Gå til innhold

Ryker blått av eksos, E46 318d


Bjorni92
 Share

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene merket at det oser ut blå røyk fra eksosen når jeg kjører på 1-2 og 3. gir!! Den fjusker/lugger liksom også begynner det og ryke helt til jeg girer. Ligger igjen skikkelig røyksky bak meg :S Kjørecomp viser at oljeskift må gjøres om 1500 km, kan det være derfor? At olja er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres skummelt ut som turbo ja.. ville vært meget forsiktig med å kjøre, er du uheldig begynner den å gå på olja og motoren er ferdig.

ny turbo rett under 10k for koed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis fungerer et motor rass? Har nettopp byttet turbo på min 320d etter at den begynte og ryke kraftig. Men når vi skulle starte røyk den fortsatt og motoren ruste seg opp og reagerte ikkje på teningen. Men motoren går rundt men vil ikkje starte? Noen forslag til ka som er problemet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er akkurat det som vi prøver å advare folk mot. Motoren din har begynt å gå på olja som ligger igjen i intercooler og rør. Da kan mye rart skje. hvor lenge gikk den på olja?

alt mulig rart kan skje. bøyde råder er ikke ukjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når turboen er syk så fyller den intercooleren med olje og når motoren suger inn olja så går motoren på over rus til olja eller motoren er slut kjørt.

Ta av slangen fra intercooler når turboen er bytta før oppstart ,for og vere sikker så ta ut gløde plugger og dra på starteren så olja kommer ut av motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært byttet veivhusventilasjon noen gang? Hadde samme type problem med min 2003 e39 520d.

Sleit også med blårøyk på min spesielt når jeg hadde bilen å gå på tomgang en stund å satte i gang å kjøre til jeg kom opp i en viss fart dvs,1-2-3gir så forsvant blårøyken. Skal også sies at det var ekstremt mye blårøyk på min. Min hadde også tendenser til å fuske hvis jeg ga på.

Så fikk byttet veivhusventilasjon å problemet var borte etter en liten kjøretur.

Turboen ble byttet på min på 340.000km å jeg kjøpte bilen når den var gått 346.000km å på ca.350.000km så ble jeg plaget med blårøyken siden forrige eier ikke visste at man skulle bytte veivhusventilasjonsfilteret ofte, så burde jo å vare litt lengere på din bil å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er aldri bytta veivhusvent tror jeg... Det ryker noe ekstremt hvis jeg lar den være på 2. gir ei stund og har jevn gass, hvis jeg gasser på blir røyken delvis borte. Skal ha den inn på sjekk på mandag, hastesak :( Jævlig kjipt, jobber som lærling og tjener ikke mer enn 9k i mnd :P og er avhengig av bil for å komme meg på jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er aldri bytta veivhusvent tror jeg... Det ryker noe ekstremt hvis jeg lar den være på 2. gir ei stund og har jevn gass, hvis jeg gasser på blir røyken delvis borte. Skal ha den inn på sjekk på mandag, hastesak :( Jævlig kjipt, jobber som lærling og tjener ikke mer enn 9k i mnd :P og er avhengig av bil for å komme meg på jobb :(

Nei da begynner det vel å bli på tide å bytte da :) Problemet løste seg iallefall for bilen min, å hadde akkurat like symptoner som din har. Men ville ikke brukt bilen din til problemet er funnet. Kan bli dyrt hvis det viser seg å være turboen, å den fyller intercooler med olje å dermed er ikke et motorhavari usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...