Gå til innhold

bilen min går ikke som den skal, hjelp! (e46 320D)


Efen
 Share

Anbefalte innlegg

du har jo ikke sjekket alt jeg har foreslått.. dette er ikke den første tråden din hvor du spør om problemer med denne bilen. hadde du feilsøkt som jeg har foreslått så hadde du funnet feilen.

såvidt jeg har skjønt det har du ikke lest av maf, som jeg har sagt før at du skal. og du har ingen egr sensor, så det ligger ingen feil der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg tror motorstyringen på din som er før commonrail senser problemer med egr ved at lmm måler feil luftmasse i forhold til hva som er forventet. På commonrail fra 03 er det lambda sensor som i tillegg kan sense dette.

Er egr lukket når den skulle vært åpen måles for høy luftmasse og vice versa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet. når trykket faller så faller forbruket og. men så tar den i igjen og det samme skjer igjen. problemet i mitt tillfelle tror jeg at er turboen som er treg med og reggulere. har hørt mange si at dette er et problem på m47. jeg skrudde av innsuget og fjernet 1 cm med sot i hele innsuget. det hjelp en del på kreftene :-) hvordan rengjorde du kat? :-) har lyst til og prøve dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

hei, fant ut av problemet på bilen min. Dert var Luft mengemåleren min, men fant ikke ut av det på vanlig diagnose test, dem måtte måle verdiene på luft mengemåleren min får å finne ut at det faktisk var den det var noe feil med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...