Gå til innhold

Saft's E46 Coupe: Bilde etter senk!


Saft
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Heisann!

Har nå hatt bilen i ca 3 uker. Stort sett problemfritt, men det har dog dukket opp et par problemer!

1: Lampe for kjøleveske nivå kommer på av og til, selv om nivået tilsynelatende er OK

2: Lampe for airbag lyste her om dagen da en kompis satt seg inn, denne var borte når jeg satt alene i bilen etterpå.

3: I dag tidlig skulle jeg bruke bilen for første gang på et par dager, gikk ut for å skrape is. Startet bilen før jeg begynnte, å ca. et minutt etter det begynnte motor å gå rart. Virket som den ikke gikk på alle sylindre. ca 7 blå på gradstokker. Lyste også i motorlampen, stoppet å startet bilen å alt var i orden. Vet man strengt tatt ikke skal starte bilen å la den gå på tomgang. Men den skal da gå på alle sylindre for det om?

Hadde vært fint med litt tanker og svar angående dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff slede du har fått deg. Felgene passet meget godt synes jeg.

Problem nr. 3 kan være kamakselsensoren. Min var helt lik. Og jeg fikk opp feil på denne sensoren på diagnosen. Kosta vel ca. 700 for ny sensor. Plugg av kontakt, en skrue ut, ut med sensor og i med skrue og kontakt. Gjort på 1.5 minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte BMW forhandleren i går, å fikk time den 22. November. Trodde ikke det var så omstendig å få lest ut feilkodene, men men.. #-o

Fikk vasket bilen og montert armlenet i går, ble jo nesten ny bil å kjøre med det på plass :wink:

q1go5x0caepuk5ymnpvv.jpg

w7qljzz99h1xesv8n6wn.jpg

drm4ltv0ew4fkm0yzqcr.jpg

pre0977k0hb1hjbv7nar.jpg

FØR:

8mckezob0w0vnjc1ednm.jpg

ETTER:

7h7e8mvwd8oy2hpm7umv.jpg

Fy søren for noen stusselige vinterhjul! :lol:

EDIT: Takk til OTeigen for handel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan gjøre at jeg ikke får åpnet førerdør? Skulle ut en tur nå, men fikk ikke åpnet førerdøren.. alle lister er smurt godt med silikon, og passasjerdøren åpner helt fint. Den står riktig nok mot husveggen. Skjer ingenting uansett om jeg prøver å åpne fra innsiden. Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt der bilen står?

Hadde problemer med begge dørene mine i år...

Min nekta å åpne seg i fjor vinter når det var kaldt. Når jeg helte en bøtte med varmt vann over døra gikk den an å åpne som normalt. Måtte av med dørtrekket og smøre opp alle overføringer, låsekasse osv med låsolje. Fungerte knirkefritt siden.

På passasjerdøra derimot var det en defekt inni låsekassa som gjorde den umulig å åpne. Et h... å få opp døra, men gikk til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...