Gå til innhold

Røyk fra motorrom


mbruun
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vil begynne med at jeg ikke kan et pøkk om bil. Kan kjøre bil, bytte lyspærer og skifte dekk. That's it! Helt grønn.

Har en 2004 316i (E46) med automat.

Har nylig hatt bilen inne på oljeservice. Den har gått 144000.

Kjørte en tur igår med tilhenger og når jeg kom hjem, så jeg at det kom røyk fra motorrommet. Luktet ikke brent, men heller litt "små-svidd" hvis jeg kan kalle det det.

Åpnet panseret og det "veltet" litt gråaktig røyk ut fra motoren (så ut som om det kom fra venstre side-øverst på motoren).

Sjekket for lekkasjer under bilen, og det hadde rent ut litt gjennomsiktig oljete væske. Skal jeg gjette, vil jeg tro det er motorolje. Sjekket den væsken som hadde rent ut mot noe motorolje jeg har stående og det så ganske likt ut.

Kjørte vel ca 2 mil totalt på den turen.

Blir smånervøs av dette, og ser for meg motorbytte :-s

Hva kan dette være?

Drar innom det verkstedet jeg bruker imorgen, men er det trygt å kjøre dit? Er vel omtrent 3,8 mil dit.

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mest sansynligt litt olje søl etter på fylling som har dryppet ned på manifoilen tror eg.. hvist det hved varer bør du komme deg til ett verksted og få sjekket.. men husk å peil olje nivået veldigt ofte nå frem over.. og se der bilen har stått en stund om det ligger olje igjenn etter den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket at lokket sitter på ordentlig. Kjente på det igår.

Er blitt fortalt at peilepinnen på den modellen jeg har er "slunken". Har byttet den en gang allerede fordi den hadde rustet istykker. Nå er den i ferd med å ruste på nytt. Så, det jeg så av oljepeiling igår var at det virket som om det var litt lite olje. Ingen varsellamper lyser, men oljesensor ble byttet for et halvt års tid siden.

Har ca 0,5l 5w-40 som jeg tenkte jeg skulle fylle på før jeg tar turen imorgen tidlig. Kjører før køen starter da jeg ikke er særlig lysten på at motoren går mere enn den må før jeg får sjekket det ut.

La en papplate under motoren igår ettermiddag, og det var noe søl på den når jeg sjekket idag.

Edit: Hadde oljeservice på bilen (samt eu-kontroll) for ca en måned siden.

Verkstedet jeg bruker er Autopower på Kalbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...