Gå til innhold

Turbo peaking / boost kontroller trøbbel.


Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker på å bruke en Dremel eller noe slikt for å få litt større hull, men må gjøres med omhu da det fortsatt må være tett. Blir det lekkasje der vil du få en senere spool.

Hvordan er downpipen din? 3" fra bakhuset eller?

Visst det er tilfellet at det er wastegaten som er for liten, ville jeg sjekket baktrykket ditt har også. Ser for meg at det kan være noe høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I visse tilfeller med liten turbo, vil det oppstå et høyt trykk mellom eksosventiler og turbo. Altså i grenrøret, dette er som regel døden for råder osv. Vil medføre et sinnsykt sylinder trykk. Sier ikke at dette er noe du sliter med, men vet det er et problem, spes på gamle volvomotorer som trimmes med orginal turbo.

Dette skjer rett og slett pga alt for lite eksoshus på turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei :P skal ikke ha noe større turbo igjen.. har akkurat gått ned til en mindre.. turboene til sunny gti-r er egentlig overdimensjonert pga de ble bygd for rally gruppe n, bare at de kjører anti-lagg på de. Ganske vanlig at folk har mindre turboer på de.. MEN det som er tingen da, når jeg kjørte elektronisk boost kontroller og den ikke var aktivert så peaka den ikke på orginal trykk! meeen vist jeg stiller den til orginal trykk enten med elektronisk eller skru, så peaker den :? det som ikke gir noe sense..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...