Gå til innhold

subframe disaster


Bliza
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror de er kommet frem til for tynt metall og dermed materialtretthet over tid. Festene revner jo. Er på E36 det ruster i filler.

Dårlige foringer som fører til økt bevegelse i understellet, kombinert med herjing og i flere tilfeller rust er ikke en god kombinasjon nei :? Men hovedårsaken er jo for tynt materiale. Synd det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en kombinasjon av for tynt gods i gulvet der foringen er festet og en mulig feil ved sveising av det ene festet under produksjonen. Dette gir et tretthetsbrudd. Mulig rust er en kilde til problemet på E36, men har ikke hørt om det når det gjelder E46.

Anbefaler at du gjør dette på en skikkelig måte, og ikke tar noen snarveier. Fikset dette tidligere i år på min egen bil, og det koster skjorta...

Er nok mange som kjører rundt med slikt uten å være klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Hvilke modeller var mest utsatt for dette? Ble det forbedret i løpet av E46 perioden?

Begynner å bli skeptisk her! :S

Som det ble nevnt tidligere i tråden så gjelder dette kun e36 og TIDLIGE e46 modeller, så visst du foreksempel har en 2001 e46 så gjelder det ikke din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Hvilke modeller var mest utsatt for dette? Ble det forbedret i løpet av E46 perioden?

Begynner å bli skeptisk her! :S

Er E36 og E46 som er rammet av dette. Fra 2003 ble dette utbedret. e46 nyere enn dette skal ikke være rammet. I hovedsak kan det skje alle e36 og e46 som har blitt herjet med, utsatt for rust, manglende vedlikehold ELLER vært dårlig sveiset fra fabrikk.

Dårlig av BMW at de ikke utbedret dette på tidlige e46 når de visste det var et problem på e36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Hvilke modeller var mest utsatt for dette? Ble det forbedret i løpet av E46 perioden?

Begynner å bli skeptisk her! :S

Som det ble nevnt tidligere i tråden så gjelder dette kun e36 og TIDLIGE e46 modeller, så visst du foreksempel har en 2001 e46 så gjelder det ikke din ;)

Har vært tilfeller av dette på e46 etter 2001 også desverre :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringte bmw norge i dag, og der var det desverre lite hjelp å få. som å si det slik han sa det " ja du sitter egentlig ganske fint i det nå, men må desverre beklage og si at bmw har sluttet med slike garanti jobber på din årsmodel". ganske trivelig fyr som beklaga seg ganske mye, men det hjelper ikke hvor trivelig han er når jeg sitter igjen med en bil som koster fettmye å reparer og i tilegg har mye i lån igjen :( .

men til dere som har fikset det, hva er framgangsmåten ?. er ganske nevenyttig med bilskruing og kjenner folk som er utdannet sveisere.

er det bare å sveise igjen sprekkene og sveise på forsterkningsplater eller er det 200ting til som jeg må gjøre? takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett laget en veldig stor sak av dette! Ville først startet med media slik at ALLE får vite hvor dårlig BMW behandler sine kunder hvor de fraskriver seg et ansvar og et problem som faktisk har eksistert i en lang periode og som de har vært klar over. Jeg ville hause det hele opp og fraråde alle og enhver til å kjøpe BMW siden de oppfører seg så uprofesjonelle.

Når jeg leser dette må jeg si at jeg blir svært, svært skeptisk til å kjøpe BMW flere ganger når de ikke har evne til å ta slike produksjonsfeil på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har jo tatt et visst ansvar og dekker dette på biler opptil 10 år. Det er veldig lang tid for en bil...

Men selvfølgelig svakt av de å ikke tilbakekalle alle biler når de visste om problemet. Men E46 er en såpass gammel bil at jeg tviler på at dette vil ha så veldig stor interesse for media.

Her er en "DIY". Tror BMW bytter hele gulvet...

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=700468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har jo tatt et visst ansvar og dekker dette på biler opptil 10 år. Det er veldig lang tid for en bil...

Men selvfølgelig svakt av de å ikke tilbakekalle alle biler når de visste om problemet. Men E46 er en såpass gammel bil at jeg tviler på at dette vil ha så veldig stor interesse for media.

Her er en "DIY". Tror BMW bytter hele gulvet...

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=700468

Stemmer, Bmw byttet hele gulvet på min bil - den delen av gulvet som festene sitter i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...