Gå til innhold

Rygget på av trailer


316
 Share

Anbefalte innlegg

Denne kunne ha rygga over nippon vogna uten at turtallet hadde rørt seg.

Ser på svarene her at ikke mange har kjørt stor bil før,men synes trailere bare er i veien når dere kaster dere inn 2 meter foran og bremser . :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Firmabil, forståelig uhell (minus hjelpemann som satt inne i hytta) og sannsynligvis et ryddig skadeoppgjør da denne saken er nokså klar. Skjønner ikke helt hva denne tråden prøver å få frem,jeg.

Dessuten var det en toyota hiace som fikk seg en trøkk, mister ingen nattesøvn av det jeg,de blir lett solgt som grønnsakshandler-biler etter dere er ferdige med å bruke dem uansett.

Dropp å prøve å dramatisere at "tenk om kvinner eller barn var bak der", det blir uansett for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter ville vel bare dele hendelsen med oss, også er det noen som synes en slik hendelse nær nest kan forsvares, eller prøver og forsvare slike hendelser.

Må vel nesten ha erfaring fra tungtransport for og komme såpass skarpt frem i dagslyset på kveldstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg fyrer litt oppunder jeg og,vettu ;) Det var den "won't somebody think of the children"-kommentaren jeg ville pirke litt borti :D

Godt det ikke var personskade,sløvt at hjelpemannen satt inni hytta (han burde fått en advarsel, sjefen hans,sjåføren burde fått en skriftlig advarsel) og ja,skjønner deg 316,at du ville lufte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje påbudt med hjelpemann på tunge kjøretøy ved rygging.

jeg driver og tar lastebil lappen nå. og det er rett som du sier at hjelpemann ikke er påbudt når man rygger lastebil. men har men en mann med i lastebilen så sier loven at sjåføren skal be han gå ut og se.

og jeg kan godt skjønne han ikke merket han traff noe. lastebiler kan veie 40 ton +. og da er det ikke sikkert man merker en liten bil i så lav fart. kan føles som om et hjul treffer en grop i bakken bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener alle som kjører opp til klasse B, burde ha ett par obligatoriske timer som passasjer i lastebil/vogntog, for å se hvilke utfordringer disse har i trafikken.

Dette er jo en hendelse som skjer daglig, både med stor og liten bil, og det er ingenting og hverken anmelde, eller lage en stor sak av.

Jeg flytta engang en Opel Zafira, 3-4 meter, med en Volvo fl220 15 tonner. Merka ikke at det butta imot, og jeg reagerte ikke før en kollega kom springende til og stoppet meg. Dette er en liten lastebil, til opplysning.

Opeln hadde parkert rett bak meg, så den var umulig å se i speilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off topic

en kompis som kjører lastebil opplevde at en bil toucha fremre høyre hjørnet på lastebilen i trafikk på motorvei, bilen som toucha la seg da på tverra foran lastebilen og han dytta bilen ett lite stykke før han fant ut at den lå der. var en liten bil som skulle legge seg inn foran lastebilen ut fra ett sånn påkjøringsfelt. blindsoner og moment gjorde det vel vanskelig å oppdage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao så vil du anmelde alle som rygger med personbil og kolliderer også da eller?!?

Ja, hvorfor ikke? Bare dumt at man egentlig må vente til det smeller.

Mange bilførere kjører så i svime og opptatt av helt andre ting når de skal rygge, at jeg skvetter bare jeg ser et ryggelys. :wae:

Det som imponerer meg mest var det en kompis fortalte meg. Han var nedi byen med tipp bilen med henger og ble stående i et fotgjenger felt pga trafikk. Da begynte folk å gå mellom bil og henger for å komme over veien. :applause: En ting er å være kort tenkt å parkere bak en lastebil, en annen ting er å være så dum at du går mellom henger og bil på noe som faktiskt har motoren i gang.

I følge kompisen så var dette noe som skjedde titt og ofte :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao så vil du anmelde alle som rygger med personbil og kolliderer også da eller?!?

Ja, hvorfor ikke? Bare dumt at man egentlig må vente til det smeller.

Mange bilførere kjører så i svime og opptatt av helt andre ting når de skal rygge, at jeg skvetter bare jeg ser et ryggelys. :wae:

Det som imponerer meg mest var det en kompis fortalte meg. Han var nedi byen med tipp bilen med henger og ble stående i et fotgjenger felt pga trafikk. Da begynte folk å gå mellom bil og henger for å komme over veien. :applause: En ting er å være kort tenkt å parkere bak en lastebil, en annen ting er å være så dum at du går mellom henger og bil på noe som faktiskt har motoren i gang.

I følge kompisen så var dette noe som skjedde titt og ofte :shock:

I noen tilfeller må man bare akseptere "survival of the fittest".. :roll:

Han som rygget har selvfølgelig absolutt gjort en feil her, og burde jaget hjelpemannen ut, men samtidig bør han ha lært dette til neste gang uten at noen anmelder han. Ene bilen vår ble pårygget i sommer av en med bilhenger mens jeg stod litt bortenfor. Traff med bakre venstre hjørnet på hengeren. Min tanke var mer da at slike mindre uhell skjer, og så lenge han la seg flat og innrømmet feilen med en gang, så var ikke akkurat anmeldelse et alternativ for min del.

Om jeg beveger meg til fots eller kjører bil i trafikken så passer jeg alltid på hva andre gjør, og hjelper til med å unngå ulykker, selv om det ikke ville være min feil. Man skal selvfølgelig gjøre det man kan for å unngå å forårsake farlige situasjoner eller ulykker, men husk at det gjelder alle parter!

Ang. hvor mye man merker med en lastebil, så kan jeg forestille meg at det er særdeles lite, da jeg utallige ganger har sett min morfar bøye hele den ene siloen (bygget av tre) en opp mot en halvmeter med en relativt liten traktor med full Vossakasse, og ryggende i lavgir, uten å merke noe pga. solen midt imot og gress på rutene. Var stortsett ropingen min som stoppet han, og ikke motstanden. Fort gjort, men da stod ihvertfall jeg der og passet på at ingen kom i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sluttet jeg i den bransjen siden det aldri var fri og få.. men turnerer en å annen helgetur for og holde rattet vedlike..

Her syns jeg du gjorde en fornuftig beslutning. Jeg fikk selv et knippe forespørseler om å bli sjåfør for flere av de lokale transportfirmaene her, men etter flere rundt med meg selv takket jeg nei til alle sammen. Og det jeg glad for i dag også.

Lastebilsjåfør må være noe av det mest utakknemlig jobbene ute på veiene, kjøre på kjerreveier med en horde av idioter rundt seg som ikke forstår hvordan det er å håndere en asmatisk snegle på 40 tonn, som bremser like bra som en trønder som har fått i seg 5. koppen med HB.

Det juridiske ansvaret for en lastebilsjåfør er hva som skremmer meg mest. Det er veldig få som har ryggekamera (skandale), og er ansvarlig uansett om en dopa jogger med øretelefoner skulle stille seg å tøye ut bak bilen når du rygger, og akkurat har sjekket at det var klart. Å _alltid_ ha vikeplikt da man rygger er en galskap-regel. Har man gjort de nødvendige forsikringer om at det er klart burde man ikke lastes for å påføre skade eller drepe noen.

Dumt de ikke tørr å si nei alle som en, på de vilkårene de har. Spesielt når de får nye (svært urimelige) regler tredd ned over hode. For ikke å snakke om dieselavgifter,piggdekkavgift, you name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært noen små barn bak den lastebilen der!!! :shock: Sånne uoppmerksome idioter irriterer meg noe jævlig, tenk om barn eller annet hadde oppholdt seg bak den lastebilen når den begynte å rygge! Eller om det sto en bil med små barn i der som Hiacen sto :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært noen små barn bak den lastebilen der!!! :shock: Sånne uoppmerksome idioter irriterer meg noe jævlig, tenk om barn eller annet hadde oppholdt seg bak den lastebilen når den begynte å rygge! Eller om det sto en bil med små barn i der som Hiacen sto :shock:

ulykker kan skje uansett hvor forsiktig en lastebilsjåfør er.. så der er jeg sterkt uenig, men er rart han ikke sjekket at det ikke var noen bak seg egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...