Gå til innhold

Er BMWCCN bare tull?


Reintz
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble jo tatt alvorlig på siste årsmøte. Problemet er at folkene som ble satt ned til dette har feiga ut uten gitt beskjed om dette til hovedstyre, har jeg sjønt dette riktig. Tror det rette blir vel da å ha et ekstra ordinært årsmøte og at det stiller opp nok folk til å få stemt over en ordning som er mest akseptabelt for møte.

He-he: Organisasjonsliv i Norge i et nøtteskall. Når ting skal avgjøres av komitéer og ikke én person som setter seg ned og bestemmer seg for å gjøre noe selv, er ting nødt til å ta litt mer tid. Men siden forumene kommer til å bli litt forskjellige, vil de appellere til forskjellige typer BMW-entusiaster. Dessuten virker det som om mange i BMWCCN innser at dette er noe det er på tide å få på plass, så dette tror jeg kommer til å bli bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det der med forumet var vel noen som ikke hadde hatt kompetanse som hadde satt igang et trøskeverk av et makkverk for nytt forum, og klubben hadde brukt mange kroner forjeves (dette var for noen år tilbake, under forrige president) Det ble nedsatt ny gruppe under Henriks tid nå i år som skulle ha gjennomgang på Rudskogen... ettersom jeg forstår skal det snart innkalles til ekstraordinær generalforsamling ifrb med dette, siden det har dratt ut i tid, men (nå?) øyeblikkelig er i land.

Hørt ryker om jule/nyttårstider, men spørs som alltid - hvilket år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den klubben der tar en skikkelig helomvending snart. Var akkurat samme problemene da jeg var medlem, og det virker ikke som de blir noe flinkere. Er nok det samma med den klubben der som med mange andre..Så lenge pengene ruller inn så gir de F... Største useriøse drittklubben jeg har vert borti det der. Vert slik i flere år, og kommer nok altid til å være slik desverre. Skulle vert kasta på trynet ut av klubben de som styrer "showet" der, og fått inn noen andre som faktisk gidder å engasjere seg. De ødelegger jo en del for de som faktisk ER seriøse i klubben. Men jeg å MANGE av kompisene mine som har/har hatt BMW kommer aldri til å bli medlem igjen ihvertfall. For mange useriøse opplevelser. Ikke bare med medlemskap, men med treff, eventer etc.

Så lykke til dere som faktisk er intressert i den klubben, og har tenkt å være aktive medlemmer, Får håpe dere får bedre opplevelser enn meg/oss ;)

Så får å svare på topic: JA! BMW CCN ER bare tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er vel medlemsregisteret en av de få tingene som det faktisk betales av klubbkassa for å vedlikeholde, og jeg er enig i at dette til tider går håpløst tregt. Har meldt flytting nå, så får jeg bare å vente og se hvor neste klubblad dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1njmjyew]Faktisk er vel medlemsregisteret en av de få tingene som det faktisk betales av klubbkassa for å vedlikeholde, og jeg er enig i at dette til tider går håpløst tregt. Har meldt flytting nå, så får jeg bare å vente og se hvor neste klubblad dukker opp.

Må man melde flytting til klubben? eller går dette på flkeregisteret? Jeg flyttet for over 9 måneder siden, rett etter det meldte jeg meg inn. Da fikk jeg bladet til den addressen jeg sto registrert på i folkeregisteret, ikke den jeg skrev i innmeldingskjemaet. Nå har jeg endret addresse i folkeregisteret, men kommer fortsatt til den addressen som jeg hadde i folkeregisteret før jeg flyttet...

Den registrerings e-mailen er det ikke noe vits å prøve å komme frem på, prøvde regelmessig i 2 måneder når jeg meldte meg inn, og har enda ikke fått noe svar :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de opererer med egne lister, men det kan jo godt tenkes de sjekkes mot folkeregisteret. Har aldri fått svar fra registrer-mailen jeg heller, men ting skjer "i bakgrunnen". Jeg kunne gjerne tenkt med en tilbakemelding når mailen er behandlet jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den klubben der tar en skikkelig helomvending snart. Var akkurat samme problemene da jeg var medlem, og det virker ikke som de blir noe flinkere. Er nok det samma med den klubben der som med mange andre..Så lenge pengene ruller inn så gir de F... Største useriøse drittklubben jeg har vert borti det der. Vert slik i flere år, og kommer nok altid til å være slik desverre. Skulle vert kasta på trynet ut av klubben de som styrer "showet" der, og fått inn noen andre som faktisk gidder å engasjere seg. De ødelegger jo en del for de som faktisk ER seriøse i klubben. Men jeg å MANGE av kompisene mine som har/har hatt BMW kommer aldri til å bli medlem igjen ihvertfall. For mange useriøse opplevelser. Ikke bare med medlemskap, men med treff, eventer etc.

Så lykke til dere som faktisk er intressert i den klubben, og har tenkt å være aktive medlemmer, Får håpe dere får bedre opplevelser enn meg/oss ;)

Så får å svare på topic: JA! BMW CCN ER bare tull..

Siden du hører til trøndelagsavdelingen, og jeg ser du kommenterer treff og event så regner jeg med at noen av de negative hendelsene du refererer til kan ha skjedd på lokalt plan? Isåfall hadde jeg satt pris på en konstruktiv tilbakemelding på pm, slik at jeg kan se om det er noe vi i trøndelagsstyret kan gjøre for å forbedre oss. Vi tar alltid imot tilbakemeldinger, både positive og negative slik at vi kan gjøre en så god jobb som mulig for våre medlemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg uenig med bmwkizn.

Hovedstyret legger ned MYE tid og energi. Om du vil ha ting annerledes, still til valg! Det er ikke akkurat kø for å ta på seg det ansvaret. Noe kunne sikker vært gjort bedre, men da er det konstruktiv tilbakemelding som gjelder. Om en hadde "kasta de som styrer showet på trynet ut av klubben", hadde vi mest sannsynlig ikke hatt noe styre, og dermed heller ikke noen klubb. De som har vært med noen år vet hvor mye jobb og ansvar det er, og dermed er det ikke bare "å slenge sammen et nytt styre". Det er mange engasjerte i klubben, men få som melder seg frivillig når det trengs folk. Slik vil det nok alltid være.

Det samme gjelder til oss i styret i ØST-avdelingen. Om det er noe en ikke er fornøyd med, kom med tilbakemeldinger, så skal vi se hva vi kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ca 7-8 år siden jeg var medlem. Betalte kontigenten. Maste som F på klubben om velkomstpakke og Fahrfreude, men det kom aldri..ventet ca 3-4 mnd,er og ingenting skjedde. Så sendte jeg mail om at jeg ikke lengre var intressert i og være medlem på grunn av dette, og holdningen til folk i klubben på lokale treff på Lånke osv som jeg var på..Så fort de så antydning til litt røyk fra dekka på banen så ble man svartflagga og sendt inn til depo. va er vitsen med å kjøre på bane da? hvis man skal kjøre pent? Jeg kjørte ikke akkurat drifting eller noe sånt. Men leka meg litt i enkelte svinger med min daverende E28 535i. Prøvde å klage til de som sto med vester fra klubben ved depo om at jeg "måtte jo få leke litt" (dette var under frikjøring) da sa typen jeg snakka med at skrensing, herjing og forbikjøring var forbudt. Jeg fortalte hva jeg mente på en ganske fin måte, og ble da nektet banekjøring resten av dagen. Var flere småting som jeg merka meg irriterende og latterlig ved andre treff hos BMW CCN, som jeg ikke har merka noe til under treff fra andre arrangører, ingenting som knagde meg mer enn dette. Har flere kompiser som er veldig misfornøyde med klubben og treffene de har. Hvordan klubben oppererer nå vet jeg ikke noe om, da jeg ikke er tilstede på noen av treffene som BMW CCN arrangerer noe mer. Men etter det jeg hører angående betaling etc. så har det ikke skjedd noen forbedringer. Men man får håpe det skjer, slik at det engang er mulig å bli medlem igjen, uten noe tull og flere mnd,er ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":a7nzg1t8]Må si meg uenig med bmwkizn.

Hovedstyret legger ned MYE tid og energi. Om du vil ha ting annerledes, still til valg! Det er ikke akkurat kø for å ta på seg det ansvaret. Noe kunne sikker vært gjort bedre, men da er det konstruktiv tilbakemelding som gjelder. Om en hadde "kasta de som styrer showet på trynet ut av klubben", hadde vi mest sannsynlig ikke hatt noe styre, og dermed heller ikke noen klubb. De som har vært med noen år vet hvor mye jobb og ansvar det er, og dermed er det ikke bare "å slenge sammen et nytt styre". Det er mange engasjerte i klubben, men få som melder seg frivillig når det trengs folk. Slik vil det nok alltid være.

Det samme gjelder til oss i styret i ØST-avdelingen. Om det er noe en ikke er fornøyd med, kom med tilbakemeldinger, så skal vi se hva vi kan gjøre med det.

Jeg mener at de som sitter i styret nå HAR på en måte stilt til valg. Hvis de tar på seg en oppgave frivillig eller mot betaling spiller ingen rolle. Hovedsaken er at de må gjøre den oppgaven de er satt til å gjøre. Hvis ikke så ødelegger kansje "den ene" personen som kanskje er ganske sløv, eller ikke har tid til å følge opp nye medlemmer for resten av klubben, slik at de får dårlig rykte. Synd, men slikt skjer. Men det er opp til resten og påse at slikt IKKE forekommer. På treff osv så vet jeg at det er en del medlemmer som er frivillig flaggvakter, staff osv,,så jeg håper at de får riktig kursing av noen som vet litt om regler ved banekjøring. Men som sagt,,har ikke vert på CCN treff på årevis, så hvordan det er der nå, vet jeg ikke. Håper det har blitt bedre. Men betalingsdelen er fremdeles et problem har jeg sett/hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ca 7-8 år siden jeg var medlem. Betalte kontigenten. Maste som F på klubben om velkomstpakke og Fahrfreude, men det kom aldri..ventet ca 3-4 mnd,er og ingenting skjedde. Så sendte jeg mail om at jeg ikke lengre var intressert i og være medlem på grunn av dette, og holdningen til folk i klubben på lokale treff på Lånke osv som jeg var på..Så fort de så antydning til litt røyk fra dekka på banen så ble man svartflagga og sendt inn til depo. va er vitsen med å kjøre på bane da? hvis man skal kjøre pent? Jeg kjørte ikke akkurat drifting eller noe sånt. Men leka meg litt i enkelte svinger med min daverende E28 535i. Prøvde å klage til de som sto med vester fra klubben ved depo om at jeg "måtte jo få leke litt" (dette var under frikjøring) da sa typen jeg snakka med at skrensing, herjing og forbikjøring var forbudt. Jeg fortalte hva jeg mente på en ganske fin måte, og ble da nektet banekjøring resten av dagen. Var flere småting som jeg merka meg irriterende og latterlig ved andre treff hos BMW CCN, som jeg ikke har merka noe til under treff fra andre arrangører, ingenting som knagde meg mer enn dette. Har flere kompiser som er veldig misfornøyde med klubben og treffene de har. Hvordan klubben oppererer nå vet jeg ikke noe om, da jeg ikke er tilstede på noen av treffene som BMW CCN arrangerer noe mer. Men etter det jeg hører angående betaling etc. så har det ikke skjedd noen forbedringer. Men man får håpe det skjer, slik at det engang er mulig å bli medlem igjen, uten noe tull og flere mnd,er ventetid.

På bmwcc dagene på rudskogen i sommer så pisket jeg min slitne gamle 320ci breit i flere svinger uten at det ble gjort noe nummer ut av det. Fikk en pekefinger av en flaggvakt en gang, men det var fordi jeg var litt for ivrig når jeg kjørte i trafikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ca 7-8 år siden jeg var medlem. Betalte kontigenten. Maste som F på klubben om velkomstpakke og Fahrfreude, men det kom aldri..ventet ca 3-4 mnd,er og ingenting skjedde. Så sendte jeg mail om at jeg ikke lengre var intressert i og være medlem på grunn av dette, og holdningen til folk i klubben på lokale treff på Lånke osv som jeg var på..Så fort de så antydning til litt røyk fra dekka på banen så ble man svartflagga og sendt inn til depo. va er vitsen med å kjøre på bane da? hvis man skal kjøre pent? Jeg kjørte ikke akkurat drifting eller noe sånt. Men leka meg litt i enkelte svinger med min daverende E28 535i. Prøvde å klage til de som sto med vester fra klubben ved depo om at jeg "måtte jo få leke litt" (dette var under frikjøring) da sa typen jeg snakka med at skrensing, herjing og forbikjøring var forbudt. Jeg fortalte hva jeg mente på en ganske fin måte, og ble da nektet banekjøring resten av dagen. Var flere småting som jeg merka meg irriterende og latterlig ved andre treff hos BMW CCN, som jeg ikke har merka noe til under treff fra andre arrangører, ingenting som knagde meg mer enn dette. Har flere kompiser som er veldig misfornøyde med klubben og treffene de har. Hvordan klubben oppererer nå vet jeg ikke noe om, da jeg ikke er tilstede på noen av treffene som BMW CCN arrangerer noe mer. Men etter det jeg hører angående betaling etc. så har det ikke skjedd noen forbedringer. Men man får håpe det skjer, slik at det engang er mulig å bli medlem igjen, uten noe tull og flere mnd,er ventetid.

Det er trist å lese at du har hatt negative opplevelser med vår lokalavdeling. Samtidig kan ikke vi som sitter i styret idag gjøre noe med det som tidligere er gjort. Det vi derimot kan gjøre er å legge opp fremtidige treff på en bedre måte slik at flere blir fornøyd. De siste lånketreffene som er arrangert har vi hele veien vært åpne for innspill fra de som kjører, slik at de kan få disponere banen best mulig ut ifra ønsket kjørestil. Treffene arrangeres tross alt for at medlemmene skal ha det så gøy som mulig. Samtidig er vi nødt til å forholde oss til baneeier's regelverk for å få leid banen, og jeg ser ikke bort ifra at dette kan være noe av årsaken til at du tidligere har blitt svartflagget. En annen faktor er også at førerne på banen har ulik erfaring og at en derfor må sette visse grenser for at alle skal kunne ferdes forsvarlig og trygt rundt banen. En løsning på dette kan være å dele opp banekjøringen, slik at de som ønsker å kjøre det bil og fører er god for kan gjøre det i egne heat. Samtidig har det vært varierende oppmøte på de siste treffene slik at vi ikke har sett det store behovet for dette. Skulle kommende sesong ta med seg slike utfordringer vil vi selvsagt ta dette opp for vurdering underveis.

Jeg håper du velger å gi oss en ny sjanse kommende sesong og ta turen på et banetreff. Jeg er ganske sikker på at du vil se at klubbens lokaltreff har utviklet seg i positiv retning. Årets Lånketreff var en stor suksess. Der har du også mulighet til å komme med innspill som kan hjelpe oss til å gjøre banetreffene mer tilrettelagt dine og andre klubbmedlemmers ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det med innmelding, og tilbakemelding derfra har vært et problem i alle år. Ikke lenge mellom hver gang en ser poster med folk som etterlyser informasjon/tilbakemelding, så der har de helt klart et forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...