Gå til innhold

hei..lurte litt på turbo bygg av s50b32..hva som må til??


morten325i
 Share

Anbefalte innlegg

Bytte stempel og råder, samt at en normal "overhaling er å anbefale. Nye lager, pakninger, ventiltetninger, kontrollere ventilstyringer og ventiler, kontrollere og eventuellt bytte register...

Originalinnsugene på s50 har lyst å sprekke hvis de får en del ladd, men vanskelig å si hvor grensa går. Går sikkert fint om man ikke skal langt over 500hk. Skal du over 600hk på Bf98 så må du nok bytte kammer på denne også. S50b30 er det ihvertfall problem å passere 600hk med originale kammer. Vet ikke hvor stor forskjell det er på kammene i b30 og b32, men nye kustom kammer får du for rundt 10 lapper. Jeg ville byttet kammer uansett hvis jeg skulle over 500hk i en s50, for de er er veldig raske å komme med tenningsbank, tåler veldig lite tenning, og dette har kammene det meste av skylda for.

Men gjør man tingene riktig så er s50 en hårete motor å kjøre turbo på! :)

mvh

Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk...

med andre ord d blir å gå en del penger vist man skal ha turbo på en slik motor..

har m30 turbo nå..så hadde jeg en kompis som skulle sele en hel dele bil så tenkte det kun ha vore arti med en slik turbo motor..

men vill tru jeg heller overhaller m106 motoren iastede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...