Gå til innhold

Erfaringer med "billige" vinterdekk ?


Gravstein
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp dekk som er beregnet for nordiske forhold, ikke for en vinter i Korea.

Kjørte selv rundt på Hankook i fjor vinter, kom stort sett frem der jeg skulle men som regel baklengs.

(ja, jeg overdriver litt. Men litt is i en bakke og de dekkene var ubruklige)

Trenger ikke kjøpe de dyreste dekkene, finn noen midt på treet og heller bytt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

De "livsfarlige" dekkene som alle prater om er rett og slett merket.. Det beste du kan ha for norske vinterforhold er Q (maks 160 km/t) det er en soft gummiblanding.. mønsteret på de dekkene du legger ut er V merkede.. (hardere gummi) De er gode på våt asfalt og dårlig på snø. Jeg bor i Oslo og har de "livsfarlige" dekkene som andre snakker om her.. Nexen Winguard Sport.. i 17" på e39, funker helt greit det.. kjøpt på dekkonline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "livsfarlige" dekkene som alle prater om er rett og slett merket.. Det beste du kan ha for norske vinterforhold er Q (maks 160 km/t) det er en soft gummiblanding.. mønsteret på de dekkene du legger ut er V merkede.. (hardere gummi) De er gode på våt asfalt og dårlig på snø. Jeg bor i Oslo og har de "livsfarlige" dekkene som andre snakker om her.. Nexen Winguard Sport.. i 17" på e39, funker helt greit det.. kjøpt på dekkonline.

du har helt rett! kontinentale vinterdekk passer bra i stavanger hvor jeg bor vertfall. har du en myk gummiblanding funker det kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kan meddele att eg kjøpe Hankook Icebear W300 i 215\50\17"

Eg er ikke død, bilen har ikke blitt resikulert til spiker og eg er faktisk fornøyd :)

Dem er stivere en Nokian R, Continental conti 5 osv..

Men ikke så veldig mye, dem tok seg godt frem og stoppet bra på tørr og våt snø samt slaps.

Is var det noe verre med, men ingen piggfrie dekk klarer seg bra på is.

Her eg bor er det for det meste mild vær så det går fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig at flere av dere kommer med meldingen "jeg bor i Oslo, eller Stavanger,der funker dekkene bra."

Den dagen føreforholdene ikke er nedsaltet slaps,eller dere skal ut på andre veier,hva da?

Om en av dere sklir over i motgående kjørebane fordi de steinharde "tyskerdekkene" deres ikke er beregnet på nordisk vinter,hva gjør dere da?

Som noen over her poengterte; dere kan bruke tusenvis av kroner på å stæsje opp bilene deres,men en av de viktigste sikkerhetsdetaljene - dekkene, skal dere helst ha gratis??

Kjøp i det minste Kumho da vel,billige dekk men de er i det minste bra på nordisk vintervei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nye Hakka 7 pigg i nov. i dim 195/65/15 og kan ikke få skrytt nok av de dekka. Bilen sitter som støpt på veien og går som ei kule uten problemer. Dette er uten tvil de beste dekkene jeg noensinne har hatt. Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har kjørt med Gislaved Norfrost 5 nå i 3 sesonger

her oppe i nord, er stor fornøyd med hvordan disse

dekkene tar seg frem, å er lite lite med støy, samt at piggene

fremdeles sitter i dekkene!

Har erfart med de nye Nokia Hakka dekkene så faller

piggene av etter noen kjørte km, å dette er ikke "billig" dekk!

Nei, det kommer ikke annet enn Gislaved på mine dekk, grei pris

å kvalitet synes jeg! Har hatt dårlig erfaring med Hakka å Continental!

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...