Gå til innhold

Rygget på av trailer


316
 Share

Anbefalte innlegg

Anmeld idioten for å rygge uten sikker sikt!!

Ellers er det jo planke kjøring resten av saken.

Ehh prøv å rygg en maskin på 15-20meter du!

Og ved lavt gir så har du ikke sjangs til å merke at du flytter på en liten Hiace med en lastebil :)

Menneskelig å feile, derfor bør du være varsom da det er lastebil på fære. Er store gods, og sikten er minimal :)

Men får igjen på forsikring det der :) Men å gå ut kalle ham en idiot osv blir dumt da man ikke har kjørt stort kjøretøy selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skulle vært noen små barn bak den lastebilen der!!! :shock: Sånne uoppmerksome idioter irriterer meg noe jævlig, tenk om barn eller annet hadde oppholdt seg bak den lastebilen når den begynte å rygge! Eller om det sto en bil med små barn i der som Hiacen sto :shock:

Det at en trailer er tung og lang er i hvertfall ingen unnskyldning for å være uforsiktig. Burde heller føre til at man er mer forsiktig, strengt talt? Han kjørte forbi bilen før han begynte å rygge, så det er litt godt gjort å rygge rett i den etterpå... Men men :P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld idioten for å rygge uten sikker sikt!!

Ellers er det jo planke kjøring resten av saken.

Ehh prøv å rygg en maskin på 15-20meter du!

Og ved lavt gir så har du ikke sjangs til å merke at du flytter på en liten Hiace med en lastebil :)

Menneskelig å feile, derfor bør du være varsom da det er lastebil på fære. Er store gods, og sikten er minimal :)

Men får igjen på forsikring det der :) Men å gå ut kalle ham en idiot osv blir dumt da man ikke har kjørt stort kjøretøy selv:)

Har kjørt større og tyngre maskiner enn det der, men ikke dag ut og dag inn i en manns alder. Men nok til at jeg tør påstå hva opplegget dreier seg om.

Drite seg ut med slike doninger og andre kjøretøy på denne måten er egentlig helt på trynet dumt, og toppen av latskap spør du meg.

Rygge i blinde er for meg ikke noe jeg velger og gjøre uansett hvilket kjøretøy/maskin jeg skal operere, men for all del. Føy deg inn i rekken av stolte forsvarere av ulykker av denne art.

Det er jo nesten greit og kjøre i fylla også, bare du ikke er for full liksom.

Nei.. Her bør det være nulltoleranse for tabber, og burde være fult mulig og nesten få det til også dersom man ser bort fra at det kan komme en luring med f.eks en bil rett bak i de 4 sekundene det tok deg og komme på plass i førersetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje stor mulighet at sjåføren så bilen,men ikke la merke til at du hadde luka oppe å trodde han hadde litt å gå på..å ikke merket noe før det var forskjent.Grunnen til at hjelpe mannen ikke hoppet ut var vel for at han ikke skulle rygge så langt bakover å siden han kanskje ikke så at luka var oppe så ville det ikke stå noen der heller.

Litt fjernt at ikke hjelpemannen ikke kunne hoppe ut å sjekke,så hadde ikke dette skjedd.Der er jeg helt enig hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som imponerer meg mest var det en kompis fortalte meg. Han var nedi byen med tipp bilen med henger og ble stående i et fotgjenger felt pga trafikk. Da begynte folk å gå mellom bil og henger for å komme over veien. :applause: En ting er å være kort tenkt å parkere bak en lastebil, en annen ting er å være så dum at du går mellom henger og bil på noe som faktiskt har motoren i gang.

I følge kompisen så var dette noe som skjedde titt og ofte :shock:

hørte om en lignende episode på kjøreskolen jeg også. en i vogntog stoppet i fotgjenger feldt på rødt. en eldre dame tenkte ho ikke ville rekke rundt hele bilen før den fikk grønt og bestemmte seg for å bare sprette over draget på hengeren. det ble grønnt lys og dama hadde ikke annet å gjøre enn å holde seg fast på dreget så godt som mulig.

folk så hva som skjedde og ringte politi. 10 min senere blir lastebilen stoppet på en motorvei og sjåføren lurer på hva i svarte han hadde gjort. og da fikk han vite det satt en dust på draget og holdt seg fast for hared livet.

lastebiler er jævlig uoversiktlig selv om de er store og folk tror utsikten er bra oppe i høyden.

på skolen ble alle på grunnkurset bedt å sette seg i scaniaen. sette seg godt tilbake i sete som om man var sliten og hadde kjørt i mange timer. jeg var førstemann og satte meg i denne lastebilen.

n6vv8crgbm0ifody5j35.jpg

også spørte læreren om jeg så volvoen. jeg så ingen volvo. så ba han meg å komme ut. da stod det en volvo V70 stw foran lastebilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe den prisen må være ren c klasse.. hiv på en henger så tipper jeg vi fort snakker 100 ;)

Uansett.. her burde han sidetrynet vært ute av bilen og titta hva som var bak.. Rygging er ofte kjedeli med så store biler.. du sitter helt fremme og skal se helt bak med hjelp av 2 små speiler.. Ikke alltid det er så lett.. Men hold hodet kaldt og ta det med ro så går det fint..

Var i norges finalen på presisjons kjøring for et par år siden.. der var det temmeli morro.. Mye artige ryggekonkuranser.. :) 10 beste i norge av 450 personer.. var greit fornøyd da!

Og jeg har selv som sagt rygget på ting..

Kryss er å en annen skummel ting med tungbil.. trenger mye plass og dumt om noen smetter ut på siden av deg der du ikke ser de for så at du kjører og legger over.. sett en god del ulykker på dette også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det faktisk krav om at man må ta noe som heter "Yrkessjåførutdanning Godstransport" som innebærer 140t teorikurs, dersom man skal bruke sertifikatene C1/C1E/C/CE i næringssammenheng. Jeg går vel utifra at vedkommende som først og fremst tar C/CE skal bruke dette sertifikatet i jobbsammenheng (noe annet ville vært rart) og da snakker vi om følgende priser; Førerkort C (39.510,-), Yrkessjåførutd. godstransport (33.760,-) og utvidelse av førerkort C til CE (25.870,-), som gir en totalsum på 99.140,- eks. gebyrer til Statens vegvesen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye mulig, men jeg ser ikke helt poenget med å ta C/CE sertifikat dersom man ikke skal benytte det i jobbsammenheng. Jeg antar at dersom lastebilen skal benyttes innenfor industrirørlegger (går ikke utifra at du skal benytte en til og fra Rema1000 for å kjøpe melk), så defineres det som arbeid og yrkessjåførutdanning for godstranssport blir dermed pålagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...