Gå til innhold

M57 3.0 Turbodiesel prosjekt.. E28 Karosseri handlet!


E28Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå lurer jeg fælt på hvordan du skal få dette justert riktig, problemer er elektronisk styrt dieselpumpe, du vil også måtte bytte element i dieselpumpa, det er da problemet med riktig justering kommer. Det er IKKE mange som klarer det i Norge.

Det enkleste og beste er å få laget en chip til motoren, intercooler og større turbo. Hva har disse motoren originalt? rundt 184hk eller noe? i hvertfall så trur jeg du blir mer enn fornøyd nok med la si 220-30hk, husk at det er noe helt annet enn tilsvarende effekt i bensin uten turbo. Mer moment og bedre drag rett og slett.

Jeg kan i hvertfall så at du har en stor utfordring foran deg med riktig justering av mengden, det vil du nok måtte sette bort til et diesel elektro verksted. Send en PM til e34_525tds her på forumet, han har faktisk fått det til, men det er på en m51 fra 525tds...

En annen mulighet som er langt billigere og enklere, som du også mest sannsynlig vil få godkjent, er å sette inn en m21d24 med mekanisk pumpe, bare med justering av den og en del ladetrykk får du 200hk og 400nm.

Det er en motor som kom originalt i disse bilene, så søker du om å få bygget om bilen til 524. Bil kan du nok finne i sverige, også setter du alt over.. hvis du vil ha mer hk, så bytter du element til 12mm og setter på turbo fra en scania, evt holset hx52.... også intercooler naturligvis for økt holdbarhet.

Da vil du kunne passere 300 med glans og oppnå målet du har med 400/800nm. Du vil også slippe å bruke datasprut og ha veldig lite ledninger, alt er jo originalt utenom det jeg nevnte. Kassa tåler en del hk også pga laget for momentet, det kom også en del av disse med diff-sperre. Det er beste og kjappeste måten å gjøre det på...Men er enig i at v8 turbodiesel ville tatt helt av, selv med rundt 220-230hk hadde den blitt helt sinnsyk, ville gått dritbra og barsk låt.

Lykke til!

du kan høre med christov om han kan svare deg på noen spørsmål :)

du er ikke sann...

200 linjer om hva han ikke kan gjøre, og hva DU mener burde blitt gjort...

lukter dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada :) har litt å finne på fremover da :)

jeg så i ett annet innlegg her at du så fram til at vi skulle kjøre med 7'erne våre.. men får håpe det blir E23 og E28 istedenfor da, siden jeg har solgt 7'eren :/

ja, det går bra vettu :wink:

til brunobrun, jeg anbefaler kun ting, ikke noe man MÅ gjøre, ser ikke problemet i det. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
det SKAL jeg følge med på hvertfall :D :D

hehe :) det blir ett artig prosjekt det der :D men først må jeg gjøre ferdig smykket jeg kjøpte av deg ;) hehe.. håper jeg klarer å få den ferdig i orginalstand til noen treff i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...