Gå til innhold

hvordan fjerne kg på 316?


thomascr
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår hullborring! Alltid gøy å se på biler på f.eks Gatebil hvor de har borret en masse hull for å spare vekt... 8)

1m² 1mm tykkelse stålplate veier 8kg

dvs 0.008Gram pr mm²

ett hull med 30mm diameter er 706.5 mm²

706.5 x 0.008g = 5,65Gram pr hull

100 hull= 565gram

1000 hull= 5.65kg..... :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sette ned til 4seter, bare bullshit fra trafikk stasjonen din vis de mener noe annet. vet om flere som enda godkjenner bilene som 4 seter. og jeg har planer om å gjøre det selv nå med min :)

Gjorde dette med min i mars i år så er ingen problem :) Min veide 1330kg tørr, så er mulig om du velger rett interiør og aludører som nevnt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mente du -erik-? vurderer en m3 som er ombygd fra 316, men kun til 2 seter pga vekt.

mener du at jeg kan registrere den som 4dørs uten videre?

Nei, kke om den allerede er registrert ned til 2 :?: da aner jeg ikke om du kan justere tilbake. Når du skriver 4 dørs regner jeg du mener 4 seter?

Om det er en 4dørs har du vel allerede et problem da det ikke finnes aludører til sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små stålfelger hjelper en del også! Vet ikke hva som passer over M3 bremsene.. 16"?

Egentlig burde ikke en ting som felger telle, siden det ikke er en del av den avfjærete vekten.. Og igjen, om man bruker understell fra M3 så burde man kunne registrere den uten dette vekt-tullet...

Det er egentlig bare byråkrati og et forsøk fra biltilsynet på å være behjelpelig, samtidig som de stiller en rekke krav som de egentlig ikke vet hvorfor de stiller.. annet enn el en annen dustete paragraf som er fritt åpent for tolking i den retningen man vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...