men før eller senere blir bilen møkkete! Hvertfall hvis det er en bruksbil. Derfor ser jeg ikke vitsen med slik ekstrem pleie til vanlig!

Men ja, det er artig å holde bilen ren og pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del vokser har non-stick effekt. Dvs. at lakken har vanskeligere å ta til seg støvpartikler som legger seg på lakken. Dessuten vil det kun ligge overflødig oppå voksen, og vil gå bort ved avspyling/lett vask.

Man tar ikke en full korrigering hver uke nei, langt derifra. Det holder som regel med en full korrigering ved kjøp av bilen, deretter vedlikehold med lett polering og påfyll av voks rundt 5-6 ganger i året avhengig av type voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok slike folk i norge også. denne her bør dere ta en titt på http://www.detailersclub.no/forum/topic ... m3-04-mod/

De to gutta der er riiiiiiimelig rå! De har et par andre tråder som er verdt å ta en titt på. Ferrari 355 og Gallardo cab.

jepp sett alle trådene dems. har også sett ett par av bilene han har tatt live faktisk. er ikke noe dårligere da heller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...