Gå til innhold

subframe disaster


Bliza
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er E36 og E46 som er rammet av dette. Fra 2003 ble dette utbedret. e46 nyere enn dette skal ikke være rammet. I hovedsak kan det skje alle e36 og e46 som har blitt herjet med, utsatt for rust, manglende vedlikehold ELLER vært dårlig sveiset fra fabrikk.

Dårlig av BMW at de ikke utbedret dette på tidlige e46 når de visste det var et problem på e36.

Eg har ein 2002 modell facelift. Er det ikkje utbedra på faceliftmodellene?

Eg har ein klakkelyd bak ved kardangen ein plass når eg gir gass, spesielt hørbart i første og andre gear, men skal inn til BMW i morga for å sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er E36 og E46 som er rammet av dette. Fra 2003 ble dette utbedret. e46 nyere enn dette skal ikke være rammet. I hovedsak kan det skje alle e36 og e46 som har blitt herjet med, utsatt for rust, manglende vedlikehold ELLER vært dårlig sveiset fra fabrikk.

Dårlig av BMW at de ikke utbedret dette på tidlige e46 når de visste det var et problem på e36.

Eg har ein 2002 modell facelift. Er det ikkje utbedra på faceliftmodellene?

Eg har ein klakkelyd bak ved kardangen ein plass når eg gir gass, spesielt hørbart i første og andre gear, men skal inn til BMW i morga for å sjekke det.

Mener at det har forekommet på disse også, mulig at disse er forsterket men det er klart man ikke er helgardert for slikt selv om forsterkninger er sveiset inn. Sjeldnere på nyere modeller da disse ofte har lavere km og derav er utsatt for mindre slitasje.

Det kan bare være ei foring som er moden for utskiftning, men uansett verdt å sjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder ein knapp på at det er hardykoblinga mi som er gåen, kan vri mellomakslingen ein del fram og tilbake.

Ikke helt uvanlig med diffras heller på E46. Har t.o.m sett det på 316i...

knuste alt av tannhjul i diffen min sist sommer!, ikke så lurt å clutch`e den på tørra med store 19" hjul!. smalt godt må jeg si!. easy fix tho, kjøpte en fra svergie til 2500kr! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er E36 og E46 som er rammet av dette. Fra 2003 ble dette utbedret. e46 nyere enn dette skal ikke være rammet. I hovedsak kan det skje alle e36 og e46 som har blitt herjet med, utsatt for rust, manglende vedlikehold ELLER vært dårlig sveiset fra fabrikk.

Dårlig av BMW at de ikke utbedret dette på tidlige e46 når de visste det var et problem på e36.

Eg har ein 2002 modell facelift. Er det ikkje utbedra på faceliftmodellene?

Eg har ein klakkelyd bak ved kardangen ein plass når eg gir gass, spesielt hørbart i første og andre gear, men skal inn til BMW i morga for å sjekke det.

Hold oss oppdatert da.

Har samme som deg + tidligere når jeg sto helt stille å satte bilen i 1 eller R og slapp clutch forsiktig, så ga det en klunke lyd. Byttet olje på gearkassa og diff forige uke, så ble lyden når den står stille og blir satt i gir borte. Gir skifte mellom 1til 2 gir er der forsatt. Har hatt flere inspeksjoner av bmw mekaniker til å kikke under for S.D men finner ingen tegn til sprekker. Irritterer veldig det der å ikke vite. Hardy kobling skifta jeg før i sommer uten noen merkbar forandring. Har også planer om skifte noen foringer i bakstillinga selv om jeg ikke ser direkte modenhet egentlig.

Edit: jeg har en 2000 mod reg i jan. Mener lest om at dette var en sveise robot feil som ble rettet opp april 2001. Klunket var la jeg til merke rett etter kjøpte bilen (124 000km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med min e46, men den har bare rullet 135, og kjørt av en gammel pensjonist hele "livet". Kan det være hardyskiven?

Hver bil har sikkert blitt brukt og slitt forsjellig men som jeg skrev i tråden over hjalp det lite bytte hardyskiva. Men gjør du det har du iallfall utelukket det.

Liten teori: Uten vite så tenker jeg litt høyt her. Splingsene i shaften og inn i diffen føler jeg problemet ligger. Da må disse såfall skimses på en eller annen måte vil jeg tro. Noen synspunkter?

Edit: mod har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er E36 og E46 som er rammet av dette. Fra 2003 ble dette utbedret. e46 nyere enn dette skal ikke være rammet. I hovedsak kan det skje alle e36 og e46 som har blitt herjet med, utsatt for rust, manglende vedlikehold ELLER vært dårlig sveiset fra fabrikk.

Dårlig av BMW at de ikke utbedret dette på tidlige e46 når de visste det var et problem på e36.

Eg har ein 2002 modell facelift. Er det ikkje utbedra på faceliftmodellene?

Eg har ein klakkelyd bak ved kardangen ein plass når eg gir gass, spesielt hørbart i første og andre gear, men skal inn til BMW i morga for å sjekke det.

Hold oss oppdatert da.

Har samme som deg + tidligere når jeg sto helt stille å satte bilen i 1 eller R og slapp clutch forsiktig, så ga det en klunke lyd. Byttet olje på gearkassa og diff forige uke, så ble lyden når den står stille og blir satt i gir borte. Gir skifte mellom 1til 2 gir er der forsatt. Har hatt flere inspeksjoner av bmw mekaniker til å kikke under for S.D men finner ingen tegn til sprekker. Irritterer veldig det der å ikke vite. Hardy kobling skifta jeg før i sommer uten noen merkbar forandring. Har også planer om skifte noen foringer i bakstillinga selv om jeg ikke ser direkte modenhet egentlig.

Edit: jeg har en 2000 mod reg i jan. Mener lest om at dette var en sveise robot feil som ble rettet opp april 2001. Klunket var la jeg til merke rett etter kjøpte bilen (124 000km).

Har då fått diagnose frå BMW i Ålesund, og dei kunne fortelle at det "desverre" ikkje var hardykoblinga som laga lyden. Det er nok sjølve diffen min som har fått slakke som lager denne klunkelyden. Han kalte det for ein "normal slitasje". Eg godtok ikkje heilt akkurat det svaret, men det er nok ikkje noko eg kan gjøre med det, sidan eg ikkje har nokon garanti som kan fikse problemet.

Vidare sa mekanikeren at det ikkje var noko fare for diffras i nærmaste framtid, så eg kunne trygt kjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett og slett laget en veldig stor sak av dette! Ville først startet med media slik at ALLE får vite hvor dårlig BMW behandler sine kunder hvor de fraskriver seg et ansvar og et problem som faktisk har eksistert i en lang periode og som de har vært klar over. Jeg ville hause det hele opp og fraråde alle og enhver til å kjøpe BMW siden de oppfører seg så uprofesjonelle.

Når jeg leser dette må jeg si at jeg blir svært, svært skeptisk til å kjøpe BMW flere ganger når de ikke har evne til å ta slike produksjonsfeil på egen kappe.

Enig ! Men jeg tror jeg ville skrevet et brev til BMW Norge først og spurt hvorfor a) de ikke dekker 10 år og 2 mnd mens 10 år dekkes...(selv om grensen må gå et sted).

B) Hvorfor kalte ikke BMW inn alle disse bilene og reparerte dem fortløpende når dette er et så kjent problem og det skyldes for tynt gods (prøve å skylde på manglende vedlkehold og rust virker litt søkt på meg).

Når du får skrifltig svar kan du evt. vurdere media...jeg ville i alle fall brukt litt tid på dette siden det er så kostbar reparasjon.

Dette er etter min mening dårlig merkevarebygging av BMW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...